NK/ NOMAC

Het staat nu wel vast, ik verneem uit goede bron dat ILIA VAN GASTEL en STEVEN CUYPERS volgend jaar zeker deelnemen aan het nk. (nomac?)
Hiermee heeft Nederland er een uitdaging bij, en het al hoge niveau op de mooie Nederlandse circuits gaat er welicht nog op vooruit.
Er staan jullie prachtige races te wachten...
Ben stikjaloers :-)

Maar tot zover (en zal denk ik niet veranderen) zullen ze in de NOMAC cup moeten starten om pas een jaar verder (mits ze het halen) door te stromen naar de snelle jongens.

Prrrffft, het hele jaar dezelfde op 1 en 2 ...

Laat die knullen toch naar het NK niveau gaan man (heeft Joey ook nog een kans) :lol:

Nismo zei:

Laat die knullen toch naar het NK niveau gaan man (heeft Joey ook nog een kans) :lol:

ik ga met een savage rijden... :wink:

Nismo zei:

Prima maar dan moet het systeem omgegooiit worden of de nummers 17 en 18 vriendelijk gevraagd worden als ze willen degraderen. Dat 1e zal niet gebeuren denk ik en die 2e geeft een kleine kans maar ik denk dat Peter en Alex dat niet toestaan.....

Het geeft wel stof om over na te denken.....

Roelof zei:
Nismo zei:

Prima maar dan moet het systeem omgegooiit worden of de nummers 17 en 18 vriendelijk gevraagd worden als ze willen degraderen. Dat 1e zal niet gebeuren denk ik en die 2e geeft een kleine kans maar ik denk dat Peter en Alex dat niet toestaan.....

Het geeft wel stof om over na te denken.....

Het is de doelstelling van de Nomac om de sport te promoten, op deze manier doe je dat dus niet. Indien er twee mannen in de Nomac klasse rijden welke zelfs sneller zijn dan de top-3 in de NK-klasse dan maak je het echt een stuk minder aantrekkelijk voor de Nomac rijders ...

Daar ben ik het wel mee eens.. en 'k ben d'r ook wel voor dat hun in 1 keer in de NK klasse komen....

'k denk dat een uitzondering op de regel in dit geval alleen maar beter is voor de sport....

'k kan het ook wel weer goed vinden met de mensen die zeggen 'regels zijn regels, nomac klasse dus!'.. maarja... als 't betekend dat hun vrijwel altijd 1 en 2 worden.. dan is 't nogal dom om dat te doen...

Het is een lastige situatie, Roelof gaf het al aan, welke 2 extra rijders laat je dan degraderen?, of niet promoveren?......

Het enige wat je kan doen, is de NK klasse uitbreiden......
en dan dient er dus elke keer een 1/4 finale gereden te worden, en dan komt men in tijdnood (andere discussie)

Alleen in de Nomac Cup is volgens mij ruimte voor uitbreiden, want daar wordt al 1/4 finales gereden....

Ook is het zo dat je in de Nomac cup wel terugval ziet in het aantal rijders naar gelang het jaar vorderd, dit zie je in de NK klasse eigenlijk niet......

M7H zei:
Het is een lastige situatie, Roelof gaf het al aan, welke 2 extra rijders laat je dan degraderen?, of niet promoveren?......

Het enige wat je kan doen, is de NK klasse uitbreiden......
en dan dient er dus elke keer een 1/4 finale gereden te worden, en dan komt men in tijdnood (andere discussie)

Alleen in de Nomac Cup is volgens mij ruimte voor uitbreiden, want daar wordt al 1/4 finales gereden....

Ook is het zo dat je in de Nomac cup wel terugval ziet in het aantal rijders naar gelang het jaar vorderd, dit zie je in de NK klasse eigenlijk niet......

Het is geen kwestie van het degraderen van NK rijders, men zal moeten uitbreiden. Tijdnood vind ik een non-topic.

Ik voorzie een grote toeloop op de Nomac volgend jaar, gezien de reacties hier en daar ...

Maar volgens mij komt er nog een snelle rijder bij-->Jordy Blok!Wat ga je daar dan mee doen,deze kan ook met de top in de NK klasse meerijden!

Leuk en aardig allemaal, maar iedereen zal zich moeten bewijzen. Dat die twee belgen goed zijn, lijdt geen twijfel, maar of ze alles steeds zullen winnen? Verder is een circuit als Real80 wel erg ver weg van België, en daar zouden dan anderen kansen hebben...

Ik zou zeggen: de nieuwelingen (wie dan ook) instromen via de NOMAC, en de regels houden zoals ze zijn...

Stel dat er een nieuw talent in NL opstaat, en iedereen zoek rijdt in de NOMAC klasse, dan start 'ie de tweede of derde wedstrijd toch ook niet in de NK? Dus ook de snelle belgen zouden wat mij betreft gewoon de normale '; weg' moeten volgen...

Misschien toch iets van een "wildcart".Rijders die in ander landen/klasse al bewezen hebben dat ze snel zijn toch toelaten in de NK klasse.Maar dat betekend wel dat de regelementen aangepast dienen te worden.

Ik begrijp regels zijn regels,maar wat is de toegevoegde waarde van dit soort snelle jongens in de Nomac klasse?Volgens mij demotiveer je rijders alleen maar die nu in de Nomac klasse rijden.

Inderdaad John, ook Jordy had plannen om de 1/8 weer te gaan rijden, en ja dan mag hij dus ook door naar de NK klasse....

Maar, vorige maand ergens heb ik dit besproken met mensen van de Nomac. Bij hun was er niet bekend dat deze rijders volgend jaar wilden gaan rijden in Nederland, laat staan een concrete vraag of ze dan in de NK mogen starten.
Dus ja, leuk dat we het er hier over hebben, maar als de heren geen contact opnemen met de Nomac, dan hoeft er niet eens gesproken te worden over eventuele regelements wijzigingen.......

Roelof zei:
echt niet!!!

laat ilia en steven maar lekker in de nomac cup beginnen, daar moest ik ook vorig jaar starten hoor...en elk verstandig mens weet dat ik daar niet inhoorde.

M7H zei:
Inderdaad John, ook Jordy had plannen om de 1/8 weer te gaan rijden, en ja dan mag hij dus ook door naar de NK klasse....

Maar, vorige maand ergens heb ik dit besproken met mensen van de Nomac. Bij hun was er niet bekend dat deze rijders volgend jaar wilden gaan rijden in Nederland, laat staan een concrete vraag of ze dan in de NK mogen starten.
Dus ja, leuk dat we het er hier over hebben, maar als de heren geen contact opnemen met de Nomac, dan hoeft er niet eens gesproken te worden over eventuele regelements wijzigingen.......
Volgens heb ik heel wat anders tegen je gezegt

Je moet deze 2 mensen gewoon toelaten in de NK klasse wat schiet je er nou mee op om ze in de NOMAC CUP te laten rijden :roll:
en Jordy Blok natuurlijk ook maarja waarschijnlijk willen de mensen van de NOMAC hier niet aan geloven tja dan valt er weinig te discussieren wat mij betreft.
Maar eigenlijk meot je zoals Julius Kolff al zei de NK klasse groter maken zodat dit soort rijders gelijk door kunnen maakt het NK toch ook spannender lijkt mij en daar zitten we wel op te wachten geloof ik :lol:

Remy Serpent 710 MEGA

WVK Performance zei:
Roelof zei:
echt niet!!!

laat ilia en steven maar lekker in de nomac cup beginnen, daar moest ik ook vorig jaar starten hoor...en elk verstandig mens weet dat ik daar niet inhoorde.

Stond jij al in de WK top 50 dan toen je Nomac ging rijden?

Beethoven zei:
Volgens heb ik heel wat anders tegen je gezegt

heb ik het niet goed onthouden Alex?
Volgens mij had ik het ook eerder dan afgelopen weekend het er eens over gehad..., ik weet niet meer....

Wel zei je, iedereen begint in de Nomac, dus deze rijders ook.....
Uitbreiden van de klasses ben je ook tegen, gaat niet i.v.m. de tijd.....

Tja, zoals je kunt lezen is niet iedereen het hier mee eens......

Dat wordt dan evt interessant voor de nrs 21 t/m 30 van de Nomac cup. Die zouden dan een promo/degradatierace moeten rijden....

Dat wordt echt geinig als straks de winnaars van de Nomac cup meer ronden hebben in hun finale dan de mannen van de NK klasse.

Ik wens de 1/8 sectie veel wijsheid toe....

juliuskolff zei:
Dat wordt echt geinig als straks de winnaars van de Nomac cup meer ronden hebben in hun finale dan de mannen van de NK klasse.

Strafgewicht, net als in de DTM?

Back