WAUW!!!
Vandaag voor het eerst van m'n leven rc gevlogen en dat notabene zonder hulp!
(ok: ooit 2 starts gemaakt met een ThunderTiger Easytrainer maar die niet echt gecontroleerd, maar wel redelijk heel aan de grond gekregen >>> eerst maar eens oefenen op een Easystar)
Ging echt waanzinnig goed; echt een super makkelijk te vliegen toestel!; 'heb 'm zonder haast in elkaar gezet (alles met lijm) en gisteren de accu's geladen.
Nog even het zwaartepunt gecontroleerd, zender in m'n linkerhand en het toestel met rechts rustig in de lucht geworpen.
Ben eerst begonnen met rondjes draaien op redelijke hoogte; gelijk al loopings gemaakt en op de kop gevlogen.
later ben ik wat meer gaan klooien laag bij de grond met als gevolg dat 'ie 2x te veel hoogte verloor in een krappe bocht en zachtjes op de grond stortte. Verder geen probleem, klein deukje in de vleugel en opnieuw het zwaartepunt moeten bepalen door de accu terug te schuiven (die zit nl. lekker klem in de romp).
Al met al erg tevreden en ook het gevoel dat ik in staat ben werkelijk te vliegen (die twee momentjes waren duidelijk te voorkomen); volgende stap is de accu's laden, toestel schoonmaken, de accu duidelijk markeren om het zwaartepunt wat makkelijker te vinden, de ontvanger met klitteband vastzetten (lag nu nog los) en weer lekker gaan vliegen!
Moet overigens wel zeggen dat ik van te voren flink heb zitten oefenen op de simulator; dat helpt echt wel bijzonder goed en zowel FMS als Aeroflight Professional zijn gewoon goed.
Vraagje: ik heb het zwaartepunt echt goed liggen met de neus misschien een heel klein beetje omlaag zelfs. Bij volgas moet ik echter wel behoorlijk met het hoogteroer de neus omlaag drukken. Bij motor uit vliegt 'ie dan bijzonder neutraal; heb zelfs de zender even op de grond gelegd.
Is dit herkenbaar?
groeten Dennis
p.s. wat zou een mooie opvolger ooit zijn voor de easystar? liefst met een flinke electromotor en wel met rolroeren, maar hoeft geen supersnel toestel te zijn
iets van een flinke Pipercup ofzo?
groeten Dennis