koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ben wel benieuwd naar die 235 body. Maar als die ook met een losse vleugel komt dan weet ik het zo net nog niet eigenlijk, vind het niet zo met een losse vleugel maar we zullen zien...

In ieder geval goed om weer wat nieuws op het body-front te zien...

die 200mm met losse vleugel is voor de duitse euro GT klasse gemaakt. Daar hebben ze een regel gemaakt dat de achtervleugel los moet van de kap zoals de sophia etc. .....dus maken ze een 200mm groep C kap met een losse vleugel ..voldoe je aan de regels :rolleyes:

Laatst bewerkt:
das deze.... Het is een prototype op het plaatje, de anodisering kwa kleur zal wellicht veranderen maar zo ziet hij er uit. Het is een prive project. Setup is niet zomaar te kopieren van een ander aangezien die een rc devil achterkant heeft en een voorophanging die toch weer net wat andere geometrie heeft dan de conventionele ophangingen van asso of crc. Kan positief of negatief zijn..

200mm

235mm

Laatst bewerkt:
Komt ie er ook in 235 breed?

Kennelijk wel maar dat is even afwachten tot het DM (Deutsche Meisterschaft) afgelopen is. Dan zullen we er wel meer van zien...

Die voorophanging is de T2C Black Mamba ophanging die gebaseerd is op de R5 ophanging van Asso. Origineel bedoeld als Oval ophanging maar door de instelbaarbaarheid van de bovenste draagarm ook prima inzetbaar voor road-coarse.
LefthanderRC verkoopt die ophanging ook al een tijdje.

Ik zag hem ook op moosi staan, het is een Porsche 962 200m gt.
@Halloween mss iets voor jou?

Euro GT / Pro10 Porsche 962 Euro GT narrow Breite ca. 205mm

Ziet er leuk uit, maar dan vind ik persoonlijk dat onderstaande Corally body voor de 200mm er beter uitzien;

12_0.jpg

En dan heb ik het niet alleen over de kleursteling;)

Ik ben morgen weer op Mach!

Halewijn

Ik ben erg benieuwd naar die body van je Halewijn en zeker hoe de Xray dan zal gaan rijden. We zullen wellicht nog wat aanpassingen moeten maken dan maar het resultaat zal er zeker naar zijn denk ik...

ikzelf vind de 200mm nissan pole wel goed eruit zien. Zet er een extra gurney op aan de achterzijde en je kunt nog een beetje spelen met meer of minder downforce achter

Hoi Alexander,
nou wil ik voor mijn Corally een 10.5 SpeedPassion gaan kopen!
Mijn bandenmaat is ong. 59mm,en ik heb een Lrp spx competition regelaar;
Welke spur/pinion heb ik dan nodig?

Aangezien de lrp spx competition al een oude regelaar is met weinig vertiming zou ik je adviseren een Corally 10.5t motor aan te schaffen ipv een 10.5t speedpassion. Een corally motor heeft weinig vertiming nodig om snel te gaan. Ik zou dan persoonlijk ergens rond de 55mm gaan zitten op de Mach met de corally en spx regelaar. Dit is een aanname, temperatuur meten van de motor is de enige manier om zeker te zijn of dit voor de motor en regelaar de juiste rollout is. We helpen wel mee om je motor elke 2 minuten te controleren met een temperatuur meter. Binnen 2 keer rijden weet je de juiste rollout voor jouw motor/regelaar combinatie.

Verplaatsing of rollout:

diameter banden x 3,1416 (pi) = A
A : aantal tanden spur = B
B x aantal tanden pinion = verplaatsing in milimeter.

Als voorbeeld:
-bandendiameter 59mm
-75 tanden spur
-22 tanden pinion

59mm x 3,1416 (pi)= 185.35
185.35 : 75 (spur) = 2,47
2.47 x 22 (pinion)= ca. 54.37mm verplaatsing (of rollout in het engels.)

Met de uitleg over rollout kun je je spur en pinion uitrekenen die je nodig moet hebben met 59mm diameter banden aangezien ik niet weet welke spur of pinion je al hebt is het een aanname. Een aantal verschillende pinions is altijd handig aangezien je diameter minder wordt.

Voor de eerste paar keer rijden kunnen we wel wat pinions lenen ter plaatsen om te kijken wat goed werkt op de mach.

Ik neem aan dat je wel 48dp spurs en pinions gebruikt?

Laatst bewerkt:
Waarom dan geen HW motor?
Ik heb gisteren de Hw 10.5 er in gestoken, ik moest wel erg wennen aan deze motor.
Hij had meer punch onderin en op de rem reageerde hij ook heel anders, met als resultaat dat ik een paar keer in het natte gras stond.
Daardoor niet echt een goeie stint kunnen rijden.
De motor werd met de zelfde setup en banden 50 graden ipv 75 graden die de lrp x11 warm werd.

Hobbywing xerun en speedpassion motor rond de 45mm gaan zitten. Kun je zelf even uitrekenen via bovenstaand voorbeeld welke pinion je ongeveer nodig moet hebben.

ps:
Je hoeft niet na elke zin een uitroepteken te plaatsen. Dat leest wat onrustig. Ze hebben daar een punt voor uitgevonden. ;)

Back