VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

de blauwe dieplader van van elk is van faymonville.

kijk maar op hun site bij type megamax. de van elk combi is gebruikt voor het filmpje!
 
de blauwe dieplader van van elk is van faymonville.

kijk maar op hun site bij type megamax. de van elk combi is gebruikt voor het filmpje!


Hallo Jordi,

Ja, de dieplader en de jeepdolly zijn van Faymonville, maar volgens mij geleverd via Broshuis ???

Broshuis mag zelf geen diepladers met pendel X assen verkopen, i.v.m. Nooteboom (Nederlands Octrooi) en leveren dan volgens mij Faymonville diepladers met pendel X assen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Vandaag nog maar eens opnieuw gemeten en gerekend om de smalbed dieplader nog iets in te korten. zodat ik dichter bij de werkelijke lengte kom van de Famonville smalbed dieplader van van Elk/van Santen.

Nog maar eens even de tekening erbij gepakt, om te kijken of ik nog wat kan schuiven met de wielbasis van de jeepdolly, de plaatsing van de koppelschotel op de jeepdolly, waardoor de dieplader iets korter achter de jeepdolly komt te hangen.

De wielbasis van de vijf assen opnieuw opgemeten en de wielbasis iets kleiner gemaakt, hierdoor wordt de totale lengte weer iets korter.

De lengte was eerst 216,50 cm, nu kunnen inkorten naar 208 cm.
Hierdoor is de totale lengte met 8,5 cm korter geworden, dit betekent omgerekend naar de 1:1 = 30,75 meter, i.p.v. 32 meter !!
Korter als 208 cm gaat niet lukken, maar ik zit nu heel dicht bij de werkelijke maat van 30,70 meter.

Ik ben hier tevreden mee, omdat het verschil nu 5 cm is met de echte 1:1.
Wat is 5 cm op 30,70 meter, dit valt niet echt op !!

Zo gauw mijn gezondheid het toelaat, ga ik een proto-type bouwen van MDF, om te kijken hoe het geheel er uit komt te zien achter de 4 assige Volvo F16 en achter de 5 assige MB Actros.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Piet,

Nou het blijft nog steeds een imposante combinatie.
Persoonlijk vind ik het een goede keus om naar een 5-assige dieplader te gaan, de lengte gaat anders een probleem worden.

De bochten bij jullie op de baan zijn ook kleiner als in het echt, en ik zag op de foto's de nieuwe flyover, daar kom je volgens mij geeneens door de bocht.

Ik vind een compacte zwaartransport combinatie ook erg mooi, dus de dieplader achter de Actros zonder de jeepdolly zal absoluut mooi staan.
 
Hoi Piet,

Nou het blijft nog steeds een imposante combinatie.
Persoonlijk vind ik het een goede keus om naar een 5-assige dieplader te gaan, de lengte gaat anders een probleem worden.

De bochten bij jullie op de baan zijn ook kleiner als in het echt, en ik zag op de foto's de nieuwe flyover, daar kom je volgens mij geeneens door de bocht.

Ik vind een compacte zwaartransport combinatie ook erg mooi, dus de dieplader achter de Actros zonder de jeepdolly zal absoluut mooi staan.[/QUOTE]


Hallo William,


Tja, de Fly-Over kan ik wel vergeten met deze combinatie, de bochten zijn veel te krap, maar de hellinghoek is ook de groot, hierdoor loopt waarschijnlijk het smalbed vast op het wegdek.
Bovendien zullen ze bij de MBVP niet blij zijn als ik er met een totaal gewicht van ± 100 kg oveheen ga rijden.
(Cat 385CL-RE ± 70 kg, dieplader + jeepdolly + Volvo trekker 30 kg)

Ik ga Zo ie Zo 2 afkoppelbare zwanenhalzen maken, 1 zwanenhals voor de jeepdolly en 1 zwanenhals die rechtstreeks op de 4 assige Volvo F16 en op de 5 asssige MB Actros past.
Wel extra werk, maar zodoende wel multi-functioneel inzetbaar !

P.S.

Heb je de lantaarnpalen op de Fly-Over gezien ?? (20 stuks), die heb ik gemaakt van messing.
De elektronica (verlichting)is er door Alex ingebouwd.
Ik moet er trouwens nog 8 stuks bijmaken !!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Piet,

Nee de lantaarnpalen waren mij nog niet opgevallen.
Heb net even gekeken op de site. Het maakt het allemaal wat echter.

Misschien een leuk idee om van dat soort accessoires een klein bouwverslag te plaatsen.

Er is wel een diorama topic op dit forum, maar daar valt het nauwelijks op.
Word ook bijna niks geplaatst.
Dat is natuurlijk, als je foto's hebt van de paaltjes.
Het is denk ik wel leuk om ook wat aandacht te geven aan de aankleding van de baan.

Komen er misschien nog goede tips hoe je straatklinkers of gemetselde muren kan maken en dergelijke.

Maar daarmee dwalen we wel af hier, ik ben benieuwd hoe de combinatie wordt.
 
Hoi Piet,

Nee de lantaarnpalen waren mij nog niet opgevallen.
Heb net even gekeken op de site. Het maakt het allemaal wat echter.

Misschien een leuk idee om van dat soort accessoires een klein bouwverslag te plaatsen.

Er is wel een diorama topic op dit forum, maar daar valt het nauwelijks op.
Word ook bijna niks geplaatst.
Dat is natuurlijk, als je foto's hebt van de paaltjes.
Het is denk ik wel leuk om ook wat aandacht te geven aan de aankleding van de baan.

Komen er misschien nog goede tips hoe je straatklinkers of gemetselde muren kan maken en dergelijke.

Maar daarmee dwalen we wel af hier, ik ben benieuwd hoe de combinatie wordt.[/QUOTE]


Hallo William,


Volgens mij heb ik al eens de bouw lantaarnpalen op het MBF gezet, ik zal het eens even nakijken.
Ik heb ook nog een oud type flitspaal gebouwd van messing, hierin moet nog een camaraatje, een flitser en een snelheid-passeermeetpunt ingbouwd worden, zodat deze ook echt werkt als je er te hard langsrijdt.
Een MBVP lid heeft mij ooit eens beloofd om dit voor mij in te bouwen, maar het is er nog nooit van gekomen !
Ik zelf ben echt een nul op het gebied van elektronica.

Dat jij iets afdwaalt vind ik niet erg hoor, dat moet gewoon kunnen, ikdoe hier niet moeilijk over !


Even gekeken op het forum : kijk hier maar even :
Niet de hele bouw van de lantaarnpalen zijn hier te zien, maar wel hoe ze er ongepoten eruit zien en hoe ze staan op de Fly-Over.
Foto's zijn wel enige tijd geleden genomen door mij !

De MB Actros rijdt op de Fly-Over probleemloos naar boven zonder snelheidsvermindering !!

miniatuur-en-spellenspektakel-zwolle
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Even wat (veel) foto's van de 5 assige Famonville smalbed dieplader met de 3 assige jeepdoly van het familiebedrijf Kandt.

De dieplader die ik ga bouwen zal er ongeveer zo gaan uitzien.

Dit is echt een imposante dieplader van bijna 32 meter lang.

full


full


full



Wat een imposant zwanenhals heeft deze dieplader, maar ook de jeepdolly ziet er stoer uit !

full



full


full


De MAN is trouwens ook een dikke trekker hoor !

full



full


Inmiddels is de MAN vervangen door een dikke Scania V8 620

full


full


Maar ook deze Scania is al weer vervangen door een dikke MAN 680

full



full



Overigens is de Scania V 8 620 nog steeds actief en in dienst bij Kandt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja...., mijn buurman heeft mooi spul hè?
Alles goed onderhouden, en veel zelfbouw(aanpassingen).
En zeker die MAN, alleen een beetje hoog dak vind ik voor een zwaartransporttrekker.

gr. Marcel
 
Gieksleuf????????

Hoi Piet

Schitterende foto's van de firma kandt.Ik zit hier echt van te smullen.Maar het mooiste vind ik de preekstoel op de zwanenhals.Reserve banden schuin
preekstoel erop en de giek naar voren.Geen gieksleuf meer nodig.Echt een hele mooie combinatie.

Mvg Opa Wil
 
even een puntje aandacht voor de bouw piet: :D

als ik me niet vergis is de laatste as van de dolly een stuuras. (verbeter me als ik het mis heb)
leuk detail om erin te verwerken??!!!

ik ben benieuwd wat je er van gaat maken! maar dat zal vast en zeker goed komen.
ben vooral benieuwd naar alle hydraulische componenten die je van plan bent te gaan gebruiken!!

m.v.g. jordi
 
even een puntje aandacht voor de bouw piet: :D

als ik me niet vergis is de laatste as van de dolly een stuuras. (verbeter me als ik het mis heb)
leuk detail om erin te verwerken??!!!

ik ben benieuwd wat je er van gaat maken! maar dat zal vast en zeker goed komen.
ben vooral benieuwd naar alle hydraulische componenten die je van plan bent te gaan gebruiken!!

m.v.g. jordi

hallo jordi

het lijkt me stug dat de 3e een stuuras is bij de dolly.
dit gaat ontzettend wringen en het is bovendien ook een dubbellucht net als de andere 2.
bij de 2 bed 4 of 3 bed 5 zijn de voorste wielen wel gestuurd.

gr patrick
 
Back
Top