FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
steffe zei:
Zoals de groep U2

pilot: Powers
neergeschoten boven de USSR

Francis Gary Powers (17 augustus 1929 – 1 augustus 1977) was een Amerikaans piloot die op 1 mei 1960 in opdracht van de C.I.A. boven Russisch grondgebied vloog om militaire objecten te fotograferen. Zijn U-2 vliegtuig werd neergehaald en hij moest zich gevangen laten nemen. De Russisch-Amerikaanse betrekkingen daalden prompt tot onder het vriespunt. Powers zou er zwaar voor boeten. Na bijna twee jaar gevangenschap besloot men de piloot-spion uit te wisselen tegen de Russische topspion Rudolf Abel.

Toen begon de ellende voor hem pas echt. Terug in Amerika moest hij verantwoording afleggen. Waarom had hij geen zelfmoord gepleegd? Waarom had hij zijn met geheime spionageapparatuur volgestouwde toestel niet vernietigd? De C.I.A. vreesde dat hij was gehersenspoeld en ontsloeg hem; zijn vrouw liet hem in de steek. "Men beschouwde mij als een soort verrader omdat ik in leven was gebleven", schreef hij in zijn boek over de affaire. "Ik had zelfmoord kunnen plegen met de speciale gifnaald die ze me hadden meegegeven. Maar ik hield zoveel van het leven".

Op 1 augustus 1977 kwam de piloot op zijn zevenenveertigste om het leven toen de helikopter neerstortte waarmee hij voor een plaatselijk televisiestation in Los Angeles de verkeerssituatie bespiedde.

en Bresznjef in koleire maar met zijne schoen slaan op zijn tafeltje bij de veiligheidsraad.....

mys9.jpg

The Kalinin K-12 was a scaled-down three-seat prototype proof-of-concept aircraft for a far larger tailless bomber. Also known as the BS-2 or the Zhar-Ptitsa (Firebird), this pre-WW2 Russian design is credited to K.A. Kalinin.

Design began at Voronezh in 1934. A glider of similar lines, with a 29 ft. 6½ in. (9.0 m) span made a hundred flights before the K-12 was proceeded with. The K-12 flew in autumn 1936 and was demonstrated at Tushino on 18th August 1937, in a garish colour scheme representing a bird. The aircraft was of welded steel-tube construction with fabric covering, and was powered by two 480 hp M-22 radial engines. It featured dummy nose and tail turrets.

Work on the scaled-up K-12 ended when Kalinin was arrested in spring 1938 and his design bureau disbanded.

The K-12 had a 59 ft. 0.66 in. (18 m.) span, a 26 ft. 3 in. (8.0 m.) length and a loaded weight of 9,259 lb. (4200 kg.).

It achieved a maximum speed of 149 mph (240 km/h) at 9,840 ft (3000 m.), and had a range of 435 mls (700 km.).

Sorry Steffe, U2 was goed maar ik had zelf het foute antwoord gegeven dus was niet aan de beurt om een nieuw vliegtuig te posten...
Ik aarzelde een klein beetje over die Tupolev, op de foto's (van de sukhoi) leek het toestel kleiner dan de foto van de Tupolev. Klopt dus.
Bart

Leuk spel hoor...
Eigenlijk moeten we wachten met een nieuw vliegtuig plaatsen tot degene die het heeft geplaatst heeft gezegd dat 't klopt. Okee?

ja ,goed idee
:) :) :) :)

en......als de persoon die de foto geplaatst heeft niet aanwezig is.....
dan bij bevestiging door 1 of 2 kollega's
kunnen we lekker doorfietsen op dit draadje.......
er zijn nog tal van vreemde kisten

en het volgende plaatje is......... 8O 8O 8O

groeten
steffe

Kyushu Shinden J7 WI
A prime example of Japanese aircraft design ingenuity after the development of the Zero was the canard-type Kyushu J7W1 Shinden fighter. Having the appearance of a futuristic fighter for the World War II time-period, it was the only tail-first design of several throughout the world that was regarded as a production aircraft. Plans were laid for mass production even before the first prototype was completed.

http://www.eagle.ca/~harry/aircraft/shinden/

This was another variation of the design. The design was of a "duck" (Ente) configuration, that is, small wings (or canards) in front with the larger wing to the rear. This was felt would allow good pitch and lateral stability for low-speed flight characteristics. The air intakes for the single HeS 011 turbojet were located on the fuselage sides, much like the Me P.1110/I. The cockpit was located in the extreme forward fuselage and four MK 108 30mm cannon were located to the sides of the cockpit. Messerchmitt dropped this design in favor of the more conventional P.1110.

Dit is een vliegtuig dat de tekentafel nooit heeft verlaten,
in dit draadje toch alleen toestellen die daadwerkelijk
gevlogen hebben...??

Gecheckt...
Je zegt het niet met zoveel woorden, maar volgens mij is het dus de Messerschmidt P.1110; van mij mag je de volgende opgeven!

Tja, moet het echt gevlogen hebben... mijn Me Treibflügel waarschijnlijk ook niet. Ik denk inderdaad dat het het leukst is als dat een eis is.
Bart

Dat is er weer zoeen met weinig specifieke kenmerken. Ik dacht eerst aan een Viggen, maar ide heeft grote zij-inlaten. Waar is die blauwe ster van? Wel sidewinders, misschien toch Amerikaans? Ik heb me al rotgezocht...

frodo

inderdaad......enkel vreemde kisten die gevlogen hebben
het mag ook een kist zijn die maar 1 x gevlogen heeft...:wink: :wink:

of die maar voor de helft gevlogen heeft....zoals de vliegboot van Hughes...
die kist is maar 6 m boven het wateroppervlak gekomen....(wel gedurende een lange tijd...)

groeten
steffe

Gevonden... inderdaad Israelisch, het is een Lavi. Staat niet eens bij van welke fabrikant het komt, op de website van de Israelische luchtmacht nota bene!
(edit: hij is van Israel Aircraft Industries)

(Wat de Israeli een Tzukit noemen is volgens mij een Fouga Magister...)

O ja, als iemand me duidelijk kan make hoe ik de ImageShack software moet gebruiken om de oplossing niet meteen weg te geven, zou ik dat zeer waarderen... heb het geprobeerd maar ik kom er niet uit.

bdoets

Imageshack....
ik heb het ook al geprobeerd...tlukt niet goed

ik blijf werken met IrfraVieuw...

groeten
steffe

ps: :) :) nieuw plaatje????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back