multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo Ik had de vraag over mijn easy star heb een multiplex ontvanger en de standaar motor en regelaar maar nou heb ik een accu aaangesloten op de regelaaar.Dan werken mijn servo's ook maar hoef ik dan eigenlijk op men ontvager ook geen accu aan te sluiten

nee, dit hoeft inderdaad niet,omdat er een functie in je regelaar zit(genaamd BEC) welke stroom van je accu via de draad van je regelaar naar je ontvanger stuurt.
als je geen regelaar gebruiktt of een regelaar zonder BEC moet je wel een ontvanger acc gebruiuken. suc6 vrder met je easystar.;)

Is er een vrijwilliger in de zaal die een mooie samenvatting kan maken van dit topic? Zodat we dat als openingspost van een Deel 2 kunnen gebruiken? Dan is gelijk alle info overzichtelijk terug te vinden..

Robert

Hoeveel betaal je eigenlijk voor een Easystar met motor en alles compleet?
Bouwen is denk ik geen probleem, en als ik er niet uitkom heb ik nog een handige oom.. :)

je hebt vanuit duitsland heb je al voor 220 euro(ex verzendkosten.) een complete easystar, dan wel met hele basic elektronica zoals zender. voor ongeveer 350 tot 400 euro stel je zelf een set samen, waar in je dan een computer zender kan doen, en betere regelaar en motor plus lipo.

De hele basic set is in Duitsland idd te koop voor zo'n 167 euro (natterer), maar zoals vinny zegt is het beter om zelf een betere set samen te stellen, met een deftige (2ehands) computer zender, een goeie lader,... Dan zou je zeker moeten rondkomen met 350 euro.

grts

niels

ik heb op de draaibank een flens gedraaid en die er ingeplakt.
de motor zit met 4 schroefjes vast.

539738902_5_dhfm.jpeg

Terug van weggeweest !

Tot voor een tijd geleden kon je bij Modellbau Lindinger een complete RTF set, bestaande uit de EasyStar + alle toebehoren, deftige lader, mx-12, ... kopen.
Deze set is een tijdje niet meer te koop geweest, maar nu dus weer wel. Het enige verschil is dat er nu een Spectrum Dx6i (2,4Ghz) zender bijzit i.p.v. een Graupner MX-12.

Wat mij betreft is dit een zeer goede, complete beginnersset waar je lang deugd van zal hebben en niet rap een nieuwe zender en/of lader met meer mogelijkheden zult nodig hebben.

Linkje : mode 2
mode 1

grts

niels

Hallo iedereen,

Ik heb al lang interesse in een rc vliegtuig maar het was er nog nooit van gekomen om eens naar een winkel te gaan en wat informatie te verzamelen.
Afgelopen zondag kwam ik langs een modelbouwshop en toen ik zag dat het opendeur was toch maar eens gestopt. Ik heb er heel wat uitleg gekregen en vandaag heb ik een Easy star RR gekocht en een Graupner mx-12.
En nu. Ik heb nog nooit gevlogen en weet niet echt hoe te beginnen. Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven voor mijn eerste vluchten.

Lid worden van een club zie ik niet echt zitten omdat er hier in de omstreken geen clubs zijn. voor de simulator ben ik al wat aan het zoeken geweest en blijkbaar moet het met een jack-jack kabeltje lukken. Op het net heb ik al veel info gevonden over de software, alleen vind ik nergens hoe de zender dan moet ingesteld worden. Of moet ik de geen nieuw submenu maken en gewoon gebruik maken van het submenu voor mijn easystar.

Dat is de beste methode ja. Een nieuw model maken voor gebruik met de simulator.

De EZ vliegt heel gemoedelijk maar je moet wel rekening houden met een aantal zaken. als je nog nooit hebt gevlogen dan moet je of iemand bij je hebben die zou kunnen ingrijpen of eerst even voelen met de sim hoe het is om te vliegen. Vooral naar je toe vliegen is aan het begin even wennen. Voordeel van de EZ is dat als je het even niet meer weet dat je dan de sticks vrijwel in het midden kan laten en dan hersteld hij zich vanzelf. Kleine bewegingen met de stick laat je goed voelen hoe hij reageerd.

Als je je woonplaats in je profiel zet dan kan er eventueel iemand hier helpen als je niet te ver uit de buurt woont.

Woon je in de omgeving van Zaandam dan wil ik je best op weg helpen.

Ik heb zonder simulator met de EZ gevlogen en hij is niet één keer neergestort.. Uiteraard is dit niet voor iedereen zo.. Maar dus blijkbaar wel mogelijk.

Goed afstellen (de roeren recht in neutraalstand van de servo's, juiste zwaartepunt) en de basis doorlezen (zoals voorbeeld tegen de wind in "lanceren")... En het zou je wel eens lukken. :)

we kunnen wel een keer samen gaan vliegen met de easy star!! ik heb de mijn altijd in de auto liggen en kom in heel nederland en belgie voor mijn werk.(dus een kwestie van inplannen);)
groetjes erik
Hallo iedereen,

Ik heb al lang interesse in een rc vliegtuig maar het was er nog nooit van gekomen om eens naar een winkel te gaan en wat informatie te verzamelen.
Afgelopen zondag kwam ik langs een modelbouwshop en toen ik zag dat het opendeur was toch maar eens gestopt. Ik heb er heel wat uitleg gekregen en vandaag heb ik een Easy star RR gekocht en een Graupner mx-12.
En nu. Ik heb nog nooit gevlogen en weet niet echt hoe te beginnen. Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven voor mijn eerste vluchten.

Lid worden van een club zie ik niet echt zitten omdat er hier in de omstreken geen clubs zijn. voor de simulator ben ik al wat aan het zoeken geweest en blijkbaar moet het met een jack-jack kabeltje lukken. Op het net heb ik al veel info gevonden over de software, alleen vind ik nergens hoe de zender dan moet ingesteld worden. Of moet ik de geen nieuw submenu maken en gewoon gebruik maken van het submenu voor mijn easystar.

En waar is hier in de omstreken?

Wow allemaal toffe reacties.
Ik ben van begijnendijk, Een klein dorpje in Vlaams-Brabant Belgie.

Vandaag heb ik wat met FMS gevlogen en in het begin ging het wat moeilijk omdat ik te bruusk met de stick's bewoog. Na enkele uren oefenen ging het al veel beter. "In het echt" zal de besturing nog wel anders zijn maar nu heb ik toch al wat feeling. Als het de volgende dagen beter weer word ga ik het toch proberen.

Tips mogen nog altijd blijven komen.

ps: Hoe weet ik dat het zwaartepunt goed ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back