multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Mensen,

ik Had nog een vraagje, is er ergens een tabel te vinden waar ik Propellors mee kan vergelijken.

De orgineele is namelijk 125x110. Gunther

maar ik zie anderen schijven 6x3,6x4,6x5

en heb zelf hier eentje liggen Cam speed prop 12-12 cm en 4,7-4,7 " inch

Neem aan dat de 6 staat voor de lengte van 1 prop helf, en zijn die 3 dan soms de hoogte (draai in de prop).

alvast bedankt.

grtz.

Voor dit soort uitleg over de props kunnen we beter een neiuw draadje ergens openen.

Een Gunther prop is idd 125x110 mm ofwel 12,5 cm diameter en bij een omwenteling gaat de prop dan 11 cm naar voren.

Bij de andere maten die je opgeeft is dat in inches en werkt dan precies hetzelfde. 6x3,6 is dus 6 inch doorsnede en een spoed (verplaatsing naar voren) van 3,6 inch.

Voor een speed 400 die standaard bij de easystar zit is die Gunther de beste prop, denk er wel aan dat de tekst die er op de bladen staat aan de achterzijde moet staan. De cijfertjes staan voorop.

Tadango: bedankt voor de foto's heel erg duidelijk!
Je gebruikt een 6x6 prop zie ik. Vliegt wel lekker denk ik.

Martijn

Dit verhaal heb ik ook geplaatst in een andere topic.
Maar aangezien deze topic geheel over de EZ* gaat lijkt het me ook nuttig om hem hier te posten :)

Ik ben op zoek naar mijn 1e serieuze RC vliegtuig en ben dus een absolute noob.
Na veel gelezen te hebben en ook door de tips ga ik voor de Easystar.
Ik heb Zwaluwmodelbouw gebeld en samen met een zekere John een pakket samengesteld.
Ik ben niet voor het kant en klare pakket gegaan omdat ik een paar dingen wat beter wilde hebben.
Mischien dat jullie je mening willen geven over wat ik heb samengesteld.

-Zender=Compa X4+ 6 kanaals ontvanger 79,- (4 kanaals i.p.v. 3 voor als ik later toch meer wil)
-De Easystar 69,-
-Servo=HF81 Hitec 42,-
-Regelaar=Robbe 819 Aircontroler 33.95
-Accu 2500Mah 8,4V Nimh 42,- (standaart accu pakket gaat volgens hem maar 7 Min. mee...als het goed is moet ik hiermee 30 min kunnen vliegen)
-Oplader+laadkamer 25,-

Het gaat mij er niet om waar ik het voor een paar euro goedkoper kan krijgen,maar meer om wat ik mischien kan verbeteren in deze setup.
Maandag wil ik de order de deur uit doen.
Alle nuttige info wat mischien beter kan hoor ik graag :)

Mvrgr. Melvin

Al de onderdelen zijn goed.
Alleen dat verhaaltje van die accu geloof ik niet, de accu die forumlid Teuns erbij kreeg was idd na enkele vluchten gaar (cel kapot en geen garantie bij de zwaluw hierop :( ). Teuns vliegt hem nu met 8 cellen Kan 1050 en heeft een vliegtijd van ongeveer 20 minuten. Welke lader krijg je erbij voor die 25 euro?

Ik denk, weet het welk zeker dat je bij W&W modellbau vele malen goedkoper uit bent voor een vergelijkbaar pakketje.

In een andere topic werd mij ook lipo's geadviseerd.
Maandag neem ik weer contact met ze op en kijk ik hoe ik uit kom met de prijs als ik lipo's neem.
Lang kunnen vliegen vind ik toch wel erg belangrijk :) .

Ik geloof (en ik weet ook wel zeker) dat het best wel goedkoper kan.
Maar ik spreek geen woord duits en over de grens kopen vind ik eigenlijk niks.
Ben nu duurder uit maar het geeft me toch wat meer (onterechte?)zekerheid.

Wat betreft de lader...geen idee welk type dit is.
Zal wel een goedkoop instap model zijn.
Ik werd prima te woord gestaan door Johan,maar allemachies...wat is hij moeilijk te verstaan en te volgen :)
Ik kom net kijken in deze hobby en dan gooit hij met termen en getallen.
50% Van wat hij vertelde ging langs me heen.
En het verhaal met de accu en lader was echt niet te volgen.
Heb 3x gevraagd of ik niet beter lipo's kon nemen en 3x heeft hij mij dingen uitgelegd...maar ehmm....vertstond en snapte er weinig van :lol:

Maar goed ook dat je het niet verstond, dan heb je ook niet kunnen horen dat hij weinig verstand heeft van modelvliegen en wat er allemaal bij komt kijken. Pa zaliger was de Modelvlieger in het gezin en ook de oprichter van de winkel. Na zijn dood runt zoon lief samen met Ma al enkele jaren de zaak. Mijn advies met betrekking tot deze winkel is alleen erheen gaan als je precies weet wat je moet hebben. Dus eerst zeker weten wat je moet hebben en pas daarna de hele zaak bij hem bestellen.

Ik gebruik nu nog een CAM prop 6x6. Wordt een 6x5 denk ik van aeronaut carbon. Hij is nu wel erg snel. Toch loopt de motor makkelijk 20 min....

Theo Coenen zei:
Teuns vliegt hem nu met 8 cellen Kan 1050 en heeft een vliegtijd van ongeveer 20 minuten.

Ik vlieg ook met 8-cellen KAN1050. Heb er een SP400 7.2V in zitten, dit geeft me een motorlooptijd (vol gas) van 10min. Maar ik kan ook met gemak 20min of langer halen. Laatst met een klein beetje thermiek al een half uur in de lucht gehangen. Ben verder heel tevreden over de KAN1050 cellen. :)

melly zei:
Maar ik spreek geen woord duits en over de grens kopen vind ik eigenlijk niks.

Mijn Duits is ook zeer beroerd maar ben prima geholpen bij W&W modellbau, die man die me hielp had een engelengeduld en heb bovendien vele euri bespaard.

Dit is geen reclame, alleen maar een positieve ervaring :roll:

Groeten skywalker 8)

Theo Coenen zei:
Maar goed ook dat je het niet verstond, dan heb je ook niet kunnen horen dat hij weinig verstand heeft van modelvliegen en wat er allemaal bij komt kijken. Pa zaliger was de Modelvlieger in het gezin en ook de oprichter van de winkel. Na zijn dood runt zoon lief samen met Ma al enkele jaren de zaak. Mijn advies met betrekking tot deze winkel is alleen erheen gaan als je precies weet wat je moet hebben. Dus eerst zeker weten wat je moet hebben en pas daarna de hele zaak bij hem bestellen.

Als ik hem beter niet om advies kan vragen wordt het lastig.
Kunnen jullie mischien vertellen wat voor mij een goede keuze is?
Ik vlieg dus met de motor die erbij zit.
Graag zou ik zo lang mogenlijk in de lucht willen blijven.
Wat is de ideale accu voor mij?
En welke lader is zeer betaalbaar maar voldoet toch voldoende.
Alvast bedankt voor jullie hulp trouwens ;)

** ben net goed geholpen door Marco via de msn...ik begin het een beetje te snappen nu..ik zit te denken aan 2x1500mah lipo's***

Tadango zei:
Ik gebruik nu nog een CAM prop 6x6. Wordt een 6x5 denk ik van aeronaut carbon. Hij is nu wel erg snel. Toch loopt de motor makkelijk 20 min....

?? waarom een kleinere prop, deze werkt toch prima

Beetje meer rendement ;) Waarom energie verspelen? Ik ga straks vanuit de lucht filmen en als ik dan 20 ipv 30 min vliegen....

Ik ben nu druk bezig met mijn EZ* in elkaar te zetten alleen ik zit met een paar vraagjes.

Zoals zovelen hier wil ik mijn EZ* demontabel houden dus de romp heb met tape vast gezet.
Alleen hoe hebben jullie de staartvinnen vast gezet?
Ik heb hem nu vast gelijmd op 1 helft,maar ik vind het een beetje wiebelig aanvoelen.
Als ik hem geheel vast lijm kan ik de 2 helften nooit meer verwijderen.
Iemand enig idee?

En kan het kloppen dat als je een Lipo van 3000Mah oplaadt met 2Amp (kan niet hoger) hij totaal niet warm wordt?
Ik heb een snellader die je op de autoaccu moet aansluiten maar ik heb het idee dat hij niets doet.
Lampje blijft netjes branden maar dat doet hij al 3 uur nu.
Ook de lipo zelf blijft steenkoud.
Nu ligt hij wel buiten maar ik verwachte toch wel een beetje warmte.

lipo's worden nauwelijks warm met het laden :)

vandaag de 15euro euro combi getest tegen een 60 euro motor. Gelijk of meer vermogen :) die andere was wel veel lichter maar dat maakt op de ez niet uit. De 17A ele regelaar doet het ook super. Ik had wat rond geracet en wat getest en daarna rustig gevlogen. Motor had 24 min gelopen!!! Dat op 2000 mAh lipo's ;)

Waar is het goedkoopst een GOED werkende Easystar set te krijgen ?
er van uitgaan dat ik dus nog NIETS heb.

W&W is genoemd. maar in Nederlands niets? en is die 400 motor echt te zwak of gaat het er goed mee door ?

Iemand die een complete set gekocht heeft en daar zijn commentaar op kan geven ?

Ga naar www.rctechnics.nl en koop daar het
volgende :

EMM-150PW Outrunner 1450KV 14.50EUR
17 Amps Brushless Speed Controller 24.50EUR
LiPo 11.1V 1500MAH (15C)******* 37.50EUR
2 x Micro Servo 9 gram 17.00EUR
Micro Ontvanger 5 kanaals / 35Mhz 41.50EUR

Totaal 135 euro :) Dan heb je een aandrijving met power ;)

Moet je wel een lipo lader hebben!

Tadango zei:
Ga naar www.rctechnics.nl en koop daar het
volgende :

EMM-150PW Outrunner 1450KV 14.50EUR
17 Amps Brushless Speed Controller 24.50EUR
LiPo 11.1V 1500MAH (15C)******* 37.50EUR
2 x Micro Servo 9 gram 17.00EUR
Micro Ontvanger 5 kanaals / 35Mhz 41.50EUR

Totaal 135 euro :) Dan heb je een aandrijving met power ;)

Moet je wel een lipo lader hebben!

En dan nog het vliegtuig en de zender ?

Noah zei:
Waar is het goedkoopst een GOED werkende Easystar set te krijgen ?
er van uitgaan dat ik dus nog NIETS heb.

W&W is genoemd. maar in Nederlands niets? en is die 400 motor echt te zwak of gaat het er goed mee door ?

Iemand die een complete set gekocht heeft en daar zijn commentaar op kan geven ?

Noah,ik heb deze week mijn 1e serieuze vliegtuig gekocht..de EZ*
Ik had ook nog niets en moest ook alles nog kopen.
Zoals je al gezien zal hebben kan je een komplete set kopen voor 230,-.
Aangezien ik een aantal dingen iets beter wilde (Lipo's als accu...daardoor een andere regelaar...4 kanaals zender...betere servo's) was ik heel wat meer kwijt.
Met verzend kosten zat ik op de 360,-
En dan nog heb ik eigenlijk nog niet de spullen gehaald wat ik zou "moeten" halen.

Velen adviseren b.v. om gelijk een goede zender te kopen (een computer zender).
Tevens is een goede lader een verstandige keuze ..
Deze 2 punten heb ik nog zeer goedkoop gehouden.
Een goedkope 4 kanaals zender en de aller goedkoopste lader (wat ik tevens betreur).
Al met al...als je het echt goed aan wilt pakken ben je een hoop geld kwijt.
1 Ding weet ik wel...tot nu toe zijn alle tips die ik las en kreeg waar gebleken ;)

Ik heb trouwens al mijn spullen bij zwaluwmodelbouw gekocht http://www.zwaluwmodelbouw.com/
Achteraf ben ik er niet zo heel erg over te spreken want ze hebben me een paar dingen verkeerd gestuurd en niet echt goed/kompleet advies gegeven.(ook dit werd me al verteld)

Doe hier je voordeel mee.

Mvrgr.Melvin

(p.s...die 400 motor is zat...vandaag merendeel half gas gevlogen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back