RCRCM Typhoon

het probleem zit hem in het feit dat je bij RCRCM ook b keus modellen kunt bestellen die voordeliger zijn maar er zijn verkopers die de volle mep vragen.
 
Nee, er zijn geen 2 versies. Normaal heet het model 'Typhoon', maar Hobbyking noemt hem 'Cyclone'. Zelfde kist.
Hij is ook bij EMC-Vega te krijgen.
 
Nee, er zijn geen 2 versies. Normaal heet het model 'Typhoon', maar Hobbyking noemt hem 'Cyclone'. Zelfde kist.
Hij is ook bij EMC-Vega te krijgen.
Dat klopt. Ik heb hem namelijk gisteren binnen gekregen.
In de binnenkant van de romp zit een stickertje met daarop "RCRCM".

Ik heb de kist helemaal nagelopen en ziet er echt piekfijn uit! Erg mooi afgewerkt moet ik zeggen. Ik kan geen onvolkomenheden ontdekken. (Daar was ik een beetje bang voor, omdat de kwaliteit achteruit zou zijn gegaan)
Het is mijn eerste full GFK kist en man wat ziet dat er vet uit!

Nu op zoek naar spul om de kist te vullen..
 
De onvolkomenheden hoeven niet aan de oppervlakte te liggen. Mijn Typhoon had een onvolkomenheid waar ik pas later achter gekomen ben. Bij een onzachte (maar verre van extreme) landing op een berg brak de romp in tweeen. Bij de reparatie bleek dat de koolstof verstevigingen ter plaatse in de romp niet doorliepen. Dat gaf dus een flinke zwakke plek in de romp.

Hoe is de passing van de verbinder in de vleugelhelften? Ik heb op RCGroups wat berichten gelezen van speling op die verbinding, bij mij zit het strak. Bij mij zat er wel behoorlijk speling op de stabilo-verbinder in het kielvlak, dat heb ik opgelost door de koolstof verbinder 'in te smeren' met wat CA (ik heb dus een klein verdikking in het midden gemaakt), nu zit het strak. Als je wilt zien hoe de servo's hier ingebouwd zijn (professioneel gedaan door Sloperacer) moet je een keer langskomen voor een bakkie.

Bovenstaande neemt niet weg dat als je dit model normaal behandelt je er zeer veel plezier aan gaat beleven. Eigenlijk moet hij natuurlijk aan mooie hellingen gevlogen worden. Dus: ook op naar Oostenrijk!
 
De onvolkomenheden hoeven niet aan de oppervlakte te liggen. Mijn Typhoon had een onvolkomenheid waar ik pas later achter gekomen ben. Bij een onzachte (maar verre van extreme) landing op een berg brak de romp in tweeen. Bij de reparatie bleek dat de koolstof verstevigingen ter plaatse in de romp niet doorliepen. Dat gaf dus een flinke zwakke plek in de romp.

Hoe is de passing van de verbinder in de vleugelhelften? Ik heb op RCGroups wat berichten gelezen van speling op die verbinding, bij mij zit het strak. Bij mij zat er wel behoorlijk speling op de stabilo-verbinder in het kielvlak, dat heb ik opgelost door de koolstof verbinder 'in te smeren' met wat CA (ik heb dus een klein verdikking in het midden gemaakt), nu zit het strak. Als je wilt zien hoe de servo's hier ingebouwd zijn (professioneel gedaan door Sloperacer) moet je een keer langskomen voor een bakkie.

Bovenstaande neemt niet weg dat als je dit model normaal behandelt je er zeer veel plezier aan gaat beleven. Eigenlijk moet hij natuurlijk aan mooie hellingen gevlogen worden. Dus: ook op naar Oostenrijk!
Ik zal eens goed aan de binnenkant kijken van de romp. Spiegeltje rbij dan maar.
De passing op de stabilo is goed. speling 0. Ik krijg de verbinding er met veel pijn en moeite op.
Passing van de vleugelverbinding is volgens mij ook goed. Deze ging er wel iets makkelijker in als bij het stabilo, maar wat ik al zei, deze zat/zit wel heel strak! Ga ik ook nog ff naar kijken.
Lijkt me leuk om een bakkie bij je te doen, neem ik meteen ff mijn cyclone ;) mee.
 
Met een spiegeltje kom je er niet bij. Mijn zwakke plek zat bij de achterkant vleugel/voorkant servo bay. Dat is sowieso een plaats die het te verduren krijgt, zeker met deze layout met de servo bay, en als het koolstof dan niet netjes doorloopt is het wachten op een breuk. Maar je kan daar niet zomaar aan de binnenkant kijken.
 
Inmidels staat de teller op -12 stock. @Spedster, wat waren de kosten incl douane en verzendkosten?
Teller staat al een tijdje op -12.
Ik was aan het wachten tot deze in de NL warehouse zou vershijnen, maar hij kwam in de DE warehouse.
Toen ik dat zag stond de teller op 4 inmiddels op -1.
Ik was incl. verzenden 320 kwijt zonder douane kosten omdat deze uit de DE warehouse kwam. Binnen 2 dagen in huis! :banana:

Ik ben bang dat het heel lang gaat duren voordat deze weer op voorraad is. Hopen dat deze snel in de NL warehouse komt en dan moet je er snel bij zijn denk ik. ;)

Succes!
 
Heb even zitten kijken, voor de prijs kan je m beter in de DE halen. Dan is ie met verzendkosten goedkoper dan uit de NL warehouse...
 
Back
Top