Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je dat dan weer kan opvangen...kan je wat verdienenIk ga het eens hier aan mijn collega's vragen Roy, hoe het precies zit.
Een fan koelt sowieso niet, maar verplaatst lucht.
De spoed van de bladen, de diameter en het toerental geven een bepaalde luchtverplaatsing, daarbij opgeteld het afgevend koeloppervlak van de koelribben en het temperatuursverschil geven een koelvermogen, welke best eens meer zouden kunnen zijn dan die 3Watt, omdat het nu eenmaal niet een gesloten maar open systeem is.....
Dit betekend dat je af en toe je pinion groter moet maken of de spur kleiner.
Ik ga het eens hier aan mijn collega's vragen Roy, hoe het precies zit.
Een fan koelt sowieso niet, maar verplaatst lucht.
De spoed van de bladen, de diameter en het toerental geven een bepaalde luchtverplaatsing, daarbij opgeteld het afgevend koeloppervlak van de koelribben en het temperatuursverschil geven een koelvermogen, welke best eens meer zouden kunnen zijn dan die 3Watt, omdat het nu eenmaal niet een gesloten maar open systeem is.....
Als je dat dan weer kan opvangen...kan je wat verdienen![]()
hmmmm, nu ga ik het echt uitrekenen ook...de meeste van ons hebben geen ruk aan dit verhaal, maar ik denk ik zeg het ff....![]()
martin bedankt voor de uitgebreide beschrijving!
Gewoon erop zetten dus...alles wat die koelt is mooi meegenomen. Al zou de koelribben maar 40-50 graden zijn dan is de temperatuur aan de binnenzijde toch net wat hoger. Als je door windverplaatsing dit kunt reduceren is dat voor de binnenzijde ook goed is mijn redenatie in ieder geval.
hmmmm, nu ga ik het echt uitrekenen ook...
denk nog steeds dat het veelvoud wel meevalt, zeker voor de motor.
Als die 350 watt levert en een efficiëntie van 60% heeft, dan blijft 140watt aan hitte over om te koelen.
ga jij het maar lekker uitrekenen, ik ga zo naar de Mediamarkt, geld uitgeven, is veel leuker!![]()