Nieuw : NAZA Gps upgrade (f450 loiter in harde wind filmpjes! post #413)

Ik snap het echt niet. Ik heb intelligent mode aangevinkt.
Waarom zijn de motoren dan gestopt toen ik 6m hoog hing en het gas dichtgooide? De hexa was volledig level met de horizon.
En een CSC heb ik niet uitgevoerd.

Dat verontrust me juist een beetje, dat ik niet weet waarom de motoren ermee stopten met het gas dicht.
Het had niet gemogen.
En een scenario als gisteren wil ik niet meer, als een baksteen van 6m hoogte vallen!


Volgens mij is de 10% regel alleen met Immediately Mode:


Stop Motor: We provide two options to stop motors: Immediately, Intelligent.

Immediately Mode: By using this mode, in any control mode, once motors start and throttle stick
is over 10%, motors will stop immediately when throttle stick is back under 10% again. In this case, if you push the throttle stick over 10% in 5 seconds after motors stop, motors will re-start,
CSC is no need. If you don’t push throttle stick after motors start in three seconds, motors will
stop automatically.

Intelligent Mode: By using this mode, different control mode has different way of stopping motors.
In Manual Mode, only executing CSC can stop motors. In Atti Mode or GPS Atti. Mode, any one
of following four cases will stop motors:
a) You don’t push throttle stick after motors start in three seconds;
b) Executing CSC;
c) Throttle stick under 10%, and after landing 3 seconds.
d) The slope angle of multi-rotor is over 70°, and throttle stick under 10%.

Bij de Intelligent Mode kan alleen een CSC handeling de motoren in de lucht stoppen en optie d.
Volgens mij komt dat alleen voor bij een crash?
De Immediately Mode lijkt mij juist de minder veilige modus, juist vanwege die 10%.
 
De Naza zit in het midden tussen de platen.
Mijn ontvanger achterop en een satteliet voor op een arm.
Op de bovenplaat zit de Lipo en de GPS zit linksvoor op zijn pootje geschroefd onder de schroeven vd linkerarm.
IMG_0908.JPG
Zoiets?

@streetbiker
Heb je de settings echt gesaved?
Klinkt wel vreemd inderdaad.
Precies de reden dat ik juist voor de IQ mode gekozen heb
 
Welja, telkens ik iets verander klik ik op 'write' en de optie blijft onthouden als ik de Naza weer aan de usb-kabel leg.

Misschien dacht de Naza dat ik reeds geland was ofzo?
Ook dan schakelen de motoren uit als je onder de 10% gas gaat.
 
ja maar dat gebeurt pas als ie 3 seconden stilstaat, dat lukt je niet in de lucht... had je niet een slechte soldeer verbinding dadt gewoon je accu connector los ging ofzo?
 
Ik snap het echt niet. Ik heb intelligent mode aangevinkt.
Waarom zijn de motoren dan gestopt toen ik 6m hoog hing en het gas dichtgooide? De hexa was volledig level met de horizon.
En een CSC heb ik niet uitgevoerd.

Dat verontrust me juist een beetje, dat ik niet weet waarom de motoren ermee stopten met het gas dicht.
Het had niet gemogen.
En een scenario als gisteren wil ik niet meer, als een baksteen van 6m hoogte vallen!
Weet je zeker dat je motoren gestopt waren? Als je throttle dichtgooit doet ie ook niet veel.
 
Herkenbaar?

Ik sluit mijn lipo’s aan en wacht totdat de VU LED alleen maar groen blinkt (en hij dus 7 of meer satellieten heeft gevonden). Als ik opstijg en vervolgens in hover ga, drift hij naar voren. Dit corrigeer ik dan handmatig met mijn sticks (trim’s staan allemaal neutraal en doe ik ook niets mee). Na +/- 1,5 minuut is dit over en blijft hij in hover perfect op zijn plek en hoef ik niet meer te corrigeren.

In eerste instantie dacht ik dat komt door het aantal satellieten. Met 7 satellieten gaat de LED op groen, maar tijdens het vliegen vindt hij er nog meer. Hierdoor wordt de positie nog nauwkeuriger berekend en wordt hij dus stabieler.

Als test: lipos’s aangesloten, gewacht tot alleen groene LED blinkt en vervolgens nog 5 minuten gewacht met opstijgen. Hij blijft hetzelfde doen. Tijdje driften naar voren en vervolgens prima stabiel.

In beide gevallen zijn de sticks in Naza assistant gecallibreerd en staan gewoon in het midden en op groen. Daar ligt het dus niet aan.

Iemand dezelfde ervaring of enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
 
heb nog wat vragen:

kan ik de vu aansluiten op de plus en min van een regelaar van de motoren?
moet ik per se manual op de 3 stand knop zetten of is gps atti, atti , en fail safe genoeg?
als ik aan het vliegen ben en zet de mode in fail safe komt die dan terug met go home optie aan?
 
Als je een 3-standen schakelaar hebt zou ik daar manual - atti - gps opzetten en op een 2-standen schakelaar atti - gps.
Voor de failsafe zou ik een knop bijmixen die ongeacht in welke flight mode de eerste knop staat de Naza altijd in failsafe zet.
 
ja maar dat gebeurt pas als ie 3 seconden stilstaat, dat lukt je niet in de lucht... had je niet een slechte soldeer verbinding dadt gewoon je accu connector los ging ofzo?

Geland was hij zeker niet.
Door de verkeerde motorverbindingen (alle motoren draaiden in de verkeerde richting met de verkeerde props, Arducopter vs Naza), bleef de hexa op 3 motoren tegensturen naar de verkeerde kant waardoor hij constant rond z'n as bleef draaien tot op zo'n 6m hoogte. Maar dus zeker niet geland!

Alles goed gesoldeerd, geen koude solderingen ofzo.

Als niemand dit heeft voorgehad moet ik iets fout hebben gedaan, het kan niet anders.
Misschien in paniek toch een CSC gedaan ofzo?
Het zou eigenlijk al moeten lukken om in mid-air tot onder de 10% gas te moeten gaan...
 
Weet je zeker dat je motoren gestopt waren? Als je throttle dichtgooit doet ie ook niet veel.

Ja, ze waren uitgeschakeld, viel gewoon uit de lucht vanop 6m met alle motoren uit!
Of misschien dat de Naza rondtollen ook als een soort error ziet en daardoor de motoren uitschakelde.
Nogmaals, de motoren werden wel uitgeschakeld in een ongewone situatie, nl. een configuratie die niet okay was. Je hebt dus nooit een rondtollende multicopter zonder stickinput.
Misschien gebeurt dit helemaal niet in een gewone situatie.

Dat met die 10% throttle vind ik eigenlijk raar.
Gewoon met CSC's werken en klaar.
Ik zie er het nut niet van.
 
manual heb ik liever niet op mijn knop dit vliegt mij te snel en vermijd ik dan liever net een heavy lift. ik wil gewoon atti op 1 atti gps op 2 en fail safe op 3.

nu is mijn vraag alsnog mocht ik in atti vliegen en zet hem in failsafe dan komt die toch terug met go home functie aan?
 
Heb nu op de 3 positie knop 1 atti gps 2 atti 3 fail safe nu wil ik ook instellen dat als ik mijn zender uitdoe dat hij automatisch op failsafe springt met 30% throttle. Kan iemand mij vertellen hoe dit werkt? Spektrum dx7s zender.
 
waarom niet ff een 2 de schakelaar voor failsave? zo kan je ook je compas niet calibreren...

zou je mij kunnen vertellen hoe ik dat doe als ik dan atti atti gps en manual op 3 switch heb. heb ik dan een 2 switch nodig voor failsafe en 2 switch voor compass etc?
 
nee. om compas te kunnen calibreren moet je paar keer tussen manual en gps schakelen. doe gewoon wat unrealisic zei, 3 standen manual atti gps, en dan een mix maken zodat ie in alle standen in failsave schiet.
 
Voor de failsafe bij zenderuitval moet je een ontvanger hebben met preset failsafe.
Je bind dan met de kanalen in de stand zoals je ze wilt hebben bij uitval.
Bv 40% throttle en failsafe switch aan.
Wat voor ontvanger heb je?
 
Back
Top