NK/ NOMAC

Kunnen die "twee Belgen" niet gewoon als gastrijders (op uitnodiging of zo) in het NK starten als het aantal plaatsen of zo dit toelaat? En ze dan niet laten meetellen in het eindklassement of in de degradatiebepalingen? Gewoon een idee.

borderonlineshop zei:
Absoluut tegen !

gewoon net zoals ieder ander in de NOMAC starten

Laat de vergadering het maar beslissen....

Het is onacceptabel dat 2 mensen hierdoor de dupe worden als ze niet mogen promoveren of verplicht moeten degraderen...
Alleen uitbreiding van de klasses kan dit toelaten maar wat dan als er volgend jaar weer zo´n situatie optreedt ?

Misschien is het wat om die twee Belgen in te delen bij de NOMAC cup, en als er tijdens een wedstrijd nog plek is in de NK Klasse (dus als niet alle startplaatsen door NK-licentie houders bezet zijn) bij wijze van proef/uitzondering -in komend seizoen- deze twee rijders in de NK Klasse laten starten? Dan kunnen ze zich meteen bewijzen...

inderdaad, afgelopen WK in messina stonden ze beide in de halve finale. En steven kwam net te kort voor de Finale dus ik denk dat ze echt een aanwinst zouden zijn!

Volgens mij worden die twee Belgen gewoon test/team rijders voor Serpent, en is daarom deze lobby gestart om de twee Belgen in de NK te krijgen..
Het zou toch niet fraai zijn als Serpent in het thuisland geen coureurs in de top-3 konden laten eindigen, en met het vertrek van Rick-V bij Serpent is die mogelijkheid er natuurlijk... Als die jongens zo goed zijn dat zij in de top 20 van het WK eindigen, wat doen ze dan in de nederlandse competitie? Dan zouden ze beter naar het zuiden kunnen afzakken en in Frankrijk in het Kampioenschap starten, waar ze wel "waardige" tegenstanders zoals Bertin kunnen treffen....

Bart, Bertin rijd geen nationale kampioenschappen maar dat terzijde.

Ilia rijd absoluut volgend jaar Geen Serpent, maar is Team driver van Kyosho. Steven daarintegen is wel team/testrijder voor Serpent....

Maar waarom die mannen naar Nederland willen komen is dat het niveau van de Belgische Kampioenschappen erg laag is, en het nederlandse een stuk hoger. Vandaar. En de afstand van Antwerpen naar bijvoorbeeld heemstede nog wel te doen is. Naar Bordeaux of dergelijk is toch een heel stukkie verder;)

Wordt het dan geen tijd voor de belgische bond om er iets aan te doen ipv hun rijders naar Nederland te verjagen ?

Het is volgens mij een Nederlands kampioenschap, dus lijkt mij de discussie over waar ze moeten starten (NK/Nomac) onnodig.

Het ziet ernaar uit dat er veel inschrijvingen komen voor 2006, dus lijkt me dat ze pas toegelaten mogen worden als er nog ruimte vrij is.

Tijdens Beneluxwedstrijden kunnen ze hun kwaliteiten toch laten zien.

De enige eis om aan het Nederlands kampioenschap mee te doen is lid zijn van een Nederlandse club.

In een ver verleden is ooit de discussie geweest om deze eis aan te sterken met een Nederlands nationaliteit. Dat vind ik te ver gaan maar ik kan mij voorstellen dat het iets is om over na te denken.

Een paar jaar geleden was de belangstelling dramatisch,en werd er van alles bedacht om meer rijders te krijgen.

Nu is er een "luxe" probleem van veel belangstelling en wat gebeurt er:vooral zaken noemen om dit soort toprijders "VOORAL NIET!" toe te laten.

Zeker een paar toprijders uit een ander land/klasse hebben toegevoegde waarde ,maar nee veel rijders in de nederlandse klasse zien.....een bedreiging!Dus NIET doen.

Pffff,wat een spelletje ik begrijp er helemaal niets van.

Dat zeg ik niet, het is natuurlijk een vorm van compliment dat "buitenlanders" in onze competitie mee willen doen.

Maar als het in ieder land het zo slecht was als in Belgie en iedereen naar Nederland komt omdat het niveau zo hoog is lijkt mij dat ook geen gezonde situatie voor de overige Nederlandse rijders.

De genoemde discussie over Nationaliteit mag van mij ook best op tafel gelegd worden naast het feit dat ik er niets op tegen heb maar er iets verzonnen worden wat werkt en ook toekomstige soortgelijke situaties kan opvangen en dit kan ook een optie zijn voor de tegenstanders.

Super john zei:
Een paar jaar geleden was de belangstelling dramatisch,en werd er van alles bedacht om meer rijders te krijgen.

Nu is er een "luxe" probleem van veel belangstelling en wat gebeurt er:vooral zaken noemen om dit soort toprijders "VOORAL NIET!" toe te laten.

Zeker een paar toprijders uit een ander land/klasse hebben toegevoegde waarde ,maar nee veel rijders in de nederlandse klasse zien.....een bedreiging!Dus NIET doen.

Pffff,wat een spelletje in begrijp er helemaal niets van.

Kijk voor mij is het simpel. Tuurlijk behoren deze rijders tot de absolute top, maar de bedreiging waar je het over hebt is toch begrijpelijk.

Ik ben zelf een rijder die voor het eerst mee wil gaan rijden in de Nomac.
Ik heb enorm veel tijd en geld geinvesteerd in het afgelopen jaar om ervaring op te doen en me klaar te stomen voor het aankomend jaar.

Nu blijkt dat we inderdaad een luxe probleem hebben qua inschrijvingen, dan mag je toch geen Belgen voor laten gaan bij een Nederlands kampioenschap.

Dat zou ook betekenen dat je dus liever gesponsorde Belgen laat rijden dan nederlandse "zelf uit eigen zak betalende" amateurs.

Begrijp me niet verkeerd, die Belgische rijders waar we het over hebben zijn helemaal top en zouden zeker de spanning verhogen in het NK.

Volgens mij denken teveel rijders alleen aan zichzelf en niet aan de klasse zelf.Dit soort rijders toelaten betekend dat het gehele veld er wel degelijk meerdere concurenten bij hebben.Dus dwingt het de overige rijders er nog een stapje bovenop te gaan doen om beter te gaan presteren.

Ik weet uit eigen ervaring dat je je beste prestaties tijdens wedstrijden meemaakt en vooral als er veel snelle jongens meerijden.Ik heb ook al eerder aangegeven dat bij het nemen van beslissingen bij dit soort "moeilijke" zaken er ALTIJD winnaars en verleizers zijn.

En de top,in welke klasse ook,is nu eenmaal erg dun en als je op deze manier de top iets kan verbreden dan is dat een goede zaak.

Ik denk dat het een positieve uitstaling naar buiten is dat de "koningsklasse" in Holland een beresterk rijderveld heeft.

Oeps...straks willen die Italianen ook hier gaan rijden....

Ndegeocello zei:
Ik ben zelf een rijder die voor het eerst mee wil gaan rijden in de Nomac.
Ik heb enorm veel tijd en geld geinvesteerd in het afgelopen jaar om ervaring op te doen en me klaar te stomen voor het aankomend jaar.

En dan komen er een paar toppers die jou helemaal zoek rijden ... leuk die investering he!

Gewoon naar de NK met die boy's.

oooh dat zal RONALD v/d BERG leuk vinden
dat de belgen niet mee mogen doen

Super john zei:
Dus dwingt het de overige rijders er nog een stapje bovenop te gaan doen om beter te gaan presteren.

Ik weet uit eigen ervaring dat je je beste prestaties tijdens wedstrijden meemaakt en vooral als er veel snelle jongens meerijden.

Dat is dus ook de reden waarom ik ook zo graag mee wil doen.
Om beter te worden. :D

Ook al wordt je in het begin zoekgereden, daar leer je alleen maar van.

Back