Bouwverslag 1:200 Bismarck

Ook ik mocht ook altijd graag dit topic volgen maar het word nu toch wel erg vervuild door iemand die steeds vragen moet stellen die hij zelf kan beantwoorden .

oke dan reageren jullie niet meer op mijn vragen of reacties alsof julie nooit wat doms sturen denk maar goed naar ik word het hier zat dat ik dit de hele tijd hoor ik ben al bij mijn eigen formum wegegaan moet ik nu ook al hier weg of zo

Stefan, het is leuk dat je zo enthousiast bent, maar mensen hier zijn er natuurlijk niet alleen maar om jouw vragen te beantwoorden. Je stelt er ook nogal veel ;)

Als je mensen wat wil vragen, is het het beste om je vraag zo duidelijk mogelijk te stellen. Dus niet posten 'hoe kom je zo ver' en dan op 'reactie plaatsen' klikken, maar 'hoe kom jij al bij deel 60 terwijl ik nog in deel 19 bezig ben?'.. dat is al een stuk duidelijker.

Aan alle anderen in dit draadje: stefan is pas 12 mensen. Misschien dat dit project dan te moeilijk voor hem is en hij er niet aan had moeten beginnen, maar in plaats van hem af te blaffen de hele tijd, zou je er ook een beetje bewondering voor kunnen hebben dat hij op zijn leeftijd al zo'n eind komt.. en begrip dat je op je 12e nog niet zo taalvaardig bent dat je alles gelijk snapt en ook met heldere vraagstellingen komt.

Geef 'm een beetje krediet en hou in je achterhoofd.. 12 jaar.. dat is jong hoor.

Theo,

ik had een van je reacties mbt de lengtes verkeerd begrepen, waarvoor mijn veronschuldiging
Er komen nogal veel reacties voorbij, en dat wordt het wat moeilijker filteren.

Jouw onderdeel 64 is inderdaad 3 cm te kort. :(

De uitgever houdt zowiezo mijn vertrouwen, bij een probleem lossen ze het meteen op, zo had ik bij de vorige maandelijkse levering 2 maal hetzelfde deel gekregen.
1 Telefoontje, en een paar dagen lag het juiste deel in de bus.

grtz Paul

ik volg juist jullie adviesen juist op en dat is maar beter ook anders als ie af is leg ik hem in bad en zikt hij gelijk al en dat wil ik niet ik wil een mooi schip dat vaart

Laatst bewerkt:
Uitzetten van hout

Hellup!!!

Heb vorige week deel 18 t/m 21 gekregen.

Heb de romp al helemaal geschuurd, zag er mooi strak uit. Nu ben ik de romp met gaasjes en houtlijm van de binnenkant water dicht aan het maken, gaat vervolgens het hout van de romp uitzetten.

Gevolg: latjes van de romp die scheef tegen elkaar gaan staan en een latje die aan de kop een beetje los laat. :cry:.

Wat is hier aan te doen?? Ik kan het ene latje misschien wel weer vast lijmen, en misschien kan ik ook wel de hoeken er weer uit schuren??

Ik heb ook begrepen dat er nog een tweede serie met latjes op de romp komt?? Kan ik het hier dan mee verhelpen???

Wie o wie heeft er raad/tips?

Lagopus

Laatst bewerkt:
lijkt me dat er dan geen watervaste houtlijm is gebruikt bij de verlijming van de beplanking? kan geen andere reden bedenken waarom de planken anders los zouden laten.

Ik heb zelf de moeite niet eens genomen dat verband aan de binnenkant te plakken.... voegt alleen maar onnodig gewicht toe en de romp is van zichzelf als stevig genoeg. maar dat is mijn mening natuurlijk.

Over de kwestie dek te kort, misschien is je romp krom? daarmee bedoel ik of de boeg en steven lager hangen dan het middelste punt op de scheepsbodem. en anders is er misschien een foutje ingeslopen bij de naad tussen het afneembare en vaste dek?

Aan alle mensen die reageren op de berichten van stefan12:
relax mensen, hij is pas twaalf, hij weet niet beter. Ik weet nog dat ik hier op mijn 14e op het forum kwam, en dat is al heel jong. Ik postte ook heel veel berichten en mensen irriteerden zich ook aan mijn gedrag, je weet op die leeftijd niet beter, als ik nu wat van mijn oudere posts terug lees sta ik ook wel even te kijken. Mensen veranderen.
Als men zo negatief doet tegen beginners jagen we ze misschien weg en misschien erger, zetten we ze er toe aan te stoppen met onze prachtige hobby, en dat zou zonde zijn. Dat vele posten maakt in principe in dit topic ook niet meer uit, aangezien het al helemaal werd volgespammed voordat stefan er was...
Stefan jongen, ik heb er bewondering voor dat je op zo'n vroege leeftijd al aan zo'n groots project begint! Het zal op veel punten echt tegen gaan vallen, en over sommige dingen zul je uiteindelijk niet tevreden zijn, maar op het eind is het het toch waard!

Werken van hout

Lagopus,

Was het niet de bedoeling om pas te gaan schuren na het gaas?
Ik heb het ook in jouw volgorde gedaan en inderdaad de romp die heel glad en strak was, voelt nu op sommige plaatsen weer wat hoekiger.
Ik laat het nu eerst een paar dagen drogen en kijk dan wel wat te doen.

Iets anders, dat ik hier nog niet gezen heb, zijn de kromme stukken triplex voor het dek. Bij deze laatste zending zaten wel 4 delen die een mm of drie krom waren. Hoe krijg je die recht/vlak?

Ik heb ze nu gewoon onder spanning erop gelijmd en daarna beetje nat gemaakt en met gewichten verzwaard in de hoop dat na droging ze mooi vlak zijn. Het frame van de dekdelen lag perfect op slanten, hoop dat dat nu ook nog zo is.

M.vr.gr. Leo

Back