Baja 5b topic part 2: (hier verder)

iedereen kan ddm dealer worden , als je genoeg afneemt , je eerste bestelling moet meer als 750 usd zijn
als je met wat vrienden samen koopt zit je daar zo aan . het scheelt dan nog eens een heel stuk .
enige nadeel is , voor jullie hpi baja rijders is , dat HPI het niet toelaat om via het dealernetwerk naar europa te shippen , dat moet allemaal via retail

BTW nummer heb ik zelf niet , maar die gebruik ik van iemand anders ;)

T.h.o.m.a.s. zei:
iedereen kan ddm dealer worden , als je genoeg afneemt , je eerste bestelling moet meer als 750 usd zijn
als je met wat vrienden samen koopt zit je daar zo aan . het scheelt dan nog eens een heel stuk .
enige nadeel is , voor jullie hpi baja rijders is , dat HPI het niet toelaat om via het dealernetwerk naar europa te shippen , dat moet allemaal via retail
Tsja, Merit Racing... Blijft merkwaardig dat je drie weken moet wachten op een paar foam ringetjes terwijl je ze met 3 dagen (in envelop) vanuit de US van A wel hebt. :? En die 750 dollar is zo gehaald, wat bandjes, uitlaat en demper, tandwielen etc. Ik heb al een verlanglijstje van 500+ dollar en inderdaad iemand die ook wel mee wil doen... :D :wink: En voor wat betreft het dealerschap, DDM levert voldoende onderdelen die niet van HPI zijn om toch vreselijk leuke orders mee te scoren (in mijn 500+ zit slechts 45 dollar aan HPI spul 8)).

Momenteel voert iemand intensieve testen uit met de nieuwe Elcon schokbrekers (achter) voor de Baja. Hier het verslag. Tot nu toe alleen de montage, maar als het goed is de komende dagen ook de resultaten van een middagje raggen op de baan. :wink:

Ziet er goed uit :P

Leuk voor de winter maanden zo'n bouw doosie,

header.jpg

Ben benieuwd wat de prijs wordt

ziet er heel goed uit, ik loop al langer te kijken naar die bigscale's maar het is er toch nog niet van gekomen.
dit omdat het geen goedkoop model is en ook zijn ze zo groot :D

maar ooit komt het er van, een grote broer voor m'n nitro rascal (1/16) hehe

misschien voor het einde van het jaar nog?

we zien wel, maar als ik een koop zal het waarschijnlijk die hpi baja SS zijn.

greetz

8) woei..

onderweg:
-Heavy-Duty Pinion Gear 18 Tooth
-Heavy-Duty Driveshaft Kit
-CY29RC 3.5+ HP Engine w/ Stuffed Crank
-Complete Bearing Upgrade Kit

Goedendag,hier Mike,een nieuwkomer...
Ik heb gisteren een HPI Baja besteld,en hoop dat die deze week nog binnen komt :banana: ,maar had nog een paar vraagjes aan de die-hard`s hiero :D ..
Zijn er nog opties/hop-up`s wat eigenlijk verplicht erop zou moeten,om de levensduur bv. te waarborgen(ik bedoel iets met de koppeling bv.),ik zit direkt nog niet op kosten te wachten namelijk(een hoesje om de vering en de filters bestel ik ook nog eerdaags)..
En nog een vraagje,ik wil dat hij straks niet te veel herrie maakt in de buurt hier,hebben jullie nog geluidsdempende tips??zo`n expansie is retecool,maar ik wil geen overlast veroorzaken,dan mag je langer/vaker op je plek terugkomen/blijven spelen he?
Alvast bedankt,en misschien tot ziens op een bijeenkomst :wink:

Haha copy paste van RC bigscale forum,

Hey Mike welkom.

Goede keuze om een Baja aan te schaffen, ga je veel plezier mee beleven.

Als je het vermogen niet op gaat fokken en met standaard uitlaat blijft rijden, hoef je koppeling niet direct vervangen te worden en kan hij best lang meegaan. Ga je tunen dan wordt het een andere verhaal, dan zou ik wel een 4 punts koppeling a € 80 - € 100 er op zetten, bv de Eclon koppeling bevalt dan zeer goed.
Je luchtfilter en trekstarter zou ik een filterhoes van bv Outerwears omheen doen. Trekstart van de Baja schept nl veel troep via de sidepods.

Om niet te veel herrie te maken, zou ik gewoon de standaard demper laten zitten. Kost je wel vermogen en trek kracht, maar wel ideaal om in de bewoonde wereld te rijden. Kijk wel uit als je tussen de mensen rijdt, je rijdt immers met een 10 kg gevaarte wat veel schade kan veroorzaken als hij er met 55 km vandoor gaat.

Veel plezier en lees het forum eens door, daar staan veel tips, ook over de algemene onderwerpen die voor alle big scales gelden.

Copy-paste??!!,niet helemaal hoor!!kijk maar goed,geen bananeman :newbie: haha..,maargoed,goed gezien,en bewijst wel,dat ik me zekers wel goed orienteer,voor mijn aanschaf :wink: ,ik dacht dat het een goeie aanschaf zal zijn,maar ik
lees ook verhalen van koppelingen die naar 3xrijden op zijn en andere zorgenmakende verhalen :cry: ..,mijn bedoeling is gewoon een beetje hobby,geen extreme opvoerpraktijken of wedstrijden of jumps..gewoon lekker rijden,en alleen onderhoud,en niet 10 minuten rijden,50 minuten sleutelen :lol: ..
Bedankt voor je info :wink:

Koppeling is niets mis mee, als je alles standaard laat zoals ik al zei.
Je moet hem gewoon goed onderhouden, na het rijden schoonmaken, zand sloopt gewoon alles.

Ik heb altijd nitro gereden, dat was wel altijd veel sleutelen.
Bigscale is gewoon eenmalig en makkelijk af te stellen en kan je een hele middag rijden.
Peut erin en gaan.

Je kan natuurlijk altijd wel pech dat er iets afbreekt, maar dat ligt veel aan je rijstijl.

Mikebike,

Wil je wat meer vermogen en (bijna) niet meer geluid, dan kan je ook kiezen voor een ander cilinder setje.
Ik weet niet wat je nu hebt maar vroeger was 23cc standaard en de acceleratie liet al snel te wensen over.
Nu staat er toevallig een nieuw 27cc CY cilindersetje te koop op marktplaats. :wink:
Kan mezelf echter voorstellen dat je je motortje niet meteen wil gaan demonteren.

Brembo zei:
Koppeling is niets mis mee, als je alles standaard laat zoals ik al zei.
Je moet hem gewoon goed onderhouden, na het rijden schoonmaken, zand sloopt gewoon alles.

Bigscale is gewoon eenmalig en makkelijk af te stellen en kan je een hele middag rijden.
Peut erin en gaan.

Je kan natuurlijk altijd wel pech dat er iets afbreekt, maar dat ligt veel aan je rijstijl.
Zou dat dan ook voor jouw nitro zo geweest zijn? Mijn Savage is altijd ongenadeloos mishandeld, nooit schoongemaakt en doet het altijd (ook peut erin en knallen) :wink:. Afbreken van iets of telkens afstellen is een zeldzaamheid. Meer afstellen dan nu met mijn Baja 5b is er niet bij. En het vele extra vermogen van een Bigscale is ook niet zaligmakend: elke 2-3 maanden nieuwe banden, aandrijfassen stuk, tandwielen om de haverklap versleten etc. :? :wink: Het is een beetje appels met bananen vergelijken (of nitro met elektro o.i.d.).

sandstorm zei:
Mikebike,

Wil je wat meer vermogen en (bijna) niet meer geluid, dan kan je ook kiezen voor een ander cilinder setje.
Ik weet niet wat je nu hebt maar vroeger was 23cc standaard en de acceleratie liet al snel te wensen over.
Nu staat er toevallig een nieuw 27cc CY cilindersetje te koop op marktplaats. :wink:
Kan mezelf echter voorstellen dat je je motortje niet meteen wil gaan demonteren.
Als je een standaard uitlaat hebt, kun je er zelfs 30,5cc op zetten, maar veel voordeel haal je daar net uit. Beperkende factor blijft de uitlaat. Ik rij met een standaard 23cc CY met Dominator sneller dan wwn 26cc of 29cc met standaard pot. Sinds ik een Dominator op mijn standaard 23cc heb, heb ik al diverse dogbones weten af te breken/op te wikkelen en cups weten in te slijten.

De uitlaat is voor een groot deel bepalend als het gaat om vermogen. Een goede betaalbare keuze is een X-Can met middellange X-Port of de HPI Tuned Pipe. Als je echt vermogen eruit wilt halen dan kun je kijken voor een JetPro v3 (zonder demper best lawaaiig mat met demper goed te doen), Dominator (extreem lawaaiig 8)) of Mielke (stiller dan de HPI Tuned Pipe).

Sleurhutje zei:
Brembo zei:
Peut erin en gaan.

Zou dat dan ook voor jouw nitro zo geweest zijn? Mijn Savage is altijd ongenadeloos mishandeld, nooit schoongemaakt en doet het altijd (ook peut erin en knallen) :wink:. Afbreken van iets of telkens afstellen is een zeldzaamheid. Meer afstellen dan nu met mijn Baja 5b is er niet bij. En het vele extra vermogen van een Bigscale is ook niet zaligmakend: elke 2-3 maanden nieuwe banden, aandrijfassen stuk, tandwielen om de haverklap versleten etc. :? :wink: Het is een beetje appels met bananen vergelijken (of nitro met elektro o.i.d.).

Nou heb ik het over ruim 20 jaar geleden. Wedstijden gereden zowel on road als off road.
On road werd circuit altijd uitgelegd met zand gevulde brandslangen, stuurfout of schuiver in de slangen was meestal gebroken of geknakte ophanging. Ik reed met een Serpent Spirit en die was daar niet echt tegen bestand.
Bij off road was er nog het financiele plaatje, geen geld voor beste filters en motortjes, zand happen, compressie weg, slecht af te stellen, noem het allemaal maar op. Ook veel kale tandwielen, die waren toen van een zacht soort kunststof, niet echt top.

Ik wel het idee dat de auto's een stuk steviger geworden zijn.
Als je ziet wat die Baja allemaal kan hebben, voordat er iets breekt.

Gisterenavond op de X-Can 2 pijpjes gemaakt,hopelijk scheelt dit wat in het geluid,moet het nog proberen,de diameter is wel iets kleiner,maar hij kan zijn lucht vast nog wel kwijt:
imgp3800ww7.jpg

imgp3801qd2.jpg

imgp3802jp9.jpg

Nu op zoek naar materiaal voor een demper te maken,of als iemand een kant en klaar dempertje weet???het probleem is dat je met 2 pijpjes zit :mad:
Mike

Back