Nog een Zwarte Zee

Geweldig dit!

Had al even mail contact met je gehad over de kleurtjes en tuigage plan. Maar hij is echt heel mooi geworden.

We kunnen zo ruilenXD

We moeten zeker nog een keer met beide witte zeeën varen.

Succes met de afronding.

Jan

Hey Mensen .nog ff kleine update.
Met hulp van Jan en fotos van zijn boot heb ik na mijn mening best wat details kunnen aan brengen zoals het tuigage van de Witte Zee. Ook de dingen die dicht moeten zijn zoals de ruimtes bij de achterste trappen heb ik dicht gemaakt
full

Daarnaast het hekwerk bij de achterste mast

Laatst bewerkt door een moderator:
full
full
full
heb ik kunnen maken

Verder heb ik op de boeg ook nog wat details aan gebracht. en ik heb de laadboom af gemaakt

En Jan Het lijkt me geweldig om met de 2 witte zeeen eens te gaan varen

P.S de blus monitoren gaan er binnen kort af ik moet eerst anderen bestellen die wat meer op schaal zijn hahahah

Nou de Witte Zee is bijna af ik wacht alleen nog op een regelaar

Alles is nu hopelijk aan gepast op hoe de Witte zee er uit ziet. De laad boom, de kraan staat achter op het dek. de machinekamer rood en niet schuin zoals de zw. Daarnaast heb ik geprobeerd de tuigage zo getrouw mogelijk na te maken
de davids zijn ook net als de WZ dus schuin naar het water af lopend. De ZW had 3 balken waar het sleep touw over heen liep en de WZ had er 4 en dat heb ik ook gedaan. Het open gedeelte onder de kraan links en rechts heb ik ook dicht gemaakt zoals het op het echte schip ook is. Daarnaast gekeken naar de foto's van jan zijn WZ heb ik op de boeg geprobeerd wat extra details aan te brengen zoals de vlagge mast helemaal voor op met de balk er voor een soort van luik waar een kabel naar toe loopt. En dan natuurlijk de schoorsteen die heb ik geprobeerd zo getrouw mogelijk na te maken . ik moet alleen de romp iets strakker in de verf gaan zetten om dat de romp niet erg strak is geverfd maar dat is het volgende project. Nu kan mijn vriendin eerst heerlijk samen met mij varen en de Seabex One slepen

De foto's komen er aan helaas ben ik op dit moment niet thuis

Gr Nick

De ZW had 3 balken waar het sleep touw over heen liep en de WZ had er 4 en dat heb ik ook gedaan.

Ben benieuwd naar je foto's Nick.

Die balken noemen ze ook wel sleepbogen:D.

Nu heb je wel een van die sleepbogen op een verkeerd plekje gezet.
Dat is die daar bij de stoottouwen lier:

2ujshlj.jpg

Overgens horen er ook nog 2 "buizen" over het bergruim te lopen, wel te zien op bovenstaande foto.

Jan

full

Ja Jan een Domme fout. gelukkig kan ik dit veranderen en dat gaat ook zeker gebeuren

Dank je voor dat puntje:p:p:p:p

Nu moeten jullie alleen nog ff wachten op de rest van de foto's nu eerst de buizen plaatsen en sleepbogen veranderen

Gr Nick

Hey mensen

Hier de nieuwe machinekamer en de veranderde sleepbogen. Ik heb nog meer foto's van de witte zee gezien en de WZ had ook nog antennes op de masten. Dit vond ik wel erg cool dus heb die ook maar gemaakt :D :D :D

full

:D
full

:D
full

Ps Brecht ik zou als ik jou was de relingen zeker wit zwart maken dat staat erg netjes en mooi

Gr Nick

klopt! ik denk dat ik het ook ga doen!

je hebt er een prachtige wz van gemaakt!!!
net Jan zijne maar dan in het klein! het zou gaaf zijn als jullie twee eens op een vaardag varen waar ik ook ben!

Nou, dat heb je snel gedaan:D

Ziet er een stuk beter uit zo.

Ik moet nog 5 weken naar school, en dan heb ik zomervakantie en ga ik een halfjaar weg met stage op een Fairmount supplier.

Dus we moeten nu het weer "opknapt" nog wel even afspreken;)

Jan

Jan we houden hier over even contact t lijkt mij echt super jij de grote en ik de kleine Witte Zee
@ Brecht welke vaar dagen ben jij er dan ?? mis kunnen we dan eens wat afspreken dan dan met 3 zeeen varen dat is ook top

Ik heb er zin in

Gr Nick

Hey Paul.

Ja hij vaart echt super ook door de golven die die hele grote sleper of zo maakte.
Nergens geen problemen mee. De Seabeax One was wel een wind vanger maar erg veel moeite had de WZ er niet mee.
Ik wil wel kijken of ik er een zwaardere motor in kan leggen en een wat betere schroef. Deze is 60 mm geweest en is af getopt tot het max wat er onder kan een 55 of 50 mm. Ik wil nu kijken of ik er wat een zwaardere werk motor in kan zetten zodat de wz nog minder moeite met slepen heeft.

Gr Nick

Back