multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Langdurig halfgas vliegen betekend dat de regelaar heel vaak moet schakelen en dit veroorzaakt warmte waardoor de thernmische beveiliging kan ingrijpen. Dit geld overigens niet meer voor alle regelaars.

Deze cellen zijn niet echt geschikt om met 10 ampere leeg te trekken., En als dit al bij halfgas gebeurd dus al helemaal niet geschikt om onder zwaardere belasting te werken. Neem als het effe kan een goede kwaliteit nimh cel van GP of een andere "modelbouwmerk" dat zich bewezen heeft.

Ik ben nu ongeveer een maand bezig met modelvliegen en ik moet zeggen het bevalt me prima. Zoals het topic al doet vermoeden vlieg ik ook met de EZ*. Tot op heden heb ik hiermee goede ervaringen en als beginner is dit zeker een aanrader. Dus mensen van dit forum bedankt! :) Na de nodige uren op dit forum hebben rond gelezen heb ik dit model aangeschaft.
Ik vlieg tot op heden nog alleen maar als de club in mijn buurt weer mag vliegen ga ik mij zeker aanmelden.

handcatchhu9.jpg

Dit heet volgens mij een "hand catch" Ik ben nog niet zo thuis in het vlieg jargon maar het is zeker erg leuk om te doen. :lol:

haha, "hunk waar is men vinger?" :P
heb dat ook ooit eens geprobeerd met men easystar maar had men duim omgeslagen, dus doe ik het ook niet meer :P

grts

:) Jawel, ik heb zojuist m'n EZ* in mekaar gezet. Ging goed.
Maar hij is wat aan de zware kant denk ik: 840 gram vliegklaar. Gaat dat lukken?

Dan weegt het ongeveer 200 gram meer dan die van mij. Ik zit op =/- 650 gram. Met camera compleet zit ik op 820 en dat gaat maar net.

Welke batterij zit er bij u in dan?
Heb de indruk dat m'n batterij aan de zware kant is: 330 gram (Sanyo 6 cellen 1700 mAh).
Ik krijg ook het zwaartepunt niet optimaal geregeld, ik kan de batterij niet verder naar achter schuiven zonder snijwerk.

850 gram?????
wow das wel veel te veel ze!
mijne weegt maar 700 gram.

grts

zo'n 180 gr voorin de romp aan accu levert precies het juiste zwaartepunt op. 330 gr van een 6 cellen pakket levert een achterlijk zwaartepunt op en een beperkt stijg vermogen. Ik heb een 3S lipo pakket van 2200 mA en ben daarmee precies op CG De S300 6 volt heb ik vervangen voor een 7,2 versie en gebruik tot nu toe nog geen vol vermogen.

groet,

Erik

Valt allemaal nog wel mee, wij hebben er nu een Easystar van bijna 1200 gram bij.

8 cellen NimH (ook al zo'n 380 gram) en een 300 Watt brushless van 95 gram.

Gaat als de brandweer met een 6x4 prop. (Trekt wel 50 amp vol gas).

Een easy van 1,2 kilo! 8O

Ach ja met de juiste motor sleur je alles wel omhoog. Maar waarom een dikke brushless motor erop zetten en dan vervolgens met oude cellen gaan vliegen.

Heb het nog even precies gewogen:

De accu weegt al 380 gram, motortje van mij is 65 gram (250 Watt max) en trekt zo,n kleine 30 ampere. Die andere is dus 300 Watt en 95 gram.
Ik neem ook nog een fotocameraatje mee omhoog, komt al bij al op 1210 gram.

Gaat goed en het voordeel merk je als er een beetje wind staat. Maar ook bij windstil weer is het geen probleem, door de massa houd ie de snelheid er wel in en zweeft nog goed.

Ben wel eens aan het overwegen een buitenloper aan te schaffen, maar welke? Wil zoveel mogelijk trust en zo weinig mogelijk amperes. Trust is nu zo'n 600 gram met 6x3,5 prop.

Goofer zei:
Samuel, die 700 gram van jouw, is dat met Lipo's of gewone cellen?

dat is met een 2S lipo pakket 2100mah, maar hij weegt zoveel (700grm)
omdat ik er al wat reparaties aan heb gedaan, door een slechte noodlanding :p
der zit dus wa triplex op en koolstofbuiskes

grts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back