Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gerard_nl zei:maar voor hetzelfde geld raust er een 2 meter hotliner met 200+ kmp/uur door de cabine van de anwb heli.
Freakazoid zei:Is dat al eens gebeurd dan, dat er n model een echte neerhaald?
Terlet, een jaar of dertig, vijfendertig geleden, een lid van onze club. Toestel boorde zich in twee-zits zwever, de leerling-vlieger moest daarna het licht in één oog missen. Geen crash.flyingdries zei:Volgens mij heeft in het verleden wel eens een ongeluk plaats gehad op Terlet waarbij een zwever met een model in aanvaring is gekomen en gecrashed. 't Is een verhaal wat ik volgens mij al meer dan 15 jaar geleden heb gehoord.
Sorry maar dat vindt ik wel heel kort door de bocht.Modelvliegtuigen en mensdragende vliegtuigen gaan niet samen.
Het gaat ook heel goed samen. Bijvoorbeeld op acht militaire vliegvelden worden meerdere luchtsporten tegelijk beoefend. Inderdaad, met goede afspraken onderling. In de toekomst zullen we vaker op de grond en in de lucht samen moeten werken. Wellicht met wederzijds een enkele beperking en aangepast gedrag. Maar veel beter dan thuis zitten kniezen omdat je niet meer kan vliegen.Berto zei:Sorry maar dat vindt ik wel heel kort door de bocht.Modelvliegtuigen en mensdragende vliegtuigen gaan niet samen.
Dan kun je ook wel zeggen dat voetgangers en auto`s niet samen gaan of fietsers en auto`s, etc.
Ik ben van mening dat het best wel samen kan gaan zolang de regels maar zo goed mogelijk nageleefd worden en ieder op de veiligheid let.
Die technische oplossing is er al een hoogte mtr die via een zendertje de piloot zijn hoogte VERTELD., maar ik denk dat de disipline van de piloot een groter probleem is. Voornamelijk de termiek zwevers , waarvan verschillende een vario/hoogte meter gebruiken en dus bewust de grens van 300mtr overschrijdenErwin Lokhorst zei:Kleine modellen hebben aan de 200-300m genoeg, met grotere modellen wordt dit in de praktijk vaak overschreden.
Is het nu zo moeilijk hier een (technische?) oplossing voor te vinden?
Erwin Lokhorst zei:Kleine modellen hebben aan de 200-300m genoeg, met grotere modellen wordt dit in de praktijk vaak overschreden.
Is het nu zo moeilijk hier een (technische?) oplossing voor te vinden?
Modelvliegtuigen en mensdragende vliegtuigen gaan niet samen.
Freakazoid zei:Die mafkezen hebben al van 300 meter tot in de ruimte. Mogen wij dan nieteens dat kleine stukje lucht voor onszelf houden? Stelletje hebberige zeurpieten zijn et.![]()
Bij een modelvliegveldje in de buurt van Huizen heb ik wel een keer iemand een poging zien doen om achter me aan te vliegen, gelukkig kon het model de snelheid van ruim 200 km/u van de piper niet bijhouden.