Bouwverslag 1:200 Bismarck

hallo mede bouwers .. ik heb een vraagje,, het deel waar de anker uitsparingen in zitten het witte gedeelte .. daar komt een dekdeel op van hout.. moet dat op gelijke hoogte liggen met de rest van het dek..want als ik hem er los op leg ligt het iets hoger ten opzichte van het andere deel van het dek. gr tony.. en ik zit nog steeds te wachten op deel 24 25

Ja het moet op de gelijke hoogte komen als het dek
Bij mijn was er ook een klein hoogte verschil maar ik denk, dat het het beste is te wachten tot je ook het laatste plastik deel van de boeg binnen hebt voor dat je alles gaat vast lijmen.
Er zijn wel meer delen van deze bouw kit die niet helemaal passen.Wacht ook nog steeds op deel 24 en 25

mvg

Gerard

Laatst bewerkt door een moderator:
jongens help!!!!

ik ben nog niet zover met de bouw van de boot, en nu heb ik vandaag deel 8,9 en 10 in elkaar gezet, en nou lopen de dwars balken waar later het dek opkomt, zo'n 3/4 mm hoger dan de hoogte van de spanten, is dit erg????????:S:S

greetz, remco

schuren en vijlen

Remco,

Dit zul je steeds tegenkomen; dat je van delen iets af moet schuren of vijlen om ze passend te maken. Zie discussie over triplex deel voordek, dit komt bij iedereen te hoog uit en zal passend gemaakt moeten worden.
Het is alleen jammer dat er geen 1:1 werktekening is, waarop je dingen kan nameten. Soms is het beter met aanpassen te wachten tot je een paar zendingen verder bent en beter inzicht in de constructie hebt. Ik heb ook een paar dingen op moeten vullen omdat ik te hard geschuurd had.

En Remco, die dwarsbalken niet vastlijmen he, die komen vast aan het dek.

Laatst bewerkt:
scan van 25 nog steeds beschikbaar oceanic was zeer tevreden.

dus tony63 en gerard ik heb hem.

Bedankt voor je aanbieding ik waardeer dat zeer ,maar ik wacht wel tot eind van deze maand ,ben op dit moment toch met iets anders bezig .
mvg

Gerard

pm me geef je email en je kryg de scan, houtsoort vraag oceanic.

hallo ik heb inderdaad gebruik gemaakt van de scan deel 25 en deze op de comp bewerkt tot de juiste maat en als houtsoort had ik heel toevallig nog een 2e deel liggen van deel 4 en heb met carbon papier deel 25 hier op afgedrukt en zagen met die hap dus gewoon wat afval hout van wat je over houd van andere delen heb je ook meteen de juiste dikte kwa houtsoort.
ben met zagen een kluijn half uurtje bezig geweest maar dit komt omdat ik een lintzaag heb gebruikt.

m.v.g Henk:D

hier een Foto.

full

hallo mede bouwers .. ik heb een vraagje,, het deel waar de anker uitsparingen in zitten het witte gedeelte .. daar komt een dekdeel op van hout.. moet dat op gelijke hoogte liggen met de rest van het dek..want als ik hem er los op leg ligt het iets hoger ten opzichte van het andere deel van het dek. gr tony.. en ik zit nog steeds te wachten op deel 24 25

ik zou ook even wachten want als het goed is krijgen we in deel 43 nog een deel wat weer op deel 65 (waarvan deze bij je te hoog is) moet gelijmt worden en je moet ook nog de anker gaten in model vijlen lijkt me beter te doen als dit deel nog los is.

m.v.g. Henk:D

ik zou ook even wachten want als het goed is krijgen we in deel 43 nog een deel wat weer op deel 65 (waarvan deze bij je te hoog is) moet gelijmt worden en je moet ook nog de anker gaten in model vijlen lijkt me beter te doen als dit deel nog los is.

m.v.g. Henk:D
Wel je heb gelijk het stuk 65 dat je heb gekregen in deel 21 heb je later nodig want in deel 42 krijg je het stuk 206 die je moet op stuk 65 leggen de ronding mooi aftekkenen en dan uitvijlen en dan mag je hem verlijmen dit heb ik gevonden op de duitse site Die Bismarch t'is misschien maar een kleine hulp maar toch gevonden

ps:al een mooi afgewerkt stuk hoor echt mooi hoor Henk

ik denk eraan om er ook aan te beginnen maar bij welk deel zijn jullie nu aangekomen?

dus als ik vakantie heb dan heb ik nog wat te doen denk ik
heb je net op het andere forum waar ik je tegen kwam al het een en ander uit gelecht incl een foto van in hoe vere wij zijn bij deze nogmaals een foto.

full

P.S het RC gebeuren is vrij duur begin eerst maar met de assen als je zover bent de rest kan altijd later nog wel als je de boot maar wel goed voorbereid hebt.

groet Henk.:D

ziet er goed uit.
dus je moet nu eigenlijk nog een beetje het dek enzo.
daarbinnenin zit het wel ongeveer behalve de rc besturing dus

ziet er goed uit.
dus je moet nu eigenlijk nog een beetje het dek enzo.
daarbinnenin zit het wel ongeveer behalve de rc besturing dus

niet helemaal we moeten nog een tweede laag beplankinging doen en nog wat meerdere dingen aan de romp voor deze helemaal klaar is maar dit is verspreid over de div delen die we ontvangen dan weer een beetje van de romp en dan weer een beetje van het dek maar goed nieuws is dat vanaf ongeveer deel 43 of misschien iets eerder krijgen we genoeg knutsel werk waarmee je de maand zo vol maakt.

groet. Henk.:D

oke daar ben ik dan wel eventjes zoet mee dan
effe off-topic leuke mat henk die heb ik ook

oke daar ben ik dan wel eventjes zoet mee dan
effe off-topic leuke mat henk die heb ik ook

maar als je inderdaad wil gaan voor RC bekijk dan dit forum eens via begin tot eind en dan kom je een hele boel links en sites tegen waar ja wat aan kan hebben ook op rc gebied en het klaar maken van de romp van je BISMARCK om hem RC te maken want hachette levert deze op bij bestelling in 2 motor uitvoering terwijl het met drie kan.
wel worden in dit geval de kosten wat meer

groet Henk.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Back