Alvast bedankt voor jullie reactie, hier steek ik echt wat van op voor de toekomst.
Goede raad komt dikwijls te laat zegt men wel eens , maar aan de andere kant dient leergeld ook betaald te worden.
Ik zal trachten een en ander wat verder toe te lichten en welke weg ik verder wil inslaan met deze truck.
Onze club bestaat uit leden die allemaal schepen bouwen maar bijna iedereen heeft daarnaast ook wel iets op wielen

dit in de brede zin van het woord zo zijn er 1/14 trucks maar eveneens 1/10 crawlers en zelfs oude stoom aangedreven tractoren. Een stoom motor heb ik al gebouwd en momenteel ben ik naast deze truck eveneens bezig met een op stoom aangedreven schip, Vermits de jongens die een truck of stoomtractor bezitten nooit kunnen rijden met de opendeurdagen aan de vijver vermits dit terrein niet vlak genoeg is en de jongens met de crawlers wel wil ik eerder een terrein wagen bouwen dan een baan truck. Zie mezelf ook niet echt op een van jullie prachtige wegennetwerken rijden ( ieder zijn zin, en het zou erg zijn mocht iedereen net hetzelfde willen). Aan de andere kant bent ik het soort modelbouwer die graag zoveel mogelijk zelf bouwd , een crawler kit ineen schroeven is dus ook niet mijn persoonlijke voorkeur ( met alle respect voor zij die dit wel graag doen ) Vandaar mijn keuze om een schaal truck op een crawler onderstel te gaan bouwen, dit heb ik niet zelf verzonnen maar op het internet staan hier meerdere voorbeelden van die me wel aanspraken.
Oorspronkelijk wou ik vertrekken van een crawler chassis en heb daarom ook de motor aangeschaft die ik nu heb liggen speciaal voor een crawler 4x4 bedoeld.
De chassis balken kon ik plots van een club lid krijgen die deze toch maar had liggen en dan hoefde ik dit niet aan te schaffen. Helaas met de nu gekende gevolgen van de niet passende motor.
De huidige opstelling van de assen houd de cardan as mooi horizontaal bij het in en uit veren , toen ik Cor zijn opmerking hierover liet lezen door 1 van onze leden heb ik hierover een hele uiteenzetting gekregen en de opmerking dat ik maar beter kon doen wat me verteld was hierover
Dit alles samengevat met alle respect voor jullie raad die ik zeker meeneem voor een volgend voertuig dat er waarschijnlijk ook nog wel zal aankomen.
De motor heb ik nu en deze met verlies doorverkopen om een andere gelijk kostende motor en versnellingsbak aan te schaffen heb ik niet echt zin in.
Dan blijft er maar een mogelijkheid over en dat is het chassis op een degelijke manier aanpassen, het extra werk vind ik zelf niet erg maar eerder een uitdaging om dit netjes voor elkaar te krijgen.
Hopend in de toekomst deze raad en opmerkingen van jullie te blijven ontvangen,
groetjes Marc,
die weer een tijdje gaat weten wat te doen