Montageverslag SebArt Wind S 110E

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Kun je niet gewoon je regelaar onder je motor plaatsen? Ipv alleen het koellichaam.

538149f891f84aa0c.jpg
538149f4e995f05c5.jpg

Lijkt me wel lastig bij te komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die optie is idd wel waar ik ook naar ga kijken, probleem is alleen dat je er niet bij komt. De onderkant is geheel gesloten en zit ook nog allerlei houtwerk in waar je niet langskomt met de hele regelaar.

Als het gekund had, had ik 'm gewoon schuin onder de motor gehangen, ipv dat geleidingsplaatje wat er nu zit:
538149f4e995f05c5.jpg

Waar ik over zat te denken is om 1 van beide koelopeningen in de 'wangen' ipv naar de motor toe, voorbij de motor te geleiden, recht over de regelaar.

Bij de Evolution zit de regelaar in de propwind, precies achter dat onderste gat in de motorkap, directe vlieg/propwind is toch wel het mooiste:)

Inmiddels zijn we weer een tig vluchten verder, zonder problemen. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het verbeteren van het contact tussen FET's en koellichaam, z'n uitwerking niet gemist heeft.

Daarnaast is de Futaba PCM ontvanger vervangen door een Assan 2.4Ghz ontvanger. Niet omdat er problemen waren, maar omdat ik anders over een jaar alle 'kanaal 60' knijpers van elke wedstrijdclub op mijn werkbank heb liggen :P

Een klein jubileum is aanstaande, dit weekend gaat hij z'n 200e vlucht maken.

De zippies doen het tot nu toe voorbeeldig, nog geen spoor van vermindering van capaciteit of 'oemph'.

Zelfs met de 'regelaarproblemen' ben ik erg te spreken over het geheel. Mits er tussen nu en die 5 vluchten die nog nodig zijn voor de 200, komt het er op neer dat ik 200 vluchten heb gemaakt, waarbij bij 6 vluchten het probleem optrad dat de regelaar de motor uitzette. Voor de rest is er niets te melden.

En wat is electro toch heerlijk.. de kist ziet er nog uit als nieuw, nergens is er folie losgekomen, nergens is er brandstof ingetrokken, enz :)

Ander probleem.. mijn accu was het vanavond kennelijk niet eens met mijn vliegstijl, en stapte halverwege uit. Helaas nam hij niet de moeite netjes de cockpit te openen en te sluiten, hij heeft de hele kap meegenomen bij zijn vertrek.

Toestel verder wel goed geland en daarna een uur of 2 in het mais doorgebracht, maar zowel lipo en cockpitkap zijn nu officieel MIA (missing in action).

De lipo zal de val van ca 100m hoog toch niet overleefd hebben, en er zat nog een stukje cockpit aan het toestel, dus ook die zal wel in barrels zijn.

Morgen maar eens Dennis bellen om te zien hoe snel hij zo'n kapje kan leveren. Lindinger heeft ze iig op voorraad staan voor EUR 23, dus dat valt gelukkig nog mee.

zo zie je maar dat een losse ontvanger accu toch een groot voordeel kan hebben :wink:
zo te horen ben je nog steeds flink aan het trainen, train je nu al voor volgend jaar?
om je te kunnen invliegen in de a klasse, zou ik wel stoer vinden.
ik denk dat we kwa vliegen toch aardig gelijk waardig zijn.
ik zou het dan ook moeten kunnen (alleen is mijn vliegtuig te zwaar voor de a)

Ik kan het A programma P11 vliegen inderdaad, heb het ook al gevlogen. Jij komt er ook zeker wel door.

Let wel.. voor bv. het eerste figuur (figuur M) en de looping met geintregreerde 8 punts rol over de bovenste helft, zou ik geen voldoendes halen. Alle andere figuren heb ik wel al 'voldoende-waardig' gevlogen, maar nooit als heel programma.

Het is wel een kreng van een programma, dat P11, maar toch ga ik proberen mij volgend jaar in te vliegen.

Qua vliegniveau zit ik vrij dicht bij Hans Meij, alleen ben ik nog iets minder consistent, ik wil ook nog wel eens wat verknallen.

Daarnaast vlieg ik ook veel voor de lol de laatste tijd. Dingen die ik geoefend heb, zijn bv. een lus met 1 rol geintregreerd en een cirkel met 1 rol geintregreerd. Beide kan ik inmiddels min of meer, maar buiten heb je daar niets aan. Het zit wel in het F3P-B programma (de cirkel met rol).

My point exactly.. en ik vind een slowrol op 3m boven het veld zo'n schitterend gezicht.. je hebt er verder niets aan, maar het blijft leuk :)

ik heb een yak54 van seagul gehad, ik ben daar veel mee aan het klooien, als de adrenalin weer eens in onderhoud is. het is toch frapant om te merken dat het programma er ook redelijk mee te vliegen is. zo ook het oefenen van de gas en richtingroer beheersing gaat er goed mee.

ik ben nog niet aan het oefenen voor het p11, ik blijf nog zeker 1 jaar in de b vliegen.
als ik een electro aangedreven kist heb ga ik pas aan de a denken.
hmm.. dat kan nog wel even duren :lol:

ik probeer tegenwoordig een roling cirkel te vliegen, zo ook een roling loop bij die laaste klopt de timing nog niet. echt lache joh, ik merk echt dat ik met stappen vooruit ben gegaan. er zijn nog maar weinig ai dat ging maar net goed momenten.

Het probleem is dan gebrek aan lef bij de bestuurder.. en ons veld wordt aan 1 kant begrenst door inmiddels bijna 2m hoog mais :P

Geen last van je CG bij het landen zonder accu?

Als je je accu's op een plankje had gemonteerd met breekbouten, had ie nooit uitgestapt:mrgreen: (en toch gebruiken sommige mensen klittenband, zucht....)

Misschien van de winter me ook eens aan P11 wagen, wel een leuke uitdaging:D

Mjah, Henri zegt altijd dat ie top of the bill klittenband heeft, dus waarom stapt die accu dan uit?:confused:

Allereerst heb ik nergens beweerd dat ik top-of-the bill klittenband gebruik. Ik heb aangegeven dat ik die rode robbe 'tie wrap' achtige klittenbanddingen gebruik, en dat die prima werkten. Dat hebben ze dan ook 200 vluchten gedaan. Als je iets zelf niet goed aantrekt, dan laat het los. Dat geldt ook voor plankjes, als je de schroeven er niet goed indraait, komen die ook los ;)

Pilot error dus.. ik had niet zo heel lang om te vliegen en toen kwam ik op het veld en bleek ik mijn ontvangeraccu vergeten. Dus rush rush naar huis, accu meenemen, terug, snel accu's erin en vliegen maar..

Dat woordje 'snel' daar, DAT nekte mij. Niet het klittenband :P

Wat betreft landen; ik wist niet gelijk wat er precies aan de hand was, er viel wat af/uit.. dan ga je kijken. Hij bleef goed bestuurbaar en op hoogte, ik dacht dus eerst dat ik nog aandrijving had. Met een kilo accu minder blijft hij natuurlijk ook langer in de lucht. Al vrij snel merk je dan dat er geen aandrijving meer is.. ik was boven het veld, dus rondje gecirkeld en toen bleek dat de vaart er erg snel uit ging, vanaf ongeveer 80 meter aangedoken tot een meter of 3, level trekken en hij haalde net het randje van het veld nog :)

Back