Nieuwtjes

3 snaren dus toch.... Ik ben erg benieuwd hoe ie gaat, en wie er mee zal gaan rijden. Vraag me af of ie populair gaat worden, maar het is wel weer eens iets heel anders.

Ten opzichte van de Team Magic E4 Concept Car valt vooral de plaatsing van de accu's op...
Wel vreemd dat ze niet meteen een 5-cell uitvoering hebben geintroduceerd.

Ik vindt het een heel mooie auto en al met al wordt de 1:10 elctro klasse steeds leuker met deze, de Kyosho en de nieuwe Serpent. Krijgen Tamiya en Xray weer wat concurrentie erbij..

Het zwaarste gewicht zo centraal mogelijk, om zo min mogelijk gewichts verplaatsing te hebben in de bochten, lijkt me een logische keuze......

All in all, the advantages of the three belt transmission system outweighed the minimal increase in transmission friction. Top speed can be easily found, lightning quick corner speed cannot.

Lightning quick corner speed...... :P

Marketing taal.... :wink:

Chris van der Hagen zei:
TRF416 Chassis Kit
#42106 leverbaar vanaf dec 2007

F oneway
37T pulley ,
18T center pulley,
2.25mm lower deck
2mm upper deck
45mm Swing shaft New type
New motor mount , & F & R bulkhead
5x10 ball bearing

Op de site van Tamiya staan nu ook de gegevens maar daar staat dat er een spool in zit en geen one-way...

Mijn Tamiya TA05MS uk al tesamen dééls. Ook overgestapt van xray naar tamiya ééns, laatste jaren xray tevéél veranderd. Zelfs mijn collega die met 05.2 rijdt kan al zelfs géén stukken méér krijgen.
Hier wat foto's van mijn TA05MS :

Die e4 is een zeer mooi ding, lekker slank en straalt wel wat snelheid uit ;-)

citaat van Team Magic over de E4:

Estimated release date: 2007 Oct

We are looking for the distributors to sell the E4 car series. If you are interested in distributing the car in your country, feel free to discuss with us. Also, world top drivers wanted.

MRCTMD zei:
Mijn Tamiya TA05MS uk al tesamen dééls. Ook overgestapt van xray naar tamiya ééns, laatste jaren xray tevéél veranderd. Zelfs mijn collega die met 05.2 rijdt kan al zelfs géén stukken méér krijgen.

Ok, ik kan het niet laten. XRay heeft zeker niet meer veranderd dan bijvoorbeeld Tamiya. Wat te denken van het feit dat de Rheinard edition van het TRF415 platform nog niet eens in de winkels ligt en de TRF416 al aangekondigd is? Dat heeft "zelfs" XRay nog niet voor elkaar gekregen.

V.w.b. onderdelen voor oudere types, XRay heeft nog steeds onderdelen waarmee zelfs XRay's van 5 jaar geleden aan het rijden gehouden kunnen worden (en worden). Die onderdelen liggen inderdaad niet zo vaak meer in de winkel en soms ook niet op voorraad bij de distributeur, maar ze zijn te bestellen. Inderdaad, niet alle opties zijn meer beschikbaar, maar de basis onderdelen over het algemeen wel. Ik ken weinig merken (en niet alleen in de RC wereld) waarbij dat zo is.

TRF416!!!

LOOKING GOOD!!!

TRF416.jpg

TRF416-1.jpg

Dag Tony, mijn collega rijdt met de xray t1fk05.2 en een cardan is stuk. Hij kan er maar niet aan geraken,zelfs op bestelling. Bij invoerder kreeg hij het antwoord, néé. Jammer,want die wagen is zelfs géén vijf jaar oud !!! Ik had dit probléém nooit,want ik kocht steeds de allernieuwste type. Wel jammer voor de gewone rijder die niet één of twéémaal per jaar wil of kan vernieuwen van wagen.

ik heb laats nog onderdelen besteld voor een auto van tamiya uit 1985! zijn weinig merken die dat kunnen..

en dat ging niet om direct slijtbare onderdelen.

-tandwielen
-upper & lower deck
-suspension holder back.

alleen de orginele velgen en kap zijn ze nog mee bezig om te kijken of ze daar aan kunnen komen.

Anéé , met wa worden de wielen dan aangedreven ? (met géén riemen ze !!!) Spijtig dat Filip niet aan zijn aandrijfcardans kan geraken, wagen pas van 2005.

Furious Jay zei:
TRF416!!!

LOOKING GOOD!!!

TRF416.jpg

TRF416-1.jpg

Deze foto's circuleren inderdaad als zijnde een 416 maar daar zijn de meningen nog over verdeeld.
De meerderheid denkt niet dat dit de 416 is.
Naast de gedeelde achterbulkheads en iets gewijzigde stuurinstallatie is er weinig weinig verschil met een MSXX.

Bovendien is het vreemd dat de mogelijkheid om 5 cellen te plaatsen ontbreekt, beetje raar natuurlijk als het vorige model dat wel heeft.

Het is nog even afwachten hoe die er echt uit gaat zien.

Yep, het is de Nosram Matrix. Inderdaad gelijk alleen ander kleurtje. IS in het verleden vaker voorgekomen dat LRP en Nosram regelaars identiek waren behalve het jasje. Denk aan de Quantum Competition van LRP en de Dominator van Nosram

Back