koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Vanavond de eerste rondjes met de Corally 10SL gereden en ik ben overtuigd. :D Wat een gave kar. :yes: Veel leuker dan een 4WD. Alleen even bij de eerste keer voluit op het rechte stuk vergeten dat je niet met gas erop de bocht in kan. Beetje hard uit de bocht gevlogen en een body post afgebroken. Maar daarna nog vele rondjes lekker getuft om een beetje te wennen. Maar dit is echt leuk. Nu flink oefenen om een beetje schappelijke rondetijden neer te zetten, rondjes ruim 14 seconden gaat hem niet worden natuurlijk (hoewel, bij een wedstrijd eindig je toch nog bij de beste 5 gezien het beperkte aantal deelnemers ;)).

Helaas op dit moment nog geen mogelijkheid om mee te doen in de WGT klasse ivm nog niet over het vereisde materiaal te beschikken.
Auto is er,servo en regelaar ook,accu's hoeft ook niet echt een probleem te zijn.
Het grootste probleem op dit moment is banden en de nodige trainingstijd om eens te proberen om rond te komen.
Dit in combinatie met nog geen spares hebben voor de auto, staat deelname in de weg.

mvg Roy

3e had je sowieso geweest als je had meegedaan morgen, maar nu lijkt het erop dat de WGT met maar 2 inschrijvingen niet doorgaat...

ik hoorde uit betrouwbare bron, dat Bart zich 2 keer had ingeschreven:-) .

Ik probeer de volgende keer echt erbij te zijn.

Halewijn

Foam front bumper: Merk specifiek of zelf snijden?
Op de cct zit alleen plastic en de 10SL is ook nog niet voorzien van foam.
(hopelijk komt de 10SL van de week binnen)

Ik rij zelf compleet zonder front bumper, gaat al jaren goed. Je ziet sowiso op Pro10's weinig tot geen foam bumpers. Kappen zijn erg laag aan de vookant dus er is weinig ruimte daarvoor. Sommige auto's hebben ze wel hoor maar dat zijn dan weer meestal de WGT chassis. Op de Pro10's zie je meestal (als er al een bumper op zit) een kunststof of carbon bumperplaat.

Wat wel zou werken denk ik is een bumperplaat die precies mooi aansluit aan de onderste contouren van de body maar dan zou je voor verschillende bodies verschillende bumpers moeten maken...

Dit is misschien een voordelige oplossing:

foam bumper for 1/10th touring car, buggy (even zoeken op ebaai)

(link verwijderd)

2,32 en 2,91 verzendkosten uit UK

Zelf op maat te maken.

Laatst bewerkt:

RCDEVIL heeft een frontbumper gemaakt voor o.a. de Corally 10SL

614_0.jpg

Innovatives Front bumper system & Chassis-Kantenschutz für Corally 10SL.
Perfekter Schutz für die Chassis-Kante (kein Aufreissen der Carbonplatte mehr) und schockabsorbierend für das gesamte Modell.
Das Chassis sitzt eingebettet im Lexan-Frontrammer.

Das mehrteilige Set beinhaltet:
- cnc-gefräster breiter Bumperholder aus hochfesten Lexan mit versenkter Fräsung: die Kante des Chassis ist zu 100% jetzt geschützt!
- Moosgummirammer 10 mm dick
- 2 x Alusteher 10mm rot eloxiert mit M3 Gewinde
- 3 x Aluminium Unterlegscheiben
- 2 x Carbon Versteifungen
- 3 x Senkkopfschrauben M3 x 12
- 2 x Senkkopfschrauben M3 x 6
- 2 x Linsenkopfschrauben M3 x 6
- 3 x M3 Stopmuttern schwarz

Ze hebben overigens meer Tuning für Corally 10SL Pan Car (en andere Pan Cars).

Halewijn

Zelf eentje gesneden van (blauw) speelschuim. Is precies hetzelfde schuim. De nodige openingen erin gemaakt zodat de body posts er doorheen gaan, van een stukje carbon een plaatje gemaakt om het klem te zetten en twee extra plastic moeren om het carbon plaatje vast te houden. Zal vanavond een foto toevoegen. Mooi weer 20 euro bespaard (ga ik nodig hebben want gisteravond fikte de brushed regelaar uit nadat een schroevendraaier precies op de aansluitingen van de motor viel terwijl er spanning op stond :oops: :cry:).

En anders de bumper van de RDX PHI (Part No. 79336) gebruiken. Is precies dezelfde als vermeld in de onderdelenlijst van de 10SL. :D

Laatst bewerkt:
Ik vandaag mijn front bumper voor mijn X10 van rcdevil binnen gekregen. Ik moet zeggen dat er goed en solide uitziet.

Hopelijk heeft deze een langer leven;-) .

Dat zei kees ook tegen me.

Ik heb vorige week als een mail gestuurd of ze deze ook voor de x10 kunnen maken, maar nog geen antwoord mogen ontvangen.

Maar bedankt voor de tip:-)

Beste rijders,

Even een berichtje tussendoor, met ingang van 1 januari 2012 is Model Racing Midland te Lelystad lid van de Nomac voor de setie EC10 (electro circuit 1/10). :D

Of we ook een wedstrijd mogen organiseren volgend jaar wordt nog besproken in de aankomende vergadering

Verdere informatie volgt nog, houdt hiervoor -en voor andere informatie omtrent MRM- de site van ons in de gaten. ;)

www.modelracingmidland.nl

Mvg. Rene

Back