Ik weet niet of er in betreffende video met ballast wordt gevlogen. Ik ga het proberen na te vragen *Edit* Antwoord was snel (China is nog wakker) De kist in beeld vliegt met 1/2 ballast, ongeveer 370gram
De Wazzup vandaag voor het eerst aan de helling op de Maasvlakte. Ballast 440gr. Een rondje gevlogen, leuk maar nog niet spectaculair. Helaas kon ik niet spelen met ballastvarianten want na de landing sprong een flap los (van de kwiklink). Helaas niet lokaal te repareren. Maar wel leuk gevlogen.
YT is nog aan het renderen maar hier de hele 10 minuten van de Wazzup op de Maasvlakte: Leuk eerste begin maar moet nog eea tunen en mocht iets meer ballast hebben.
Ik heb maar 1 vlucht gemaakt in 11m/s met meteen 440gr ballast. Daarin merk ik dat ie lekker vooruit gaat. Hij mocht wat meer hebben, helaas heb ik dat niet kunnen testen omdat het bij 1 vlucht bleef omdat de flap losschoot en ik dit niet op locatie kon repareren. *Edit* Merkte ook dat het zwaartepunt iets naar achter verschoof, in het vliegen niet bezwaarlijk maar je moet er wel de snelheid op houden.
Mijne heeft vanmorgen de eerste vlucht gemaakt. Kan er nog weinig 'echts' over zeggen maar voelt niet verkeerd. ben er blij mee Rem van de motor bleek wat zacht te staan en als je vanuit klim meteen aan-duikt bleef de prop draaien. Even een kort stalletje en dan klapte de prop wel in. eerdaags meer
Gefeliciteerd! Als ik het goed zie op de foto gebruik je een cam prop? Deze zou ik vervangen door Freudenthaler of GM Prop. Bij Eric is de cam prop gebroken…. Gelukkig goed afgelopen. Heb je de bijgeleverde kwiklinks en draad gebruikt? zo ja, even goed nalopen. Bij Willem is er gister op de flap het draad uit de kwiklink gekomen…. Zou zelf het vervangen voor degelijk materiaal. Kon het lood een beetje kwijt in de romp?
Dank je! ik had indd het advies al gekregen om de kwiklinks te vervangen, dus meteen gedaan. Zal met die cam-prop ff rustig aan doen, klimvermogen is nog een beetje tam voor mijn doen, dus ga er waarschijnlijk een andere aandrijving in zetten. Dan liever het lood vervangen door 'aandrijving'. Voor op de helling is dit prima als thuisbrenger, maar vlieg ook op het platte land. Je zou net een fractie meer ruimte in de romp willen om er iets meer accu in kwijt te kunnen.... misschien voor de toekomst.... een 'lowlands' romp Eerst maar even uren maken
ik heb hem ook ontvangen, mooie kist en goed verpakt! persoonlijk afgeleverd door Eric. alles vlot verlopen enz! ik kan dezer dagen nog niet intensief bouwen (maar wel, "ambulant", en kan veilig daar laten liggen ondertussen), wel gestaag. gaat even duren maar komt in orde! ga er vooral mee helling zweven, ook proberen op het platte land dat wel. waar ik woon is een glooiing vlakbij, daar is regelmatig bruikbare, grootschalige lift, maar wel weinig stijgsnelheid. dus rustig vliegen met weinig daalsnelheid van de kist, en na een poos zit ie goed hoog. heb dit zelf, met een Ariane V11 electro (warmliner motor) gedaan. dat kan met de Wazzup in principe ook prima. eerst afbouwen en aan een goede helling vliegen (uren maken).
Vandaag even met de nieuwe setup gevlogen en nu is het meer mijn soort kist. Lood+motor vervangen door een oude Kontronik-fun500/27 (geared). 5S/1800mAh lipo en 60Amp regelaar met 13x8 prop. Nu zit je in 10 seconden wel lekker hoog terwijl het nog maar 40Amp is. Kist blijft ook goed boven, met 2 stijgvluchtjes 38min gevlogen, had nog veel over, maar was tijd voor koffie.
De ruimte in de romp is idd beperkt maar toereikend. Vandaag ook heerlijk gevlogen van de 150mtr naar de 300mtr geschroefd en dan lekker gas erop. Vanaf de 160 weer omhoog. Heerlijk. Na 13u was het helemaal plat en geen thermiek meer te vinden. Dan maar lipootjes leeg scheuren. Lekker dagje vliegen.
WazzUp(date) Dit keer vanuit de USA. De eerste keer dat de WazzUp de “Dark Side” (Dynamic Soaring) heeft bezocht. “Ok, I got a chance to DS my WazzUp and it did very well. It was not great wind conditions, but enough to get her to 130mph. Wings seem to be holding up well, no bending as far as my friend and I could tell. I know it is not made for DS, but I tend to DS all my planes. LOL (I think most guys that DS do)”
130mph = 209km/u Daar kan ik best wel mee leven. Temeer omdat hij eigenlijk aangeeft nog niet op de grens te zitten ...