multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
erikjede1ste zei:
zal hem wel binnenkort in elkaar lijmen en dan nog een keer proberen en dan zonder motor maar als ik hem gooide alleen wel met motor aan ging hij wel gelijk richting grond todat hij ze vaart had dan ging als een speer omhaag dus denk zonder motor dat hij 5 meter ver kwam

als alles aan je toestel goed staat (zwaartepunt, instelhoek en je roeren neutraal) dan zou je ES als hij goed gegooid is (mooi recht, niet te stil en niet te hard) toch met gemak een mooie glijvlucht moeten maken van 30 m. Zoniet zal je moeten zoeken wat er mis is vooraleer je hem de sporen geeft.
Aan de instelhoek kan je eigenlijk niks mispeuteren of je moet het stabilo er echt serieus verkeerd opgelijmd hebben.
Is je stabilo recht? (op de club hebben we wel eens een kromme uit de doos gehad).
Als daar alles ok lijkt, zal je naar je zwaartepunt moeten kijken. Ik heb de mijne al eens geland met de zender op de grond gezet toen hij 10m hoog was. Dat vliegt vanzelf als hij goed uitgebalanseerd en uitgelijnd is

Nu moet ik toch even terugdenken aan mijn beginperiode met mijn vrijvluchtzwever. Eigenlijk leer je daar toch een boel mee bij qua afstelling.

oke bedankt ga ik als eerste proberen alleen wat is een stabilo??

Heb er ook 1 gehaald.

Ik heb hem uitgerust met een typhoon buiten loper en 3s lipo, ben benieuwd hoe het vliegt. Er zit nu de standaard propellor op, ik heb nog een 6,5x6,5 graupner speed prop liggen zou die er ook op kunnen?

Het enige probleem is dat ik met die lipo's het zwaartepunt niet goed krijg. Ligt nu ongeveer 1cm te ver naar achter.

Hey ik gebruik een 3C 1000mah lipo, ik heb 120gr lood moeten toevoegen. Het lood en de lipo zitten volledig vooraan in de neus en het zwaartepunt is perfect. :wink: :wink:
En als prop gebruik een 7x4 apc sf, een klein stukje uit de romp halen en voila, werkt prima hoor :D :D :D

Tadango zei:
waarom nu lood? neem dan een iets dikkere lipo, kan je veel langer vliegen ;)
Hehe heb ik gedaan kverwachte ze eigenlijk al :wink: , tzal dus voor morgen zijn... :D
Kheb me een 3C 2200 mah lipo bij rctechnics besteld :wink: :wink: :wink:
Kon met de 1000 mah lipo trouwens toch ook al vluchten van +30min maken hoor.. :lol: :lol:

WAUW!!!

Vandaag voor het eerst van m'n leven rc gevlogen en dat notabene zonder hulp!
(ok: ooit 2 starts gemaakt met een ThunderTiger Easytrainer maar die niet echt gecontroleerd, maar wel redelijk heel aan de grond gekregen >>> eerst maar eens oefenen op een Easystar)

Ging echt waanzinnig goed; echt een super makkelijk te vliegen toestel!; 'heb 'm zonder haast in elkaar gezet (alles met lijm) en gisteren de accu's geladen.
Nog even het zwaartepunt gecontroleerd, zender in m'n linkerhand en het toestel met rechts rustig in de lucht geworpen.
Ben eerst begonnen met rondjes draaien op redelijke hoogte; gelijk al loopings gemaakt en op de kop gevlogen.
later ben ik wat meer gaan klooien laag bij de grond met als gevolg dat 'ie 2x te veel hoogte verloor in een krappe bocht en zachtjes op de grond stortte. Verder geen probleem, klein deukje in de vleugel en opnieuw het zwaartepunt moeten bepalen door de accu terug te schuiven (die zit nl. lekker klem in de romp).

Al met al erg tevreden en ook het gevoel dat ik in staat ben werkelijk te vliegen (die twee momentjes waren duidelijk te voorkomen); volgende stap is de accu's laden, toestel schoonmaken, de accu duidelijk markeren om het zwaartepunt wat makkelijker te vinden, de ontvanger met klitteband vastzetten (lag nu nog los) en weer lekker gaan vliegen!
Moet overigens wel zeggen dat ik van te voren flink heb zitten oefenen op de simulator; dat helpt echt wel bijzonder goed en zowel FMS als Aeroflight Professional zijn gewoon goed.

Vraagje: ik heb het zwaartepunt echt goed liggen met de neus misschien een heel klein beetje omlaag zelfs. Bij volgas moet ik echter wel behoorlijk met het hoogteroer de neus omlaag drukken. Bij motor uit vliegt 'ie dan bijzonder neutraal; heb zelfs de zender even op de grond gelegd.
Is dit herkenbaar?

groeten Dennis

p.s. wat zou een mooie opvolger ooit zijn voor de easystar? liefst met een flinke electromotor en wel met rolroeren, maar hoeft geen supersnel toestel te zijn
iets van een flinke Pipercup ofzo?

groeten Dennis

Hey leuk te horen dat je er veel plezier aan beleeft hebt.
Je zwaartepunt ligt bij mij juist hetzelfde, dat is dus goed. Met de motor uit heeft de easystar inderdaad een mooi stabiel vlieggedrag en kun je als je wat hoogte hebt behoorlijk lang zwezen zelfs. :wink:
Als opvloger van men easystar en dus ook voor met rolroeren te leren vliegen ga ik me een twinstar 2 aanschaffen.
Bij ons op club hebben ze bijna allemaal een twinstar en ik vind persoonlijk dat dit heel mooi vliegt. Deze beide modellen zijn inderdaad redelijk crashbestendig. :D
Veel plezier nog...

jajaja :D
vadaag ook me eerste vlucht zonder ook maar 1 kras
met behulp van pro-per (vincent) en andere mensen van zijn club
wat vliegt dat ding mooi zeg !!
VINCENT NOGMAALS ONWIJS bedankt !!
en de rest die me hier geholpen hebben morgen en zondag nog steeds lekker weer ik kan niet wachten

THNX!!!

mvg
erik

erikjede1ste zei:
jajaja :D
vadaag ook me eerste vlucht zonder ook maar 1 kras
met behulp van pro-per (vincent) en andere mensen van zijn club

ook goed bezig!
de mijne hangt al weer aan de lader

gr. Dennis

p.s. ik zie Rijswijk (ZH?); waar vlieg je dan???

Ja hetzelfde hier.. de EasyStar is extreem eenvoudig te vliegen en vliegt zeer mooi :)

Wat heb je allemaal in het systeem gezet? Welke motor, accu, ontvanger etc? :)

Morgen ga ik een EZ halen, YES!! :D

Heb ik nog 2 vraagjes, wat voor servo's moet ik gebruiken? Ik heb standaardservo's van graupner (C 577) http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=4101 Zijn deze geschikt of moeten het mini servo's zijn?

De EZ rompdelen wil ik niet lijmen maar met plakband vastzetten. Maar hoe zit het dan met de staartdelen, lijm je deze maar aan 1 romphelft vast zodat je de andere romphelft er gemakkelijk van los kunt halen? En zo ja, is dat stevig? Of hebben jullie hier andere oplossingen voor?

Hoi

Welke lijm gebruiken jullie om dat elapor te lijmen?

Heb hier een Easyglider electric liggen en kan niet goed beslissen welke lijm ik nodig heb.

Beginner enzo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back