Klein werk
Na het afzagen en bijvijlen van de bovenkant van de engelen passen deze nu wel op hun plaats.
De bovenkant was eerst hol (= 2 punten op de hoeken) en is nu mooi bol en past daarmee mooi onder de bovenste fries.
Ook het bovenste deel van de gordijnen (links op de foto) moest fors worden afgevijld.
Het resultaat ziet er nu zo uit:
Bij het bekijken van bouwbeschrijvingen en foto's van andere Prins Willem modellen blijkt dat meer bouwers problemen hadden om alle onderdelen op de hekkeborden te plaatsen. Ik heb ervoor gekozen om de gietstukken bij te werken en niet de latten (blank hout op de foto) tussen de verschillende delen te laten vervallen om ruimte te winnen.
De achterkant begint op te schieten er moet nog:
- enkele details bijschilderen
- 4 luiken in de hekkeborden maken
- 2 luiken voor de retraitepoorten maken
- 2 bischopsmutsen in de spiegel bijplaatsen
Ondertussen ben ik ook een nieuwe schoorsteen aan het scratchen. De originele is van messing en kan ik met de beste wil niet mooi vinden:
In eerste instantie heb ik geprobeerd het profiel met een Dremel frees in de schoorsteen aan te brengen maar het lukte me niet om aan alle 4 kanten hetzelfde profiel uit te frezen (middelste schoorsteen).
Bij de tweede poging plak ik nu latjes van 1x1 mm op de schoorsteen die ik daarna ga afschuren tot de juiste dikte (rechtse schoorsteen). Het rookgat ga ik t.z.t matzwart schilderen
Meer over de schoorsteen later.
Andy