Wat is jouw laatste RC helikopter gerelateerde aanschaf?

Hyperion Six-port parallel charge adapter for 1S LiPo as used in Eflite UltraMicro and Kyosho Minium series models. Ze zijn dus ook parallel. bron Hyperion;)

en dit is de manual ervoor.
Hyperion G3 "UM" Parallel Charge Adapter

binnen gekregen vandaag..

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet het nog even nakijken, maar met lipos die enigszins gelijk zijn (dus niet 1 helemaal leeg, en 1 half leeg) zou het goed moeten gaan.

Wederom, ik moet het even opzoeken, maar ik geloof dat je 1s opgeeft, en de capaciteit optelt. Dus 1,5 A 1s voor 6 lipos van 250 mah voor laden op 1c

Kleine voltageverschillen balanceren volgens mij zelf tussren de lipos

(ik ben nooit goed geweest met stroom-zaken, dus verbeter me als ik fout zit)

---------
Edit: thanks david, had even over je post heengelezen

Laatst bewerkt:
die sukkel

@mr. mark kijk even in dit draadje wat er gezegd wordt daar was een sukkel die informatie vroeg over iets soort gelijks.;)

Volgens het manuaal gaat het toch met een integreerde balanceer,
goed over na gedacht,
dat heeft die SUKKEL niet verwacht !!

die sukkel weet wel dat 3cellen balancen je niet over 2 draadjes kan doen omdat je de afzonderlijke cellen moet meten wil je kunnen balancen:D en dat de batterijen redelijk gelijke spanning moeten hebben om geen opdonder te krijgen bij paralel omdat op het moment dat je ze aansluit ze onderling al gaan balancen.:D en denk dus ook dat het kabeltje meer is bedoelt om niet kwijt te kunnen spanning af te voeren.:D

Toch wel weer wat spulletjes erbij:

Spektrum Telemetrie Altitude meter
2 x Desire Power lipo's 6S 3300mA
AR7200X Spektrum ontvanger met ingebouwde beastx (voor op de Compass Warp)

Vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe Raptor 50 titan gekocht.
na veel wikken en wegen tussen een 2e hands en nieuw (vooral er met de prijs niet uitkomen) kon ik een aanbieding van 225euro voor de kit met std. motor en bladen niet laten liggen.
Nu weet ik dat een raptor volgens velen een achterhaald concept is, maar het is een oerdegelijke heli voor weinig geld. zeker voor een beginner zoals ik een ideale leskist.

Vandaag de knoop doorgehakt en een nieuwe Raptor 50 titan gekocht.
na veel wikken en wegen tussen een 2e hands en nieuw (vooral er met de prijs niet uitkomen) kon ik een aanbieding van 225euro voor de kit met std. motor en bladen niet laten liggen.
Nu weet ik dat een raptor volgens velen een achterhaald concept is, maar het is een oerdegelijke heli voor weinig geld. zeker voor een beginner zoals ik een ideale leskist.

Ze zijn mss niet erg modern van techniek maar blijven gewoon goede stabiele toestellen. Ga je vast geen spijt van krijgen

Vandaag de servo's erbij besteld Hyperion DH20-FCD op de cyclic en DH20x-GCD op het rudder. misschien een beetje overkill voor een raptor aangezien een 3001 al tot de mogelijkheden behoort. echter als ik een beetje ervaring opgedaan heb zal ik deze met vbar fbl gaan uitvoeren en wil ik niet opnieuw alles hoeven vervangen.
Geen BEC op de servo's aansluiten wil ik volgens volgend schema
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Kabels binnen om m'n Walkera zender en heli's te kunnen voorzien van firmware upgrades.. Kan nu tevens een backup maken van de zenderinstellingen op de laptop..

img2012091200168.jpg

2 6s 5000mah lipo's van turnigy. Castle link programming set, castle link field set. 690 3g blades en nog wat klein materiaal.

Een paar wel. De bouw ga ik posten in het duitse HK forum.

't is niet m'n eerste. Vlieg nu ruim een jaar, en heb een copterX 450, Trex 500, HK600GT en nu dus ook een HK 550.
De kwaliteit valt reuze mee. Wel zijn main rotor- en tail grips weer met CA geborgd, net als de HK600 :-(. Ik heb daarom vooralsnog een 550 FB kop van align ingebouwd. Die lag nog bij me in de onderdelen lade.
Verder zijn de meeste parts goed bruikbaar. Zeker beter dan bij de HK 600, en die vliegt nu ook al inmiddels dik 200+ vluchten rond zonder morren :-) , met enige align parts toegevoegd en de demperrubbers inmiddels vervangen.

Als ik wat minder goede kanten moet opsommen van de kit:

- frameplaten zijn 1.6 mm
- kromme main shaft
- main gear onrond
- vrij slap onderstel
- de frame verbinder (die voor de aileron servo's) zit niet in de doos. Moet je wél hebben (+4E per 2)
- alle cnc parts zijn OK, maar hebben lichte bramen.
- CA op de feathering shaft bouten ipv blauwe loctite

Verder is ie prima. En voor 137E in huis vanuit Hong Kong Tel daar een paar tientjes bij op aan align onderdelen en je bent 175E kwijt aan een kit zonder motor en elektronica.

Back