Nieuwtjes

Ja inderdaad, was ik nog vergeten, maar ik ben blijkbaar de enige TRF501X-rijder ter wereld die er geen last van heeft, goed gereedschap is belangrijk.

LOSB9594-250.jpg

brushless set voor de micro-t ;D

klik

eindelijk :D

rijd prima hoor, de micro-t, hij is gewoon ful function met proportioneel :P

maarja back ot

potloodslijper zei:
Zoals? De dingen enkel en alleen van mijn persoonlijke ondervinding:
- sterkere ballcups en bijhorende ballstuds, bv. die van Yokomo, de Tamiya-exemplaren zijn te zacht.
- one-way
- ceramic diff balls, die van Tamiya gaan niet slecht maar gaan ook niet lang mee.
- dikkere schroef in de diffs (bv. die van HPI), mijn diff ging vanzelf los lopen nadat ik het opengehaald had voor onderhoud, schijnt wel vaker voor te komen.
- 18T pulley en dus ook 369mm-snaren, de standaard pullies zijn misschien wat te klein, worden snel scherp en maken je snaren stuk.
- Tamiya rod guide set, doet de dempers beter werken en voorkomt lekken voor een groot stuk

Let wel, dit geheel kost samen absoluut niet veel, op de one-way na betaal je voor die andere dingen samen 40 euro en dan heb je echt een goeie auto.
Van bovenstaande zaken kan ik alleen de andere diff balletjes aanraden.
One-way kan, maar is niet vereist op mvb

Verder zijn bovenstaande zaken niet van toepassing op de DB01.
Opties voor deze auto zijn oa:
-universal shafts
-slipper clutch
-one way
op1018.jpg

58395.jpg

58395_2.jpg

58395_3.jpg

58395_4.jpg

Ik denk een aardige auto om mee te doen in de 4WD klasse!

Overigens komt er in nov een TRF510X WC uit:
Deze heeft als extra's aluminium caster blokken en uprights, reinforced upper mounts en 18T/37T pulley voor een efficientere aandrijving.
42105.jpg

42105_2.jpg

Op MVB schijnt diff inderdaad sneller te zijn, maar op astroturf bijvoorbeeld niet, daar krijgt de one-way de voorkeur. Maar jij hebt zelf toch ook de grotere pullies en andere snaren gestoken? Ik denk dat trouwens veel TRF501X-rijders zelf al een WC-edition hebben ondertussen :)
Is de richtprijs van de DB-01 al bekend?

Back