Aangezien de lrp spx competition al een oude regelaar is met weinig vertiming zou ik je adviseren een Corally 10.5t motor aan te schaffen ipv een 10.5t speedpassion. Een corally motor heeft weinig vertiming nodig om snel te gaan. Ik zou dan persoonlijk ergens rond de 55mm gaan zitten op de Mach met de corally en spx regelaar. Dit is een aanname, temperatuur meten van de motor is de enige manier om zeker te zijn of dit voor de motor en regelaar de juiste rollout is. We helpen wel mee om je motor elke 2 minuten te controleren met een temperatuur meter. Binnen 2 keer rijden weet je de juiste rollout voor jouw motor/regelaar combinatie.
Verplaatsing of rollout:
diameter banden x 3,1416 (pi) = A
A : aantal tanden spur = B
B x aantal tanden pinion = verplaatsing in milimeter.
Als voorbeeld:
-bandendiameter 59mm
-75 tanden spur
-22 tanden pinion
59mm x 3,1416 (pi)= 185.35
185.35 : 75 (spur) = 2,47
2.47 x 22 (pinion)= ca. 54.37mm verplaatsing (of rollout in het engels.)
Met de uitleg over rollout kun je je spur en pinion uitrekenen die je nodig moet hebben met 59mm diameter banden aangezien ik niet weet welke spur of pinion je al hebt is het een aanname. Een aantal verschillende pinions is altijd handig aangezien je diameter minder wordt.
Voor de eerste paar keer rijden kunnen we wel wat pinions lenen ter plaatsen om te kijken wat goed werkt op de mach.
Ik neem aan dat je wel 48dp spurs en pinions gebruikt?