koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

De x12 past precies tot de milimeter in de oude corally achterpod. Een xerun motor is helaas te lang. ;)

Duidelijk.

Voor waterdicht maken, gewoon balonnetje eromheen, net als ik heb. Heet wordt het toch niet, en ik zou voor in de regen aan een langzamere motor denken, als in 17.5T ofzo. Regelaar met weinig vertiming, en klaar is Alex. ;)

Mijn ballonnetje was inderdaad niet zo'n succes. Mijn GM sx6 zat na 2 ronden in het ballonnetje te zwemmen. Resultaat...regelaar gefrituurd.

Mijn auto ging toch voor 2 laps verbazend goed rond voor de eerste keer in de volle regenbui.....tenminste zover dat mogelijk was met de voorbanden in de vorm van halve bakstenen (de vorige eigenaar had verkeerde lijm gebruikt bij het plakken van de tire caps waardoor de foam is gaan smelten).. ...maar erg veel merkte ik er niet van op REAL80 aangezien het circuit toch al heel hobbelig was :lol:.

In de regen ga ik sensorloos rijden... weer één zorg minder. Als het hard regent plakt de auto aan het asfalt met tire caps en gebeurd er eigenlijk vrij weinig. Een 10.5t is dan eigenlijk heel goed te rijden. Had ik in eerste instantie niet gedacht maar werkt eigenlijk bijzonder goed. Kijk maar eens het filmpje van mathijs tijdens een hevige regenbui op de MACH.

Echt dramatisch zijn de half nat/ half droog situaties waar bijna niks werkt.

Laatst bewerkt:
Wel een dicht balonnetje natuurlijk! :p
En het tuitje afdichten, met die Serpent "putty" en een ty-rap.

Real heeft inderdaad ZOAB. ;)

Het geheim van regenrijden is....blijven rijden.

voor half nat/droog moet je aqua's hebben, 10-15 shore denk ik ofzo...
ik neem morgen wel ff 1/8 aqua's mee, dan kun je voelen wat ik bedoel.

De X11 en de nieuwe GM pro zijn evenlang dus als de X11 in die pod past dan past de GM ook.

Ik ga deze winter maar eens bouwen aan een regenauto denk ik. Heb nu toch voldoende chassis delen liggen ;)

10-15 shore is niet eens te krijgen in Pro10 rubber geloof ik. Meen dat het zachtste 20-25 is...

ZOAB in Zwitserland :lol:.....dat putty had ik niet in het tuitje zitten. Zal inderdaad de oorzaak zijn geweest dat er toch water in is gekomen.

Joost, als je morgen op de mach bent kan ik dan heel even je gm proberen voor een proef montage? dan weten we het zeker.

Laatst bewerkt:
Die zit in de auto... Hangt een beetje van het weer af of ik er morgen ben maar anders zou het wel kunnen denk ik...

Anders haal ik wel even de 13.5 uit de truck, dat is dezelfde motor namelijk...

De x12 en x11 hebben een schuine achterkant waardoor die net de draai kan maken in de pod. De GM kan wel net zo lang zijn maar het zou best kunnen dat die zonder die schuine kant net niet past.

zou mooi zijn als we die even kunnen proberen.. dan kan ik een lijstje maken met de motoren die passen. Is ook handig voor anderen die nog een oude corally 1/10 of 1/12 hebben staan.

Laatst bewerkt:
Klopt, de GM is haaks aan de achterkant en heeft geen afgeschuinde kanten. Kon dus wel eens een probleem opleveren dan...

En is dit niet wat voor je 80A/320A Burst Waterproof Brushed ESC and Brushed ESCs | Venom Group International
1394-Actual.jpg

Is een goeie. Ik zit ook nog naar HPI te kijken die heeft blijkbaar ook een 100% waterdicht regelaar.......ja ja je raad het al.......gemaakt door hobbywing :wink:

edit...zie net dat die venom een brushed is... voor brushless moet je deze hebben van venom Venom 80A Waterproof Brushless ESC - VMX and Brushless ESCs | Venom Group International .... is over een maand te koop blijkbaar. De regelaar is trouwens wel vrij groot met 49x44x30mm.

Laatst bewerkt:
ZAC regenrace

Ha ha, ik hoor een nat kampioenschap opkomen volgend jaar ;-)

Weer of geen weer, de ZAC gaat door :-D

PS. Die regelaar ziet er niet erg waterdicht uit btw.

Tot morgen op de baan.

De x12 past precies tot de milimeter in de oude corally achterpod. Een xerun motor is helaas te lang. ;)

Ik heb een brushless 9,5 turns reedy nieuw gekocht voor 35,- die precies op de x12 lijkt, die is ook iets korter. Maar 9,5 mag niet waarschijnlijk toch, want de winkel in putten had er nog wel liggen volgens mij.

Back