multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als beginner zou je eens kunnen beginnen met het gebruiken van de zoekfunctie. Hier is nl. al eerder het e.e.a. over geschreven.

Ok, heb teen en tander gevonden met de zoekfunctie over 35 Mhz A en B.
Ondertussen heb ik me synthesizer zender aangeschaft: de MPX Cockpit SX dus dat probleem is ook opgelost.
Waar ik niet veel van terug vind op de zoekfunctie is het volgende: Multiplex schrijft voor om de EZ* te lijmen met secondenlijm+activator. Secondenlijm is te verkrijgen bij de doe-het-zelf maar activator ook?

Goofer zei:
Ok, heb teen en tander gevonden met de zoekfunctie over 35 Mhz A en B.
Ondertussen heb ik me synthesizer zender aangeschaft: de MPX Cockpit SX dus dat probleem is ook opgelost.
Waar ik niet veel van terug vind op de zoekfunctie is het volgende: Multiplex schrijft voor om de EZ* te lijmen met secondenlijm+activator. Secondenlijm is te verkrijgen bij de doe-het-zelf maar activator ook?

In iedere modelbouwzaak hebben ze activator.
Maar let op dat je ez niet wegsmelt.

Het geeft een chemische werking.. het versneld inderdaad.. erg handig op het veld.. het is zeker niet noodzakelijk.

1 helft activator, 1 helf ca, plop, muurvast en je kan verder bouwen.. dat is het voordeel een beetje los van de spoed reparaties.

@ MartijnM, ik lees dat je ook de T2M IMCS 25A speed controller in je bezit hebt?
Hoe heb je hem aan de praat gekregen? Ik krijg wel 2 biepjes na het instellen van de punten gas open/dicht maar that's it. De moter weigert alle dienst. Iemand anders misschien nog ervaring met deze regelaar?
Uit de gebruiksaanwijzingen raak ik ook niet echt wijs. Er zat een Franse en een Duitse handleiding bij. Een Engelse heb ik wel gevonden na veel geGoogle maar die was maar half volledig heb ik de indruk.

ik denk dat je eerst je throttle moet dicht zetten (naar beneden dus) dan je accu aansluiten, dan je throttle naar boven (full throttle) en dan weer geheel naar beneden.
zou is dat toch bij al men regelaars ;)

groeten

Hallo Easystar fans,

Ik ben al geruime tijd in het bezit van een Easystar maar sinds kort wordt er pas echt intensief mee gvlogen door mijn zoon. Ik gebruik de "normale" setup wat betekend de orginele motor en accupakketjes die bestaan uit 7 Nica 800mA penlight cellen. Wat me opvalt nu mijn zoon daar een beetje half gas over de heide mee rond tuft is hoe warm deze pakketjes worden! Vanmorgen zijn ze zelf zo warm geworden dat de etiketjes van de penlights open gesmolten zijn. Is dit normaal of brand binnekort de Eastar in volle vlucht af? 8)

Groetjes Robert

welk merk penlites? De meeste "normale" huis tuin en keuken penlites kunnen die stroom nooit aan en zullen dus inderdaad afbranden....

Lange tijd half gas vliegen is zeker niet zo best voor de regelaar,maar voor de accu's............ik zou het niet weten.

welk merk penlites?

Volgens mij is het merk: Eco Power. Hieronder 2 foto's van het accupakketje.

Cnv0012%7E3.jpg

Cnv0015%7E0.jpg

Zie de gaten in het etiketje :cry:

Lange tijd half gas vliegen is zeker niet zo best voor de regelaar

Nooit geweten dat het slecht is om met een regelaar lange tijd half gas te vliegen. Wat kan er dan met de regelaar gebeuren?

Groetjes Robert

Nooit geweten dat het slecht is om met een regelaar lange tijd half gas te vliegen. Wat kan er dan met de regelaar gebeuren?

Er wordt gezegd dat hij dan niet voldoende koeling krijgt. Ergens op dit forum is dit al uitgebreid besproken. Ik zei ergens............heb wel geen flauw idee waar dat precies was.

De tekst kopieren die je wil quoten in dit vak. Dan de hele zin die je wil quoten selecteren zodat er een zwarte balk omheen zit. En dan hierboven op het vakje quote klikken. Thats all.............................

Groetjes Robert 8)

zal denkik aan de accu liggen, heb ook ooit eens een accu van mij zien opfikken, maar die stond nergens op aangesloten, dit na een vlucht waar ik halfgas en soms es full vloog.
maar bij mij lag het aan de battpack.

grts

Zullen we ff de 100 pagina's vol gaan maken van dit topic? :P

Groetjes Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back