Stephan Kertész
Forum veteraan
Ik zal maar geduld hebben tot hij helemaal af is en dan eens goed schuren. Ik heb dan een beter overzicht. Ik maak me denkelijk veel en veel te druk of het goed gaat. Ik heb wel jouw advies gevolgd om BB en SB tegelijkertijd te beplanken. Dus 1 kant 1 plankje de andere kant exact hetzelfde Of bijna exact.Ik heb je foto nog eens goed bekeken en vergroot, maar ik kan eigenlijk niets ontdekken wat niet goed is...? Kleine kiertjes zijn helemaal geen probleem als je twee keer beplankt, zolang er geen bulten en/of kuilen in zitten hoef je in principe niets op te vullen daar de 2e laag alles bedekt. Je moet eigenlijk deze 1e laag als een basis zien voor je 2e beplanking en hoe die 1e laag eruit ziet is van minder belang, zolang het geheel maar effen en glad is. Bij mijn model van de Caroline heb je kunnen zien dat er zelfs helemaal geen structuur zat in de 1e beplanking omdat dit geen rol speelt. Dus kiertjes kun je laten zitten en kleine oneffenheden schuur je gewoon weg... Is maar een advies hoor, je bent en blijft zelf de kapitein van je eigen model![]()