multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Javaro zei:
Hoi

Welke lijm gebruiken jullie om dat elapor te lijmen?

Heb hier een Easyglider electric liggen en kan niet goed beslissen welke lijm ik nodig heb.

Beginner enzo...

gewoon seconde lijm zit als een huis

erikjede1ste zei:
jajaja :D
vadaag ook me eerste vlucht zonder ook maar 1 kras
met behulp van pro-per (vincent) en andere mensen van zijn club
wat vliegt dat ding mooi zeg !!

Tja. Hij vloog echt geweldig! Het zwaartepunt lag precies goed, en het gevolg was een goed reagerende EZ*, die heel graag wilde zweven. Motor uit, en het zweeft maar door, en door, en door....

Het is alleen geen goed idee een EZ* te besturen met een zender waar de bediening net even andersom is, dan je gewend bent. :oops: :oops: :oops:

Ik was maar wat blij dat er andere mensen van de club bij waren (Bedankt voor jullie enthousiasme Hans en Jan!), die de controle even overnamen.

Gelukkig kon ik nog net de enige boom op het veld ontwijken...

Ik heb mijn EZ met ca-lijm in elkaar gezet (met een spuitbusje activator)
Verder heb ik 'm helemaal standaard gelaten, met de regelaar in de romp (goudstekkertjes gebruikt), zodat ik 'm makkelijk in een volgend model kan zetten

Servo's: GWS IQ-140, kosten een tientje per stuk en passen perfect
stukje tape aan de achterzijde en in de romp gelijmd

Regelaar: Jeti JES012 4-14,4 V
Kerels van Quartel wilden me eerst een duurdere aansmeren die ook LiPo aankan, maar daar had ik geen zin in; dan neem ik straks in een ander model liever gelijk eentje die ook brushless aankan

Qua constructie 1 tricky onderdeel: oefen een paar keer hoe je het staartstuk in de staart laat zakken voordat je er secondenlijm opsmeert - je hebt maar 1 kans en dan ding moet toch een stukje zakken! (bij mij ging het net goed...)

'zit nog eens zo te kijken naar die Easystar...

2 drijvertjes aan de vleugels...
gaatje voor de antenne een tipje siliconenkit geven...
hoe zou 'ie het doen als watervliegtuig?

ZamBeZi zei:
Erik uit Rijswijk: waar vlieg je?

Ik heb Erik uitgenodigd om bij ons op de club te komen vliegen. Dit nadat hij mij gedurende vier weken de oren van het hoofd heeft gevraagd over alles wat er maar te vragen viel....

Wij hebben bij de GMVC gevlogen. www.gmvc.nl

prop-er zei:
ZamBeZi zei:
Erik uit Rijswijk: waar vlieg je?

Ik heb Erik uitgenodigd om bij ons op de club te komen vliegen. Dit nadat hij mij gedurende vier weken de oren van het hoofd heeft gevraagd over alles wat er maar te vragen viel....

Wij hebben bij de GMVC gevlogen. www.gmvc.nl

Aha! da's niet zo ver bij mij ('woon in Ypenburg) en ik heb bij dhr. Brouwer onlangs geinformeerd of er nog plaats was (met name omdat die EasyTRAINER een beetje te gevaarlijk is om zonder begeleiding mee verder te gaan); 'wacht ik nog even mee, omdat ik net ff te druk ben de laatste maanden

helaas, die van mij wil alleen maar rechtsaf. Heb vandaag voor het eerst gevlogen met dit vliegtuig. Er was zo goed als geen wind alles zit er recht op maar toch kan ik naar links sturen wat ik wil maar hij blijft naar rechts gaan. Hij is gelukkig niet niet hard neer gestort dus is hij gelukkig niet beschadigd. Denk ik laat is is informeren naar een club helaas wachtlijst van onbepaalde tijd :S

djjr zei:
helaas, die van mij wil alleen maar rechtsaf. Heb vandaag voor het eerst gevlogen met dit vliegtuig. Er was zo goed als geen wind alles zit er recht op maar toch kan ik naar links sturen wat ik wil maar hij blijft naar rechts gaan. Hij is gelukkig niet niet hard neer gestort dus is hij gelukkig niet beschadigd. Denk ik laat is is informeren naar een club helaas wachtlijst van onbepaalde tijd :S

Als je in Boskoop woont, ga je toch gewoon een keertje langs die Goudse club? die zit vlak bij jou! Er zal heus wel iemand bereid zijn om even te kijken naar je toestel, anders zou ik dat wel heel erg arrogant vinden.
Hebben die trouwens ook al een ledenstop?

Clublieden moeten zich toch eens gaan afvragen of een max aantal leden wel zo verstandig is, woonplaats gebonden lidmaatschap, regeltjes waar je je auto moet parkeren (ja echt!) etc.
Als je roept dat je vooral bij een club moet vliegen om het te leren, maar ondertussen een beginner nergens terecht kan (ik weet er alles van; ik dacht wel even in Den Haag te kunnen brandstofvliegen), werk je als club het cowboyvliegen natuurlijk wel in de hand. Zeker met feiten als complete brandstof-beginnerssets die je op Marktplaats ziet voor erg weinig geld, goed vliegende Easystars en het feit dat er tegenwoordig zo veel speelgoed-achtig spul te koop is.

P.s. de mijne maakt ook graag bochtjes naar rechts, maar dat valt bij mij wel weg te trimmen. Zit de hoofdvleugel goed op z'n plaats? hoe is de zijdelingse balans?

Die zijdelingse balans zou het wel eens kunnen zijn. Ik heb hem wel uitgebalanseerd van voor en achter maar niet opzij. Bedankt voor de tip.Misschien komt het ook door dat ik een borsteloos motortje gebruik.

Als je achter je toestel staat, en je kijkt op je motor, dan moet je een ringetje van zo'n 1 tot 1,5mm dik tussen de motor en de easystar plaatsen, aan de rechterzijde.

Als je iets gas geeft (model goed vast houden) dient de stuwkracht van de prop exact in het midden van de staart uit te komen. (voel met je hand achter de staart) Zonder correctie van de stand van de motor zul je zien dat de stuwkracht nogal uit het midden staat.

Ook even controleren of je romp recht is. (langs kijken)

ZamBeZi zei:
Clublieden moeten zich toch eens gaan afvragen of een max aantal leden wel zo verstandig is, woonplaats gebonden lidmaatschap, regeltjes waar je je auto moet parkeren (ja echt!) etc.
Als je roept dat je vooral bij een club moet vliegen om het te leren, maar ondertussen een beginner nergens terecht kan (ik weet er alles van; ik dacht wel even in Den Haag te kunnen brandstofvliegen), werk je als club het cowboyvliegen natuurlijk wel in de hand. Zeker met feiten als complete brandstof-beginnerssets die je op Marktplaats ziet voor erg weinig geld, goed vliegende Easystars en het feit dat er tegenwoordig zo veel speelgoed-achtig spul te koop is.

Hier ben ik het volledig mee eens. De clubbesturen moeten zich zeer zeker gaan afvragen of deze situatie wel zo wenselijk is. Als je 100 leden hebt zoals wij dan zijn er per weekend misschien maar 30 leden op het veld om te vliegen en dat is dan nog zeer veel, het grootste aantal aanwezige leden is vaker lager.

prop-er zei:
Als je achter je toestel staat, en je kijkt op je motor, dan moet je een ringetje van zo'n 1 tot 1,5mm dik tussen de motor en de easystar plaatsen, aan de rechterzijde.

Als je iets gas geeft (model goed vast houden) dient de stuwkracht van de prop exact in het midden van de staart uit te komen. (voel met je hand achter de staart) Zonder correctie van de stand van de motor zul je zien dat de stuwkracht nogal uit het midden staat.

Bedankt voor de tip, na het aanpassen van de motor stand vliegt hij echt goed. Ben vandaag naar de club geweest daar heeft iemand voor mij het vliegtuig omhoog gebracht en afgesteld. Ik moet alleen een ander motor plaatsen. Nu zit er een typhoon micro 5 op deze heeft net niet genoeg power. Hij vliegt wel goed maar het is het net niet.

djjr zei:
prop-er zei:

Bedankt voor de tip, na het aanpassen van de motor stand vliegt hij echt goed. Ben vandaag naar de club geweest daar heeft iemand voor mij het vliegtuig omhoog gebracht en afgesteld. Ik moet alleen een ander motor plaatsen. Nu zit er een typhoon micro 5 op deze heeft net niet genoeg power. Hij vliegt wel goed maar het is het net niet.

Hey djjr,

Heb een klein vraagje: heb je de motor vastgelijmd in de romp of heb je deze op een andere manier bevestigd aan de romp. Ik zou dit graag willen weten omdat die mogelijkheid om de stand van de motor later te corrigeren erg interessant is (heb geen zin in een rechtsaf vliegend toestel :) )

Vandaag mijn EZ opgehaald, deze week lekker bouwen en dan vliegen :D

ZamBeZi: bedankt voor je tip van het staartvlak, ik zal eerst goed oefenen voor ik de lijm erop smeer.

Ik hou jullie op de hoogte 8)

Ik heb de motor met lijm bevestigd, om dat ik een borsteloze buitenloper gebruik kan je hem makkelijk weer los halen en opnieuw vast lijmen. Het vliegtuig zelf is met tape (doorzichtig ducktape) aan elkaar geplakt. Hier zie je bijna niets van en je kan hem weer makkelijk loshalen. Helaas is mijn motor net niet sterk genoeg. Dus ga ik morgen mijn 15 euro fietsbel monteren. Deze schijnt wel genoeg vermogen te hebben. Als je lipo accu gebruikt is het wel lastig om het zwaartepunt vergenoeg naar voren te krijgen.

vandaag me eerste solo vlucht gemaakt ging allemaal goed
en me eerste keer (zonder mensen met ervaring) geen brokken gemaakt
had een mooi weiland uitgezocht moest alleen wel opletten dat ik niet in de stront lande ik weet niet waar de koeien tegenwoordig last van hebben maar sommige zagen er niet goed uit waar ik zeker niet in wou landen
verder alles TOP!!

Goed bezig Erikje; ik ben gisteravond ook nog een tijdje wezen vliegen op een veldje in Ypenburg
Er stond veel wind, maar dat mocht de pret niet drukken, 'ging erg goed en ik kon 'm echt keurig landen steeds; 'zou de volgende keer wel wat minder wind willen om de standaardtrucjes van het toestel (o.a. hoe lang kan je zweven in een hele flauwe glijvlucht) beter te leren kennen

skywalker: als de de standaardmotor gebruikt en niet van plan bent die te vervangen, valt daar weinig aan uit te lijnen, dus kan je 'm gewoon plakken

succes met bouwen

skywalker: als de de standaardmotor gebruikt en niet van plan bent die te vervangen, valt daar weinig aan uit te lijnen, dus kan je 'm gewoon plakken

succes met bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back