Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Komt al aardig in de buurt van de Wookong software ;)

wookong.jpg

Ik ben benieuwd of DJI voor de Wookong gebruikers wellicht wat verrassingen in petto heeft..

Lijkt me niet zo moeilijk:
Gewicht van de multirotor...
Het maximaal (kunnen) laten zakken,(met of zonder load) zonder dat het onstabiel word ?

Wel sneu voor ze dat ze geen translate hebben in china. Hoe krijgen ze het nogsteeds voor elkaar om typfouten te maken in hun software. Ik zal ze wel even een linkje toemailen naar translate.google.nl

Bied je aan als vertaler ???
Kijken hoe snel je der op terug komt!

En wat is het probleem, straks staat er het keuring in NL, bij mijn bouwverslag ;)
Ok hier komt een gps module ;)

Wat is de functie van die motor idle speed? Waarom is die opgedeeld in low-recommend-high?

Als je de NAZA (of WKM) 'ge-armed' hebt kan het zo zijn dat je motor niet lekker loopt omdat de puls uit de DJI te laag voor de ESC is, daar kan je schokkerige motoren in Idle door/van krijgen.

Om een brede range van ESC's en motoren aan te kunnen hebben ze deze optie opgenomen.

//Frank

Vandaag de handleiding bekeken van de Wookong, ik ga er van uit dat veel zaken omtrend de GPS vrijwel hetzelfde zullen zijn tussen de Wookong en GPS upgrade voor de Naza als het gaat om de instellingen.

De Naza heeft eigenlijk maar 7 kanalen, je hebt dus ook genoeg aan een zender/ontvanger met 7 kanalen. Meer kan je niet op de Naza aansluiten (ook de wooking niet zo te zien). De eerste 4 worden gebruikt voor de besturing van de heli, dan 1 voor een schakelaar en dan nog 2 (X1 en X2) vrij in te vullen.

Zonder GPS unit kunnen de vrije kanalen gebruikt worden voor de beide remote gains, meer functies heb je toch niet, maar met GPS unit moet je keuzes maken.

Althans, dit is wat ik ervan begrepen heb.

Uit deze functies kan je kiezen
Control mode switch (hier moet je 3 uitkiezen als je 3 punt schakelaar gebruikt)
- GPS Atti mode
- Fail-safe
- Atti mode
- Fail-safe
- Manual

Basic gain (handig op een draaiknop)

Altitude gain (handig op een draaiknop)

Intelligent orientation control (handig op een 3 punt schakelaar)
- Off
- Course Lock
- Home lock

Het gebruik van 2x remote gains met GPS is dus niet mogelijk, er zijn meer functies dan kanalen op de Naza. Ben wel benieuwd als de GPS unit uit is welke functies handig zijn om te bedienen met de zender.

Het is jammer dat de naza niet een soort van "shift" (als de shift toets op je keyboard) functie ondersteund, waarbij je dus een 2punt schakelaar gebruikt als shift en dat je 3punt schakelaar opeens 6 standen krijgt.

nee dit klopt niet helemaal nosmo;) kanaal 1-4 is inderdaad besturing. kanaal 5 is u, dit is control mode switch. nu is dit 2 standen, met gps word dit een 3 standen schakelaar. de 2 kanalen x2 en x3 kun je dan gebruiken voor remote gains, IOC of nick van de gimbal control. 2 x remote gains kan dus WEL met gps;)

mm, in de naza manual staat dat X1 en X2 gebruikt kunnen worden voor Remote gains en X3 wordt gebruikt voor voltage monitor (For voltage monitor (Connect with VU V-SEN port))
Dat zou dus inhouden dat je X3 niet kan gebruiken voor bv een schakelaar.

Als je IOC wilt gebruiken op een switch dan kan je maar 1 remote gain instellen, je hebt immers X1 en X2 tot je beschikking.

De U wordt inderdaad gebruikt voor Control Mode Switch, je heb dan 3 keuzes, te weten 1)Atti mode, 2)Fail-safe en 3)Manual. Handig voor 3punt schakelaar. Met GPS heb je 5 opties zo te zien en dan moet je dus 2 opties laten vallen :)

klopt idd sorry, is x1 en x2 ipv x2 en x3. als je ioc op schakelaar hebt kan je inderdaad maar 1 remote gain. maar met gps heb je geen 5 opties. je hoeft namelijk failsave niet op een schakelaar te zetten, en al helemaal niet 2 keer! in principe zet je op 3 weg schakelaar dan manual, atti en gps. mocht je ook failsave willen kun je bijv. atti gps failsave maken, of met dual rate dat als je een 2de schakelaar omzet hij van gps naar failsave gaat;)

Met GPS krijg je natuurlijk meerdere failsafe opties, alleen landen of RTH. Je moet dus van te voren keuze maken welke failsafe je wilt hebben.

Ik heb nu wel een failsafe (landen) op een schakelaar zitten, soms best handig. Straks met FPV (dat is mijn doel) lijkt me RTH wel handig mocht je de heli "kwijt" zijn :)

Failsafe is via een schakelaar te bedienen, maar ook als bv ontv/zender elkaar kwijt raken. De laatste wil je zo ie zo wel hebben lijkt me.

Zover ik heb begrepen heb je aleen RTH, als je in gps mode staat.
Dus door middel van de 3 standen schakelaar.

In dit geval heb je dus geen keuze van gps failsafe, of normaal failsafe.
Alles hangt dus af in welke mode je verkeerd.

Althans zo is het nu in de software.. Geen idee wat de final doet...

Na 2 weken wachten op een reactie van de Nederlandse leverancier, met een mede vlieger naar over de grens gegaan. Hier binnen 2 uur de spullen besteld die we wilden hebben. Super service, super snelle response! Een F550 en Naza + gps komt onze kant op!

Na 2 weken wachten op een reactie van de Nederlandse leverancier, met een mede vlieger naar over de grens gegaan. Hier binnen 2 uur de spullen besteld die we wilden hebben. Super service, super snelle response! Een F550 en Naza + gps komt onze kant op!

@droidworkxNL Had het je graag gegund. Ben wel pro NL winkeliers, maar zelfs mailen (volgens je eigen advies) heeft niks uitgehaald. Jammer!

maakt toch niet uit waar je hem koopt als je maar goede service krijgt toch?
heb helaas geen email gezien met naam rtwee.
de rest hadden we allemaal op voorraad dus je had zo via de shop kunnen bestellen (of ophalen)

(EDIT) zie dat je me via pb hebt gemailed , daar kijk ik eigenlijk nooit op.
ik had meer een email verwacht.
zal de PB eens uitzetten..

Laatst bewerkt:
Back