EINDELIJK heb ik dan nu gelegenheid mijn WazzUp op te bouwen. Ik heb voor de volgende componenten gekozen: 16x8GM klapprop op een 32mm spinner. De verzetste spinner hier in beeld wordt nog voor een rechte uitgewisseld. Een 5:1 vertraagde Tenshock 1530 11T 5S 1800mAh Sunrise ICE 60 met 5.5BEC Hoogte en richtingservo CHA DS09 Flapservos KST X10 Aileron servos HV85 H Het eerste wat ik heb gedaan is het afzagen van de neus, passend voor een 32mm spinner. Daarna heb ik de teflon binnenmantels voor de 2mm carbon pushrods er uit gesloopt. Dit heb ik gedaan door met ze met een aluminium hoeklijn en gepast geweld los te bikken. De hoeklijn kon door de afgezaagde neus naar binnen. Daarna een stuk grof schuurpapier op een stok getaped en gerold. Daarmee de meeste losse vezels van de mantelbevestiging weg geschuurd. Het is effe frotten, ook met latjes achterom door de opening in het kielvlak, maar nu is de staartboom vrij voor carbon buizen als pushrods. En nu carbon buizen als pushrods te gebruiken zijn kan ik een 'blokje' van hoogte en richting servo maken die uitwisselbaar is. Ik vind dat een fijn idee. Hoe dat precies te maken moet ik nog uitvlooien.
De bevestiging van de servos voor hoogte en richting is klaar. Om de ruimte in de romp maximaal te benutten heb ik een 'bakje' gemaakt: Die schroef ik dan buiten vandaan tegen de wand van de romp: Tegen de 'prijs' van drie schroefkoppen aan de buitenzijde: Dan heb je binnen RUIMTE, en kun je de servos ook weer demonteren: Dan is het nu tijd op de stuurstangen voor hoogte en richting te maken.
Ok, een hele andere oplossing, leuk. Ik ben benieuwd hoe je de aansluiting van de stuurstangen oplost. Je werkt waarschijnlijk van voren naar achter?
Het bleek dat de romphuid voorbij de overgang van glasneus naar carbonromp te dun was om de schroefkopjes netjes te verzinken. Dit heb ik opgelost door een glasplaatje van 12*90mm te zagen en aan de binnenkant van de romp te harsen: De servozijde is gereed. Ik heb voor M3 kwiklinks gekozen omdat die nog op voorraad lagen. Nu verder met het op lengte maken van de pushrods in de staartboom. Daar gaat het nog niet helemaal naar mijn zin... hopelijk kan het goed opgelost worden.
Ik ben nummer 2 aan het afbouwen voor Leon, hij heeft voor de onderstaande setup gekozen: - Dualsky XM3045EG-8 kv1250 725w - Sunrise 60A Esc - GM11x8 prop met 32mm spinner - 3S 2200 mag lipo - KST X10 op de Flaps met tegenlager - KST X08 Plus op Aileron met tegenlager - KST 145 in de romp De servo’s hebben hun plek al gevonden en de tray is ingeharst. Achter de servo’s zit nog een verhoging (vast aan de tray) waar de ontvanger op komt. 100 gram lood in de neus zit verlijmd evenals het motorschot. De voorbereidingen voor de 1e vleugel zijn klaar en als het mee zit, verlijm ik vandaag de 2 servorahmen. Kabelboom voor de vleugels is ook zo goed als klaar, ben toch blij dat ik jaren geleden een goede krimptang heb gekocht voor de stekkers, die heeft zijn geld wel opgebracht. Wordt vervolgd.
Blijft alles mooi deuk en kras vrij. Het is dat je niet echt om de hoek woont, anders had je zo een plaatje kunnen ophalen.
Dat niet om de hoek wonen is net een graadje erger geworden vermoed ik (Hoogeveen), zal mijn profiel even aanpassen. En dank voor het aanbod, maar ik haal volgende keer wel ergens een plaatje schuim, komt goed!