Jongens....misschien een beetje oftopic.
Zelf vlieg ik met vole tevredenheid met 2 stuks KDS450SV's.
Ik geloof dat zo'n HK450 ook wel leuk vliegt.
Maar als ik zo die verhalen lees over die pas uitgebrachte HK500, dan moet ik even slikken hoor.
Ik kijk wel eens op meetings bij gasten die vliegen met Trexen 500.
Behoorlijk heftige machines.
Vind dat van mijn KDS450 al, dus zo'n krap 2 kilo wegende 500 size CP heli heeft nog meer power.
Vinden jullie het eerlijk gezegd wel verstandig om met zo'n kwalitatief 'mindere' HK500 rond te vliegen???
Niet dat ik die HK500 naast een Trex500 wil zetten om em te vergelijken, maar zo'n dikke 500 size heli is niet iets om door materiaal problemen shit mee te krijgen lijkt me.
En met shit bedoel ik dat tijdens een vlucht er iets spontaan afbreekt wat je dan tegen je aan kan krijgen ofdat de heli daardoor dan ook iemand kan raken of jezelf.
Ik denk hieraan vaak als ik met mijn 450 size CP heli vliegt.
Zou persoonlijk zulke risico's niet willen lopen voor dat weinige geld wat zo'n HK500 kost.
Affijn, hoop dat bij jullie zulke ongelukken uitblijven.
Vr GR Erwin
Ik denk dat je gedeeltelijk gelijkt hebt. Hij heeft duidelijk wat mankementen, maar binnenkort komt er een geupdate versie, met meer alloy delen, wat de kwaliteit natuurlijk alleen maar bevorderd. Tis een beetje als met de HK450, in het begin wel ok, maar wat mankementen, nu, een tijdje later, een erg goede machine voor weinig. Geef het wat de tijd en ik denk dat er wel degelijk wat moois uit gaat komen