koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik ben bezig met autocad maar helaas is de trail versie afgelopen. Heeft iemand een versie die "open" is? ;)

Liefst 2012 maar andere versies zijn ook goed. Ik zou er zeer mee geholpen zijn.
 
Je kan ook Blender proberen. Dat is volledig gratis en kan volgens mij naar autocad file formaat exporteren. Het probleem is het aanleren van blender dat is totaal anders dan autocad. Ik ken mensen die in blender bouwtekeningen maakten maar dat is een tijdje geleden. Ik ben zelf absoluut geen ster in autocad of blender. Het is een optie...

Mvg,

Theo
 
54f1d61f-643b-c318.jpg

Waar is de rest?! ;-)
 
Was een erg leuke race, heb echt geweldig genoten.
Via deze weg wil ik John nog even bedanken, na de race heb ik hier helaas geen tijd meer voor gehad, Top!
Sorry nog van mijn kant, ik zal de volgende keer iets beter oppassen.

Iedereen heeft goed gereden, Martin heeft mij bijna zover om de overstap naar 235mm te maken, wat gaat die toch hard. Kees gaat ook steeds beter en duikt binnenkort ook onder de 16s. Jitse met zijn auto uit 1935 gaat als een kogel.
Wordt tijd dat de 2 pro10 freaks ook weer eens mee gaan doen, denk dat we dan een erg competitief veld kunnen neerzetten.
 
@Benv
ik ben het bij de Benelux vergeten te zeggen (door de regen beetje hectisch) maar kijk eens goed naar je turnbuckles. Die staan vanaf je servo saver naar de stuurhevels naar beneden gericht. Je zult waarschijnlijk bumpsteer toe-in hebben. Zet de wielen recht en druk het chassis naar beneden door de veren. Kijk dan of de banden toe-in gaan bij het indrukken van het chassis.

Plaats een kleinere servo saver plus shims op de stuurhevel om de stangen horizontaal of naar boven gericht te plaatsen

Of plaats je servo schuin op het chassis met de grote servo saver naar beneden zodat de turnbuckles naar voren gaan en naar onderen. (imo de beste manier)
 
leuke foto's... ook leuk te zien dat er wat verschillende kappen door elkaar rijden.

@kees, hoe reed de mix Nissan gtp?
 
Even uit interesse. Was er met de Nissan GTP nog snelheidsverschil op het rechte stuk of een warmere motor? Je omschrijft onrustig maar bedoel je als zijnde meer stuur in de bocht of onrustig op het rechte stuk? (bijvoorbeeld gevoel dat de achterkant fladderd op snelheid?)
 
Iets van 2km/u uur, maar ik had de achterkant nog op de Mercedes hoogte staan, dat zal er wel af zijn als hij op de juiste hoogte is.
Onrustig is idd icm stuur en de grip die ik wat lastig vond, in de mickey lag hij super en in de omega moest ik veel minder stuur geven.
Een aantal weken geleden heb ik ook met deze kap gereden toen durfde ik zelfs een aantal keer vol stroom door de kantine bocht.
Op het rechte-eind kon ik een links rechts beweging op hogesnelheid maken en daar reageerde hij heel goed op, dus stabiel genoeg lijkt mij.

Het zal er wel mee te maken hebben dat ik 6 weken niet gereden heb en dus wat moest in komen.
Kijk hier maar naar de rondetijden/snelheid van afgelopen weekend, sessie 4 was met de mix kap. 18,54u
 
Was een erg leuke race, heb echt geweldig genoten.
Via deze weg wil ik John nog even bedanken, na de race heb ik hier helaas geen tijd meer voor gehad, Top!
Sorry nog van mijn kant, ik zal de volgende keer iets beter oppassen.

Iedereen heeft goed gereden, Martin heeft mij bijna zover om de overstap naar 235mm te maken, wat gaat die toch hard. Kees gaat ook steeds beter en duikt binnenkort ook onder de 16s. Jitse met zijn auto uit 1935 gaat als een kogel.
Wordt tijd dat de 2 pro10 freaks ook weer eens mee gaan doen, denk dat we dan een erg competitief veld kunnen neerzetten.

1935 was een goed jaar voor Pro10 auto's. vraag maar eens aan Alexander :D
 
@Benv
ik ben het bij de Benelux vergeten te zeggen (door de regen beetje hectisch) maar kijk eens goed naar je turnbuckles. Die staan vanaf je servo saver naar de stuurhevels naar beneden gericht. Je zult waarschijnlijk bumpsteer toe-in hebben. Zet de wielen recht en druk het chassis naar beneden door de veren. Kijk dan of de banden toe-in gaan bij het indrukken van het chassis.

Plaats een kleinere servo saver plus shims op de stuurhevel om de stangen horizontaal of naar boven gericht te plaatsen

Of plaats je servo schuin op het chassis met de grote servo saver naar beneden zodat de turnbuckles naar voren gaan en naar onderen. (imo de beste manier)

Ja, idd als je er logisch over na denkt klopt het gewoon :-). Want in het begin van het seizoen ging m'n auto echt goed rond. Maar nu ik dus spacer/shims weg moet halen onder je stuurblokken, om je rij-hoogte te corrigeren, komen automatisch je stuurstangen steeds lager te liggen. Dus de enigste oplossing is dan om (als je geen andere servo saver hebt) je servo schuin te zetten net als je 1/12...
Thanks Alexander!
 
omdat de verkoop van de rc devil niet erg wil lukken
loop ik toch met het idee om er zelf mee te gaan rijden ondanks dat ik niet veel thuis ben door werkzaamheden blijft toch kriebelen heb alleen even een vraagje welke banden rijden jullie nu op de mach en welk smeer middel gebruiken jullie dan zal ik hem weer eens goed na lopen en wat o,ringen vervangen van de ophanging die hebben droogte scheurtjes zag en een 10,5 scooren en eens wat rondjes proberen

alvast bedankt
 
Back
Top