Tamiya Cup technische vragen en advies topic.

Als een motor continue maximale toeren moet draaien (door een te lichte vertanding) gaat hij ook zeker warm worden; de verhouding van 5,74 (64/29) is niet heel erg zwaar hoor en zal je motor waarschijnlijk koeler houden dan nu met bijbehorende extra snelheid :-)
 
Mijn test zondag was met 23/58 of 24/58, waarbij de laatste voor mijn gevoel sneller was. Maar ik heb daar geen meetgegevens van. Voor de 02 is dat 25/64 en 26/64.

Hugo
 
Ik ga de volgende keer 26/64 proberen dan, wellicht gaat dat beter. Stapjes omhoog kan ter plekke altijd. Ben nog zoekende en vind overbrengen toch best lastig.

Bedankt heren! ;-)
 
Ik heb de originele Tamiya motor houder en daar kan ik ook elke ratio mee halen. Maar dat was mijn vraag niet ;-)

je kan niet alles halen je kan tot 5.7 gaan buiten reed ik met tt02 zelfde als toerwagens 4.5 met 13.5

ik zou even proberen wat Ted zegt gewoon zwaar beginnen en dan kijken hoe warm alles word kun je altijd terug gaan.
 
Met de 64t en 68t spur kan ik alle radio's halen die ik nodig heb voor de Tamiya Cup Top Stock. Ga je verder dan word het inderdaad een ander verhaal.

Maar ik ben geholpen, ik het het met een 26t en 27t pinion proberen. :D
 
Hoi,

mijn beide auto's worden voorbereid voor de eerste race in februari, alleen heb ik maar één transponder. Ik wil er wellicht nog eentje bij kopen, maar ik heb waarschijnlijk ook een nieuwe ESC nodig en de M-06 reparatie onderdelen zijn net besteld en betaald... Ergo, even rustig aan met de uitgaven. Is het mogelijk om met één transponder in twee klassen te rijden? En weet iemand een handige manier om de transponder snelwisselbaar te maken? Ik denk aan klitteband. Tips welkom!

Dank,

Hugo
 
Gisteren avond na 3 jaar weer de eerste meters gereden met mijn tt-01 wat een fun chassis. Zin in tamiya cup 2015!

2hya0l3.jpg


166dqqa.jpg
 
Hoi,

mijn beide auto's worden voorbereid voor de eerste race in februari, alleen heb ik maar één transponder. Ik wil er wellicht nog eentje bij kopen, maar ik heb waarschijnlijk ook een nieuwe ESC nodig en de M-06 reparatie onderdelen zijn net besteld en betaald... Ergo, even rustig aan met de uitgaven. Is het mogelijk om met één transponder in twee klassen te rijden? En weet iemand een handige manier om de transponder snelwisselbaar te maken? Ik denk aan klitteband. Tips welkom!

Dank,

Hugo

Je kunt de houdertjes waar de transponder in zit los kopen, dus je drukt hem eruit en schuift hem in de andere auto in de houder, "MYLAPS RC4 transponder mount" kost volgens mij iets van 3,90.
 
Heb ik gezien, dank je, maar daar past de mijne niet in. Ik heb een AMBrc DP transponder, zoeen:

ambpt.jpg


(Gegooglede foto)

Hugo
 
Ik heb een jaar met 1 transponder 2 reeksen gereden. Ik kleefde de transponder op een stuk lexan (overschot van body). Het stuk lexan had 2 gaatjes zodat deze over de voorste body posts kon.

Tevens had elke auto een kort verlengkabeltje tussen ontvanger en transponder. Ik (ont)koppelde de transponder steeds aan het kabeltje, nooit aan de ontvanger. Dit voorkomt wat prutswerk.

Nu waardeer ik het comfort van 2 transponders.

Gr, Alwin
 
Ik ontvang deze week een transponder (Mylaps rc4 hybrid gekocht op mp voor 40 euro!) en dan zal ik mij ook maar inschrijven!
 
Is het 2015 reglement (met de wedstrijdkalender) al gepubliceerd? Ik book niet face, het kan dat ik hem gemist heb...

Dank,

Hugo
 
Ik book wel face en heb het nog niet voorbij zien komen dus ik denk van niet. Voor zover ik weet is alleen de eerste wedstrijd bekend.
 
Back
Top