En dan moet je er maar aan geloven; onder het motto "No guts, no glory!", gaan met die Dremel!
Omdat de flaperons groter moeten dan de vorige versie, moet er natuurlijk ook een gedeelte uit de romp gehaald worden. Dit gedeelte komt later weer aan de flaperon vast. Daarmee houd ik de juiste vorm en ben ik het snelste klaar.
Eén van de beide deuvels, waarmee de vleugel (naast de drager) in de romp vast zit, wordt 4 cm. naar binnen verplaatst. Deze zat nl. exact op de scheiding van de flaperon. Uiteraard wordt dit punt ook in de romp verplaatst en versterkt met hout, glas- en koolstofmatten.
Na het gedeelte van de flaperon uit de romp gehaald te hebben, ziet dat er als volgt uit:
Daarna stond ik voor een volgende uitdaging; het aanpassen van het gedeelte van de romp die grenst aan de flaperons, zodat ik de vleugel straks zonder problemen eraf en erop kan krijgen.
Iedereen die de F-16 goed kent, zal weten dat de flaperons aan de kant van de romp veel dikker worden en (in de dwarsrichting van de vleugel) grenst aan de scheef aflopende zijkant van de romp. Dit gedeelte vormt (voor het grootste gedeelte binnenin de vleugel) een kegel, waarvan één diameter die van de dikte van de vleugel is en de andere diameter die van de dikte van het gedeelte wat aan de romp grenst.
Waarschijnlijk lastig om dit verhaal te volgen, misschien wordt het pas duidelijk wanneer de vleugels klaar zijn en ik er een paar kiekjes van post?

Hoe dan ook, hier een kiekje van bovenstaande aanpassing:
~Jolmer