Scheepshoorn
Vriend van modelbouwforum.nl
Zoals ik in topic 336 al aangaf wilde ik de netten zelf gaan knopen. Al een aantal weken liep ik met dit idee en in mijn hoofd en had ik helemaal helder hoe ik eea moest gaan aanpakken. Het komt er voor mijn schip op neer dat ik ongeveer 2m net moet maken, variërend van 15 tot 50 mm breedte.
Het idee was om in een soort driehoeksverband van 1,5 mm allemaal knoopjes te leggen rond naalden.
Het begin was goed, aan iedere naald een touw dubbel en dan bij ieder volgende rij met een touwtje uit een naastgelegen paar naar de volgende rij naalden voor weer een knoopje.
Om de hele boel een beetje uit elkaar te houden heb ik kantklosklosjes gebruikt en wat inkepingen in de rand van het werkblad gemaakt.
Een kleine rekensom (2000/1,5) x (30/1,5) = 27.000 knoopjes. GEKKENWERK!
Ik heb een 4-tal lagen op het werkblad gemaakt en ben ermee gekapt.
Los van het feit dat mijn garen iets te dik was, werd het een vormeloos frotje, waar niks mee te beginnen was.
Einde oefening.
Maar wat dan?
Het idee was om in een soort driehoeksverband van 1,5 mm allemaal knoopjes te leggen rond naalden.
Het begin was goed, aan iedere naald een touw dubbel en dan bij ieder volgende rij met een touwtje uit een naastgelegen paar naar de volgende rij naalden voor weer een knoopje.
Om de hele boel een beetje uit elkaar te houden heb ik kantklosklosjes gebruikt en wat inkepingen in de rand van het werkblad gemaakt.
Een kleine rekensom (2000/1,5) x (30/1,5) = 27.000 knoopjes. GEKKENWERK!
Ik heb een 4-tal lagen op het werkblad gemaakt en ben ermee gekapt.
Los van het feit dat mijn garen iets te dik was, werd het een vormeloos frotje, waar niks mee te beginnen was.
Einde oefening.
Maar wat dan?