NK/ NOMAC

Met alle respect,er zijn nou eenmaal rijders die constant ,in wat voor klasse ook,vooraan rijden.De toppers hebben allemaal topspul en heel veel ervaring......maar hebben ook wel eens pech!
Als de iets mindere rijders dan een beetje geluk hebben... :lol:

Veel rijders "denken" dat ze een topper zijn,maar helaas......toppers zijn maar op een hand te tellen!

Maar om weer op het "oude" terug te komen,we racen allemaal om te winnen maar zeker ook om de lol en ontspanning!!Met of zonder de toppers beleven een heleboel rijders,ook in de achterhoede, prachtige wedstrijd weekenden...ZEKER weten en daar gaat het volgens mij om!

Tja en de beste wint nou eenmaal :wink:

het word nu wel koffie praat hier.

niets geen uitzonderingen (moet ik ook )gewoon de NOMAC in en verder geen gezeur.

we kunnen het beter hebben over hoe de wedstrijdleiding de boel smoother kan laten verlopen ;)
zodat we nog meer rijders kunnen hebben op 1 dag !

Als ik net zoveel rij als jullie allemaal
is het zeker geen probleem als ik me dag heb.;)

dat weet jij ook wel

heb nu eenmaal niet zoveel tijd als de meeste rijders.
gezin-werk

Ik denk dat we allemaal argumenten hebben om te zeggen waarom iemand wel of niet naar de NK klasse moet... de nomac moet daar dan over te beslissen, en 'k denk zelf dat ze zich beter gewoon aan de regels kunnen houden omdat ze anders weer een uitzondering maken, en dat is toch eigenlijk een bepaalde rijder een voordeel geven ten opzichte van de andere.....
Als je dit probleem wil oplossen moet er een regel gemaakt worden, en die moet dan niet dit jaar al in gaan, maar 't jaar erop pas om te voorkomen dat zoiets 'nog een keer' gebeurd...

Overigens hebben we bij de raco in de winter van vorig jaar zitten kletsen over hoe nu verder met de 1:10 klasse, toen is ook de NOMAC klasse besproken. Rene Corenella wist toen netjes te melden dat als hij in de nomac klasse moest starten om zich op te werken naar de NK klasse, hij dan niet zou gaan rijde... van zijn oogpunt kan ik dat goed begrijpen, maar als je z'n resultaat ziet in de NK klasse dit jaar, klopt dat weer neit.. hij heeft veel pech gehad.... maar, dat zou bij de 1:8 ook kunnen gebeuren.... ze kunnen dan wel snel zijn, maar dat moeten ze dan in nederland nog even beweizen...

ben zeker van mening dat het geen 'goed' plaatje is voor de nomac klasse, maar het laat wel zien dat ook de toppers gewoon moeten werken voor hun 'status'....

borderonlineshop zei:

dat weet jij ook wel

gezin-werk

Deze jongens rijden niet zo veel en rijden zelfs op een off-day iedereen zoek binnen de Nomac klasse ... Gewoon de NK klasse uitbreiden en weet je waarom? De sport moet open zijn, open genoeg om te groeien. Waarom geen Belgen? Ehhhhh ... er rijd al een Belg, moet die er nu dan ook uit?

borderonlineshop zei:

dat weet jij ook wel

gezin-werk

Ja, dat geldt voor mij ook Michel, en ik rij ook "gewoon" Nomac......

WVK Performance zei:
en die is ook gewoon begonnen in de NOMAC-Cup hoor!

Niets ten nadele van Ronald, maar de heren waar we het nu over hebben zijn wel ff een stukkie beter.....

Als je de MOMAC cup afschaft is het probleem ook opgelost.
Alles op een hoop.
Rij je alleen de C finale ipv de A finale in de NOMAC cup.
Maar zoals ik hier lees vind iedereen zich te goed voor de NOMAC cup?
:?

Dennis van Lammeren zei:
Alles op een hoop.

Hmmm gewoon ala een EC of EC of GP? Zou wel het beste zijn als je tenminste indeeld aan de hand van resultaat.

Dennis van Lammeren zei:
Alles op een hoop.
Maar zoals ik hier lees vind iedereen zich te goed voor de NOMAC cup?
Zo bladharker ook het Forum gevonden :D Zit wel wat in wat je schrijft. De meeste vinden zich te goed voor de Nomac en waarom??
Alles op een hoop, kunnen wij ook een keer echt gaan racen 8)

Er is bewust voor gekozen om die manier af te schaffen en voor dit nieuwe systeem te gaan. het lijkt me dan ook het beste om op het nieuwe systeem door te gaan omdat dit zoals aangetoont wel werkt!

En wie voelt zich te goed voor de NOMAC hier? ik niet iig..

Nee, een "mindere" klasse heeft aangetoont dat er ook bij de minder snelle rijders blijschap te vinden is als ze op een podium komen.

En we hebben het niet over ABC finales maar over het kerstboomsysteem.

Chielos zei:
Er is bewust voor gekozen om die manier af te schaffen en voor dit nieuwe systeem te gaan. het lijkt me dan ook het beste om op het nieuwe systeem door te gaan omdat dit zoals aangetoont wel werkt!

En wie voelt zich te goed voor de NOMAC hier? ik niet iig..

Alles bij elkaar gooien is beter voor de instroming. Je kan dan alsnog 2 klasses maken op basis van punten. Want ik denk dat er wel NOMAC rijders zijn die wel meej kunnen komen in een NK finale.

Chielos zei:
Zeker weten ben ik ook wel met je eens hoor! Maar hoe wou je dat dan op basis van punten gaan doen?

Greetz michiel

op papier 2 klasses. NK en NOMAC maar in het echt rijd iedereen gewoon bij elkaar.

zie serpent series als voorbeeld...

is toch niet zo moeilijk.

Back