multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
kheb zelf een lipo van hobby city 11,1V 2200 mah zijn daar maar iets van 25 eurie,s.
en de motor v/d easy star is een 480 motortje.
wat voor motor heb jij erin zitten??

kheb zelf een lipo van hobby city 11,1V 2200 mah zijn daar maar iets van 25 eurie,s.

De standaard motor als je hem radio ready kocht??
Ik had eerst 7 AA batterij aangesloten, maar daar deed de motor raar mee.. Stotteren enz..

Denk je dat 7.4v te weinig is? Op volle gas wilt hij toch heel erg graag vertrekken...

het rare was ik had 8 cellen 2400 mah 9,6 volt maar vloog hij niet op!!
toen naar lipo gegaan.

hoj allemaal,
even een vraag : met wat hebben jullie de canopy(cabinekap) zwart geverfd ?
Ik heb hier zwarte revell verf staan die eigenlijk bedoeld is voor plastic modelbouw, zou dit lukken ?

alvast bedankt,

niels

jup die zal werken!! ofwel hobby spuitbus van de brico maar altijd eens testspuiten dat het niet infret op uw elapor, maar revell verf gaat prima

de standaard motor van de ez is een 6 V 400 motor , niet 480.

in mijn funliner zitten 2x480 7,4 V dit gaat lekker pittig ;)

om je ez lekker te kunnen vliegen ,ook met windkracht 3 of 4 ,heb je echt een 2-cel lipo nodig ,of beter nog 3 cel lipo 11,1 V ,nu heb je genoeg power om ook tegen windkracht 4,of 5 te sturen tegen de wind in .
dit kan gewoon nog met de standaard permax 400 motor ,al gaat hij wel minder lang mee, maar goed zo'n blokje kost 8 E ;)

bij gebruik van lipo heb je wel een regelaar nodig die dit ondersteunt .

echt leuk word de ez bij gebruik van een brushless motor met 3 cel lipo met een 5,5x5,5 prop . zelf gebruik ik de 4004 motor met 60 A regelaar .
Nu lacht de ez om windkracht 5,6,en nog een tikkie meer :cool:
we hebben 110 kmpu gemeten bij philliams met dezelfde opzet maar dan met 4x6 prop , het zaakje word dan wel aardig heet ,en niet langer dan 10 seconden volgas anders smelt je motor eruit :lol:

met deze opzet dien je wel je ez te versterken met carbon staven ,vooral in de vleugels, en rolroeren maken is een pre .

De standaard motor als je hem radio ready kocht?? quote]

Hoi Dave,

De standaard RR versie EasyStar heeft een Permax 400 motortje en een motorregelaar van 8 Ampere. Een NiMh pakket van 6 cellen (7,2 V), daar vliegt ie met windstil weer wel mee :neutral:. Wil je iets meer vermogen, dan is een pakket met 7 cellen aan te raden. Voor een 1400 mAmp NiMh pakket betaal je tussen de 20 en 25 euro.;) Dat is de goedkoopste up-grade die je met de RR versie kan berijken.

Vliegen met Lipo's geeft wat meer vermogen en maakt de EasyStar wat lichter (langer zweven). Ga je naar een 2 cel's Lipo, dan is de standaard regelaar daar qua beveiliging niet geschikt voor en loop je het risico je "nieuwe" Lipo naar de knoppen te helpen. :nosmile:

Ga je naar een 3 cel's Lipo (11,1 V), dan kan de regelaar het qua vermogen en qua beveiliging niet aan. Tevens is de standaard motor dan ongeschikt (verbrandt simpelweg). :(

Als je (t.z.t.) meer power wilt zou ik een 3S Lipo, een zwaardere regelaar en een nieuw motortje (al dan niet borstelloos) met prop overwegen. HobbyCity of China hebben wel betaalbare combinaties liggen. ;)

Groet,

Evert.

Jama wacht even.. Met een 3cell lipo 7.4v 700mAh vliegt hij wel al? Ik wil sowieso in windstille "modus" proberen... :P

Ik had 7 AA nihm batterijen, maar daar deed de motor (of regelaar) raar mee... :/

3 cellen LiPo is 11,1V. Met gewone AA cellen krijg je het probleem dat deze de gevraagde stroom niet kunnen leveren. Daarom zijn gewone AA accu's niet geschikt. de spanning zakt dan dermate in elkaar dat de regelaar ingrijpt. Vandaar. Ook is het gewicht aan de hoge kant met AA accu's. 2 of 3 cellen LiPo weegt toch een stuk minder.

Damned.. Moet ik dan echt lipos kopen? Die kerel in de winkel heeft me nog 7 protech AAs verkocht.; :o

kzie niet wrm je lipo's moet kopen...
Kan je geen battery pack solderen met die aa's ? Ik vlieg ook op 7 cellen 1400...

Niels

Dat kan wel maar jij gebruikt vast de 2/3 cellen en niet de "gewone" AA cellen. Die zijn minder geschikt om hoge stromen te leveren.

Wat zijn 2/3 cellen ?
Ik lees tog dikwijls dat mensen goedkope aldi accu's gebruiken om accupacks mee te maken.
En Protech is tog een modelbouwmerk niet? Dan zou je tog verwachten dat je die accu's voor modelbouw kan gebruiken.

grts,

niels

hoj allemaal,
even een vraag : met wat hebben jullie de canopy(cabinekap) zwart geverfd ?
Ik heb hier zwarte revell verf staan die eigenlijk bedoeld is voor plastic modelbouw, zou dit lukken ?

alvast bedankt,

niels

helemaal

khebt zelf ook gedaan

3 cellen LiPo is 11,1V. Met gewone AA cellen krijg je het probleem dat deze de gevraagde stroom niet kunnen leveren. Daarom zijn gewone AA accu's niet geschikt. de spanning zakt dan dermate in elkaar dat de regelaar ingrijpt. Vandaar. Ook is het gewicht aan de hoge kant met AA accu's. 2 of 3 cellen LiPo weegt toch een stuk minder.

kijk is aan dit zelvde probleem heb ik ook gehad!

mooi dat was het dus.
maar ik vlieg nu zelf ook op lipo

grt wilbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back