Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Hee Koen,

dat laat ik aan jouw over.

Qua oude modellen gaat het voor mij natuurlijk wel weer op :yes: ;-)


jullie zijn wel kritisch hoor....
Mwah :lol:
Ah, ik zie het al, bijna 10 jaar verschil ;-)
 
Das nog eens een idee Berto, sleur Patries dan eens voor de foto in dezelfde poze ;)
bijna dezelfde kist heb je nu toch.


P.s. Prof met het behalen van je brevet.
 
Haha, zal d`r wel eens achter een kist zetten.

Van het weekend werken dus een hoop te doen aan de F-15 ;-)

Wil het volgende allemaal doen:
- orginele ECU eruit en de Projet Hornet III ECU erin,
- zweetlekkage opsporen en verhelpen,
- neusretract frame repareren/vernieuwen,
- pootadapters draaien + reserve ;-) ,
- retracts lekkage van de rechterpoot verhelpen,
- pfff, zal vast nog wel wat bijkomen.

Maar heb 2 dagen dus ga lekker knutselen, eh, o nee, werken voor de baas ;-)
 
Mhhh, niet echt, in het weekend is het altijd baliedienst, da`s niet echt knutselen.
 
Vandaag al wel wat gedaan aan de F-15

- Heb alles eruit gehaald,
- De neuswiel frame is gerepareerd, nu nog even de hoeken met een matje echt vastzetten,
- Linkerwiel frame vastgezet,
- 2 nieuwe pootadapters gedraaid (heb nu alvast 1 reserve),
- rechterpootlekkage als het goed is verholpen.

De turbine ligt er ook uit, echter heeft ie schijnbaar toch een keer een klein steentje oid opgezogen. 1 compressorblad heeft een kleine beschadiging ;-(

Turbinetje gaat dus even uit elkaar gehaald worden, kan ik meteen de kamer en alles eens goed bekijken.
Daarna wil ik hem op de testbok zetten en met de orginele ECU laten draaien en alle gegevens noteren.

Dan de Projet ECU erop en afstellen op de turbine, kijken of ik hem net zo kan instellen dat ie net zo lekker start (vondt dat op de P80 wat minder) en de acceleratie tijd zien te versnellen.

Genoeg te doen dus de F-15 is even grounded (weekie of 2?) :-(
 
p120

Ha die berto.
Vraagje als je de motor toch uit elkaar hebt zou je mij een groot plezier doen hoe het zit met de voor spanning lagers kun je er een foto van posten?
Vandaag met de formost wezen vliegen ja op de hei met al die regen durfde ik het aan.
Met het af toeren klonk het niet helemaal zo als het hoort van daar de vraag.
gr Gerrit Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken hoe of wat heb al meer vragen gekregen voor wat inside foto`s.

De kist is er in ieder geval weer klaar voor, alle wielen zitten weer en uitgelijd.
Nu even de zooi opruimen en dan rustig aan het motortje beginnen :D
 
lukt wel

@Berto.

Weinig vliegerij vandaag 1/1, dus lekker prutsen aan de hobby.
Motortje uitelkaar? alles goed markeren hé, zelfs de washer achter de compressor als je deze ook loshaalt.
Ben benieuwd naar het gaten patroon van de P120er oude stijl, hoogstwaaschijnlijk hetzelfde als de P80, we zien het wel.

Groet Ger.
 
Hee Ger,

nou we doen nog steeds wat dus m`n hobby wordt nog betaald ook ;-)

Motortje ligt uit elkaar voor een deel zal zo even foto`s maken.
 
Hiero even 2 foto`s:
p120b1.jpg

p120b2.jpg

(beetje onscherp)

Ter vergelijk de P80 kamer:
p80b.jpg


Weinig verschil dus.

Zo nu nog even de compressor demonteren.
 
Laatst bewerkt:
Hier een impressie van de vliegshow op Ede afgelopen 21 augustus:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Effe je binnenpotje goed bekijken Berto, als ik die buitenpot zo is bekijk, bubbelen, dan zou je binnenpotje wel eens ver heen kunnen zijn.
Trouwens ik zie sommige sticks in de luchtstroom zitten, vind die niet fijn in de opspool, kijken of je dit iets kan verdraaien.
Wat zijn de intake en buiten diamater van de gebruikte compressor? turbinewiel zal de 66mm nog wel zijn, al je het 70mm turbine wiel en de 70mm NGV hierachter had gehad dan zit je op 16 kilo trust.
Groet Ger ( aan de nieuwe jet bezig :wink: )

 
Back
Top