NK/ NOMAC

jeracing zei:
Chielos zei:
Zeker weten ben ik ook wel met je eens hoor! Maar hoe wou je dat dan op basis van punten gaan doen?

Greetz michiel

op papier 2 klasses. NK en NOMAC maar in het echt rijd iedereen gewoon bij elkaar.

zie serpent series als voorbeeld...

is toch niet zo moeilijk.

En dan strafgewicht bijplaatsen voor diegene die de laatste race heeft gewonnen.
Kiloootje of 10 :wink:

jeracing zei:
Chielos zei:
Zeker weten ben ik ook wel met je eens hoor! Maar hoe wou je dat dan op basis van punten gaan doen?

Greetz michiel

op papier 2 klasses. NK en NOMAC maar in het echt rijd iedereen gewoon bij elkaar.

zie serpent series als voorbeeld...

is toch niet zo moeilijk.

Opzich zit er wat in, maar 't wat heeft dat dan nog voor voordeel?
Overigens is het dan ook zo dat het strijden om een plek op de baan (dus het vechten om positie) totaal weg... en sorry, maar dan kun je netzogoed alleen maar heats rijden en tijden vergelijken....

Misschien een idee om de rijder zelf te laten kiezen wat hij wil rijden.
Dus of NK klasse of Nomac cup.

Iedereen tevreden lijkt mij.
Is het idee achter de NOMAC cup ook meer logisch (beginnende rijder) en zal je nauwelijks meer rijders aantreffen die eigenlijk in de NK klasse thuis horen.
Er vanuit gaan dat iedereen van zichzelf weet waar hij thuis hoort :wink:

hee bladharkers :lol:
ik begrijp het niet hoor iedereen in de nomac zit te zeuren
als die belgen erbij komen zitten we nooit meer in de top3
kunnen we het hele jaar geen PRIJS winnen
oke aankomend jaar2006 winnen jullie geen prijs
denken jullie als je door naar de NK klasse gaat dat juillie daar wel
in de TOP 3 RIJDEN 8O nee dus!!!!
dus weer een jaar geen PRIJS waar zeuren we over???
over een beker ofzo :?:
doe aankomend jaar dan in de halve finale's een paar bekers weg geven
de eerste 3 mensen die niet in de finale komen geef die lekker een beker van 15euro per stuk zijn we van al het gezeik af?
ik denk dat de regel gewoon moet blijven eerst een jaar in de nomac zit je bij de eerste 6 ga je door anders niet
er komen volgens mij genoeg mensen bij in de nomac klasse dat de belgen tegenstand genoeg krijgen en zeker niet automaties 1,2,of3 worden ook zij moeten er voor rijden voor die plek en die beker van 15euro waar ze al een hele kamer van vol hebben

Nou, dit was mijn eerste jaar dat ik meereed, of ik volgend jaar net zoveel kan rijden als dit jaar moet ik nog afwachten.
De 1e race haalde ik op 1 seconde het podium niet, de laatste race haalde ik hem wel, en ik moet je zeggen, die beker boeit me niet, daar heb ik er in mijn snookercarriere ook zat mee gewonnen, maar de voldoening om het podium te halen en je een beetje "winnaar" te voelen dat is wel erg prettig.....

Dus alles bij elkaar gooien, liever niet, haalt toch wat van de charme weg vindt ik......

Zoals John zegt, er zijn wel nomacers die een NK finale waardig zijn, maar ik ben het met Mario eens, als je de top 6 haalt en bewezen hebt dat je constant genoeg bent, dan ben je pas NK waardig......

M7H zei:
Nou, dit was mijn eerste jaar dat ik meereed, of ik volgend jaar net zoveel kan rijden als dit jaar moet ik nog afwachten.
De 1e race haalde ik op 1 seconde het podium niet, de laatste race haalde ik hem wel, en ik moet je zeggen, die beker boeit me niet, daar heb ik er in mijn snookercarriere ook zat mee gewonnen, maar de voldoening om het podium te halen en je een beetje "winnaar" te voelen dat is wel erg prettig.....

Dus alles bij elkaar gooien, liever niet, haalt toch wat van de charme weg vindt ik......

Zoals John zegt, er zijn wel nomacers die een NK finale waardig zijn, maar ik ben het met Mario eens, als je de top 6 haalt en bewezen hebt dat je constant genoeg bent, dan ben je pas NK waardig......

Niet naast je schoenen gaan lopen he 8O

mg.mugen zei:
er komen volgens mij genoeg mensen bij in de nomac klasse dat de belgen tegenstand genoeg krijgen en zeker niet automaties 1,2,of3 worden ook zij moeten er voor rijden voor die plek en die beker van 15euro waar ze al een hele kamer van vol hebben

Geloof je dat nou zelf Mario? Deze jongens rijden iedereen zoek, zelfs nog op een offday.

Herriner je de GP in 2003 op Heemstede nog Mario? Ilia won deze. Met Salven en dergelijk ook in de finale! Dus denk jij dan inderdaad echt nog dat die tegenstand zullen hebben in de Nomac klasse. Beide zijn multiply GP winners!

Met stijgende verbazing heb ik deze hele discussie gevolgd, met alle pro's en contra's.
Ik zei het al in de opening van dit draadje, denk aan de prachtige races, bijna EK waardig, die jullie zouden te wachten staan.
Als neutrale buitenstaander: wat een zonde zou het zijn om deze jongens in Nomac te laten starten, je weet op voorhand de uitslag al, stel je voor: de Ermens, en Rick V in Nomac, der is geen bal meer aan, niet voor die toppers, en niet voor de Nomac'ers.
Ik wens de federatie, of het bestuur, veel wijsheid toe, om deze blijkbaar moeilijke chicane feilloos te nemen.

Ja Willy, maar je hebt kunnen lezen dat er dan volgens het huidige systeem 2 man extra de dupe zijn....

hier moet een oplossing voor worden gezocht en we hebben al aardig wat oplossingen bedacht, nu moet dit alleen nog tot uitvoering worden gebracht....

Back