Nine Eagles Bravo SX (opvolger van de Solo Pro, met schaalromp)

Mijn hoofdmotor is gewoon nog ok.. Kan me niet voorstellen dat ze een gebruikte heli hebben verkocht. Ga ik ook niet vanuit. Heb je een pittige crash gehad waardoor er wellicht een contactje los is geschoten? Je hoeft je niet te schamen voor pittige crashes. Die hebben we allemaal namelijk en dan gaat er wel eens wat stuk..
 
Nee, geen crash, zeker geen pittige; zelfs geen enkele wat hardere landing.
Kan de Bravo SX erg goed onder controle houden :), en kan hem boterzacht laten landen.
Het valt me tegen :confused: dat (terwijl ik er erg voorzichtig mee ben,vlieg met een kookwekkertje vanwege de lipo, laat na een vlucht de heli 10 minuten met rust, en berg hem na iedere vlucht netjes op in het koffertje) er nu al iets kapot gaat. Kan natuurlijk gebeuren, maar ik heb het bij mijn eerdere heli´s meegemaakt, dat het ene na het andere onderdeel het begaf.

Was het eigenlijk al zo beu dat ik de helikoptervlieghobby al aan de wilgen had gehangen, echter mijn vrouw heeft mijn continue teleurstellingen ´beantwoord´ met deze Bravo SX. Hij vliegt erg mooi, maar zonder motortje ... :rolleyes:
Heb er nu eigenlijk mijn buik goed van vol :mad: !
Wordt dit niet goed opgelost door de leverancier, is het definitief einde oefening :( :( :( :(
Een hobby mag natuurlijk wat kosten echter ruim € 100 voor 2 dagen plezier....

Groet,
Robbie
 
Als je zeker weet dat het geen crash is moet je ermee terug. Dat mag niet zo snel kapot gaan. aan de andere kant is dit wel een hobby waarbij repareren een essentieel onderdeel is. Als je daar geen zin in hebt dan is dit waarschijnlijk niet de hobby die je zoekt. Er gaat namelijk altijd wel een keer wat stuk. Dat moet je ook niet zien als iets vervelends maar meer als een uitdaging.
Neemt niet weg dat als de Bravo netjes is gevlogen zonder noemenswaardige crashes hij er niet zo vlot mee mag stoppen natuurlijk.
 
Je hebt uiteraard helemaal gelijk dat reparaties erbij horen. Heb de 2 Honey Bees ontzettend vaak gerepareerd :( maar dan meestal na een crash en dan "ligt het" aan mijn eigen onkunde en heb ik er geen moeite mee. Echter als je crasht doordat het materiaal defect raakt (buiten je om) vind ik dit wel anders ;) maar dan nog begrijp ik dit na een tijdje gebruik. Misschien moet je voor deze hobby ook wel een beetje geluk [mazzel] hebben (en dát heb ik helaas niet :p )

Maar goed; komende dinsdag ga ik ermee terug, en dan eens zien wat ze eraan gaan doen :rolleyes: :rolleyes:
Natuurlijk laat ik hier dan ook even weten hoe-of-wat !

Groet,
Robbie
 
Het lijkt erop dat er hier een daar een exemplaar met slechte motor tussen zit. Op RcGroups hebben 2 anderen ditzelfde probleem gemeld. Althans, de motor hield er dan niet helemaal mee op, maar gaf maar 2 minuten vliegtijd. Misschien heeft de productie erg onder druk gestaan waardoor er wat missers tussendoor geschoten zijn. De main motor was een tijd niet leverbaar, omdat piloten van Ultra Micro vliegtuigen ze massaal opkochten, als upgrade motor. Er is zelfs iemand die ze echt in tientallen of meer inkoopt, ander pinion erop zet om hem passend te maken voor de vliegtuigen, en dan met winst doorverkoopt.
 
Ik heb vandaag een aantal nieuwe lipo's van Turnigy binnen gekregen: de NanoTech versie van 160Mah.
(je moet alles eens uitproberen toch?)
Morgen eens kijken hoe ze doen in mijn Bravootje.
 
Ik heb vandaag een aantal nieuwe lipo's van Turnigy binnen gekregen: de NanoTech versie van 160Mah.
(je moet alles eens uitproberen toch?)
Morgen eens kijken hoe ze doen in mijn Bravootje.


Persoonlijk vind ik ze te zwaar met 4.7 gram, de standaard NE 150 mAh lipo is 0.35g lichter, en bij deze kleintjes telt elke gram. Maar de Nano's presteren best goed, ik gebruik ze in mijn Champ vliegtuig, en kan sindsdien veel langer vliegen, zonder dat de beveiliging vanwege te lage spanning ingrijpt. Ik ben benieuwd of ze ook opgewassen zijn tegen het hoge stroomgebruik van de Bravo SX.
 
@Indoorvlieger,

Klopt het dat de staartmotor van de Bravo SX iets "omhoog" wijst :confused: (dus dat het asje niet horizontaal staat maar ca 5° tegen-de-klok-in ??)

Ik vraag dit omdat er blijkbaar iets 'krom' heeft gezeten; de staartvin staat bij lange na niet recht, ik heb het heel voorzichtig iets teruggebogen omdat anders de staartrotor de horizontale staartvin raakt(e).

Overigens heb ik de Bravo nog niet terug! :(
'We zijn er nog niet aan toe gekomen'. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Waardeloze service; het had hen gesierd als men had gezegd: "hier heb je een andere".

Blijkt weer: intentie tot kopen: klant is koning; reeds gekocht, zoek het maar uit !

Groet,
Robbie
 
Blijkt weer: intentie tot kopen: klant is koning; reeds gekocht, zoek het maar uit !

Helaas zijn er van die flopRC zaken. Ken zelf ook zo'n winkel die precies aan de quote voldoet. Mocht ik eens in de buurt komen ga ik daar zeker even naar binnen. Even kijken of ze dan wél kunnen communiceren ;)

Gelukkig zijn er ook nog eerlijke en goede modelbouw winkels.
 
Valt me toch enorm tegen :(

Ik ben er heel vaak geweest (voor onderdelen voor de Honey Bee), en iedere keer waren ze uiterst behulpzaam :yes:!
Ze zullen toch (hopelijk) wel begrijpen dat als dit niet op een voor mij acceptabele manier opgelost wordt, ik er never-nooit-niet meer iets zal kopen?? ;)
Ik verwijt hen niet dat er een 'slechte', voor zover je daar nu al van kunt spreken, Bravo SX tussen zit, maar wél dat het niet op een voor de klant simpele wijze wordt opgelost :!:.
Zou je veel goodwill mee kweken (en dát 'betaalt' zich op termijn zéker terug).

Groet,
Robbie
 
@Indoorvlieger,

Klopt het dat de staartmotor van de Bravo SX iets "omhoog" wijst :confused: (dus dat het asje niet horizontaal staat maar ca 5° tegen-de-klok-in ??)

Ik vraag dit omdat er blijkbaar iets 'krom' heeft gezeten; de staartvin staat bij lange na niet recht, ik heb het heel voorzichtig iets teruggebogen omdat anders de staartrotor de horizontale staartvin raakt(e).

Overigens heb ik de Bravo nog niet terug! :(
'We zijn er nog niet aan toe gekomen'. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Waardeloze service; het had hen gesierd als men had gezegd: "hier heb je een andere".

Blijkt weer: intentie tot kopen: klant is koning; reeds gekocht, zoek het maar uit !

Groet,
Robbie


De hoek van de motor kan wat variëren, maar hij zou neutraal moeten staan. De vinnetjes op de staart zijn wel eens wat verbogen, blijkbaar laten ze het kunststof niet genoeg afkoelen voordat het uit de mal komt. Zie je bij Lego tegenwoordig ook, de assen bij Technisch Lego zijn regelmatig krom.


Wel slecht dat ze "er nog niet aan toegekomen zijn". Als het nu de drukte voor kerst was, maar nu? Een zaak met meer hart voor zijn klanten had je nu of een vervangende heli gegeven, of een andere oplossing voorgesteld. Jammer, zeker gezien alle pech die je al hebt gehad...
 
Bedankt opnieuw voor de uitleg ! :D

Ik ga er vrijdag a.s. gewoon heen, en dan zullen ze met een oplossing (moeten !) komen.
Ik laat mij niet nog een keer afschepen met "we zijn er nog niet aan toe gekomen" :mad:

Het is jammer dat ik hier niet mijn waardering voor (of zelfs maar de naam van) een winkel mag geven, want anders.....:rolleyes:

Groet,
Robbie
 
Indoorvlieger, ik heb het vermoeden dat de NE lader die 160 Mah's niet helemaal volpompt, ik vind de vliegtijd met ongeveer 3.5 minuten wat aan de korte kant.
 
Indoorvlieger, ik heb het vermoeden dat de NE lader die 160 Mah's niet helemaal volpompt, ik vind de vliegtijd met ongeveer 3.5 minuten wat aan de korte kant.

Welke 160 mAh lipo's? Die NanoTechs? Ik betwijfel dat de lader te snel stopt, je kan er ook prima de 150 mAh lipo's van de Bravo SX mee laden, en ook de 160 mAh Thunder Power lipo's die ik heb opgebouwd naar NE connector doen het er prima in. Wat ik eerder denk is dat die 160 mAh lipo's niet opgewassen zijn tegen de hogere ontlaadstroom van de Bravo SX. Worden ze duidelijk warmer dan de standaard 150 mAh lipo? Dat zou een teken zijn dat de lipo het moeilijk heeft. En als je inderdaad de NanoTech lipo's hebt, was je ervan op de hoogte dat de specificaties van deze lipo's flink overdreven zijn, vooral hun C-getal, wat aangeeft hoeveel stroom in ampere je eruit mag trekken?
 
Gisteren even buiten geweest met de SX, dat viel niet tegen !
Hij kan nog aardig tegen de wind werken (lees: briesje).
En inderdaad: ""......buiten vliegen is eigenlijk veel leuker....""
,-)

Nou dacht ik: grotere heli=meer gewicht=meer kracht=minder last van wind ?
(ik weet dat een fp niet gemaakt is voor buiten, maar ik wil vooral plezier en nog geen frustraties van een moeilijke cp (ben net begonnen met heli-vliegen))

Dus ik zat te denken aan de NE Kestrel 500sx, iemand ervaring mee ?
(lijkt een beetje de grote broer van de bravo sx)
 
Gisteren even buiten geweest met de SX, dat viel niet tegen !
Hij kan nog aardig tegen de wind werken (lees: briesje).
En inderdaad: ""......buiten vliegen is eigenlijk veel leuker....""
,-)

Nou dacht ik: grotere heli=meer gewicht=meer kracht=minder last van wind ?
(ik weet dat een fp niet gemaakt is voor buiten, maar ik wil vooral plezier en nog geen frustraties van een moeilijke cp (ben net begonnen met heli-vliegen))

Dus ik zat te denken aan de NE Kestrel 500sx, iemand ervaring mee ?
(lijkt een beetje de grote broer van de bravo sx)


De Bravo SX volgt past inderdaad mooi in de "NE familie" met van elke single rotor heli een "pod & boom" versie en een Hughes 500 schaalcanopy. Aangezien de Kestrel 500 er al langer is, zou je de Bravo SX het nieuwe kleine broertje kunnen noemen... ;)

De Kestrel is gebaseerd op de Free Spirit SX, waar in dit topic aardig wat info over staat: NE Free Spirit 220A Build Log/Modification Details - RC Groups
 
Ben zojuist gebeld door de zaak waar ik de Bravo SX heb gekocht (en ook weer naartoe heb gebracht omdat de hoofdmotor niet meer draaide).
"Er zat een stekkertje los".
Vindt dit een beetje ongeloofwaardig omdat:
1. De hoofdmotor eerst nog wel iets draaide (en daarna niet meer)
2. Ik er niet meer ben gecrasht (zelfs niet hard geland !)
3. Als vergelijk de Honey Bee bij alle harde landingen, en zelfs bij een zeer harde crash tegen een boom, er geen enkele stekker los zat...

Maar goed, ik ga hem zo ophalen.

Groet,
Robbie
 
Het kan wel hoor. Bij m'n Solo Pro zat de aansluiting voor de stroom naar de printplaat pal achter de batterytray. Dus steeds als de lipo erin ging duwde deze tegen die stekker. Dat resulteerde in opeens geen stroom meer na iets wat niet eens een crash te noemen is.
 
Ben zojuist gebeld door de zaak waar ik de Bravo SX heb gekocht (en ook weer naartoe heb gebracht omdat de hoofdmotor niet meer draaide).
"Er zat een stekkertje los".
Vindt dit een beetje ongeloofwaardig omdat:
1. De hoofdmotor eerst nog wel iets draaide (en daarna niet meer)
2. Ik er niet meer ben gecrasht (zelfs niet hard geland !)
3. Als vergelijk de Honey Bee bij alle harde landingen, en zelfs bij een zeer harde crash tegen een boom, er geen enkele stekker los zat...

Maar goed, ik ga hem zo ophalen.

Groet,
Robbie

Het zou kunnen, als de stekker niet echt vast heeft gezeten, kan hij los zijn getrild, door de extra resonantie van de romp. Maar ik raad je wel aan in winkel een lipootje leeg te vliegen, als test.
 
Back
Top