Ah dank je voor die uitleg. ik vind het inderdaad ook niet mijn feestje als een vlieger ervoor kiest zijn 'veilige' band niet te gebruiken. Alleen omdat ik het spul nog moet aanschaffen kan ik er meteen rekening mee houden. De kristallen zijn dus voor het kanaal en niet voor de frequentie. Dat wist ik niet. Dan lijkt het me in mijn geval verstandig om wat langer door te sparen en voor het 2.4ghz systeem te kiezen. Dan kan ik later als ik wat meer ervaring en centjes heb en ook de heli's/vliegtuigen eens wil verkennen tegen mezelf zeggen dat ik dan wel 1 dure zender heb gekocht. Maar dat ik er ook maar 1 nodig heb :lol: Lijkt me gezien de levensduur van deze hobby wel de moeite waard. En ik ben meteen van het gezeur af over te weinig beschikbare kanalen of belangrijker nog: interventie van andere zenders. Moet er niet aan denken dat als ik eenmaal zoveel uur in zo een boot heb gestoken hij niet meer aan wal geraakt omdat er ergens iemand met zijn tokkelbakkie zit te spelen 
Bijkomend voordeel is dat ik wel redelijk wat affiniteit met computers en digitale schakelingen heb, zo schrijf ik vaak software. Dat mag ik echt graag doen. En van wat ik zo zie zijn die 2.4 ghz zenders net PICS en relatief simpel te programmeren. Wat dat betreft is het digitaal denken voor mij eenvoudiger dan mechanisch denken. Maargoed, ik zet weer 500 euro erbij op de begroting
Wat een geld. Eigenlijk he, zijn jullie allemaal gek hier
Maar op een prettige (en zeer hulpvaardige en vriendelijke) manier :lol:

Bijkomend voordeel is dat ik wel redelijk wat affiniteit met computers en digitale schakelingen heb, zo schrijf ik vaak software. Dat mag ik echt graag doen. En van wat ik zo zie zijn die 2.4 ghz zenders net PICS en relatief simpel te programmeren. Wat dat betreft is het digitaal denken voor mij eenvoudiger dan mechanisch denken. Maargoed, ik zet weer 500 euro erbij op de begroting

Wat een geld. Eigenlijk he, zijn jullie allemaal gek hier

Maar op een prettige (en zeer hulpvaardige en vriendelijke) manier :lol: