H
hezik
Guest
Nou naast het kijken naar brandhout, is er ook gewoon geklust dit weekend natuurlijk.. en klussen is niet foto's maken/bewerken etc 
De flaps stonden nog op het programma. Die zitten nu nog vast in de vleugel, en moeten losgesneden worden. Na lossnijden van de flap, lijm je de LE erop. Hierna schaaf je de randen van de LE gelijk aan de flap zelf. Als laatste moet er een profiel in gemaakt worden zoals het op de tekening staat.
Bij het model wordt een 'flap dril guide' geleverd, die kun je ook gebruiken om te controleren of je profiel klopt
En het moet over de volle lengte kloppen natuurlijk
Hier het eindresultaat.. speld is om de camera te laten focussen. Vooraan kun je nog net zien hoe de flap horn door de LE heenkomt
Meer brandhout
Het boren van de scharnieren (robart) is voor 2 van de drie punten goed gelukt; in één keer goed. De derde (op de foto de bovenste) was in de flap te ver naar 'onder' (op de foto) geschoven, dus moest ik dat gat helaas uitboren. Die moet ik nog weer opvullen met een doweltje om het weer strak te krijgen.
En bij het boren per ongeluk door de bovenkant van de flap geprikt. Mooi klein rond gaatje, dus is goed weg te werken.
De flap sluit nu zo naadloos als als ik het bouwen kon aan en kan vrijelijk zijn hele slag maken.
Op het andere front ben ik bezig geweest met de 'finishing touches'. Aan de achterkant moest de kunstof tailcone nog pas gemaakt worden. Die bleek aan de bovenkant smaller dan ik e.e.a. gebouwd had, dus moest daar aan bijgesneden/geschaafd/geschuurd worden, om het mooi rond te krijgen.
Dit was dus veel te breed:
Na reparatie (moet nog afgewerkt worden en ik houd hier de tailcone er niet goed tegenaan)
Als laatste heb ik alle stoelen van de interieurset klaar, maar die moet ik nog spuiten en dan fotograferen.
Oh ja, voor ik het vergeet.. de cowldelen ook grof uitgesneden.. even met een plakbandje aan elkaar:
De uitsparing voor de doorvoer van het neuswiel moet nog gemaakt worden aan de onderkant, vandaar dat hij scheef zit. Verder moet hij nog op maat geschuurd worden, dan gelijmd en dan op maat gemaakt worden qua lengte. Dat kan pas als ik de motor heb.
Qua houtbouw ben ik nu zo goed als klaar. Ik moet nog 1 flap en 2 ailerons en dan valt er wat betreft hout niets meer te doen en resteert louter afwerking. Om dat mooi te doen, gaat er nog veel tijd in zitten, heb ik gemerkt.

De flaps stonden nog op het programma. Die zitten nu nog vast in de vleugel, en moeten losgesneden worden. Na lossnijden van de flap, lijm je de LE erop. Hierna schaaf je de randen van de LE gelijk aan de flap zelf. Als laatste moet er een profiel in gemaakt worden zoals het op de tekening staat.

Bij het model wordt een 'flap dril guide' geleverd, die kun je ook gebruiken om te controleren of je profiel klopt


En het moet over de volle lengte kloppen natuurlijk

Hier het eindresultaat.. speld is om de camera te laten focussen. Vooraan kun je nog net zien hoe de flap horn door de LE heenkomt

Meer brandhout

Het boren van de scharnieren (robart) is voor 2 van de drie punten goed gelukt; in één keer goed. De derde (op de foto de bovenste) was in de flap te ver naar 'onder' (op de foto) geschoven, dus moest ik dat gat helaas uitboren. Die moet ik nog weer opvullen met een doweltje om het weer strak te krijgen.

En bij het boren per ongeluk door de bovenkant van de flap geprikt. Mooi klein rond gaatje, dus is goed weg te werken.

De flap sluit nu zo naadloos als als ik het bouwen kon aan en kan vrijelijk zijn hele slag maken.
Op het andere front ben ik bezig geweest met de 'finishing touches'. Aan de achterkant moest de kunstof tailcone nog pas gemaakt worden. Die bleek aan de bovenkant smaller dan ik e.e.a. gebouwd had, dus moest daar aan bijgesneden/geschaafd/geschuurd worden, om het mooi rond te krijgen.
Dit was dus veel te breed:

Na reparatie (moet nog afgewerkt worden en ik houd hier de tailcone er niet goed tegenaan)

Als laatste heb ik alle stoelen van de interieurset klaar, maar die moet ik nog spuiten en dan fotograferen.
Oh ja, voor ik het vergeet.. de cowldelen ook grof uitgesneden.. even met een plakbandje aan elkaar:

De uitsparing voor de doorvoer van het neuswiel moet nog gemaakt worden aan de onderkant, vandaar dat hij scheef zit. Verder moet hij nog op maat geschuurd worden, dan gelijmd en dan op maat gemaakt worden qua lengte. Dat kan pas als ik de motor heb.
Qua houtbouw ben ik nu zo goed als klaar. Ik moet nog 1 flap en 2 ailerons en dan valt er wat betreft hout niets meer te doen en resteert louter afwerking. Om dat mooi te doen, gaat er nog veel tijd in zitten, heb ik gemerkt.