koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik heb destijds bij onze duitse vrinden nog een verbredings set laten maken voor een s100,maar dan wel 232 mm aan de voorzijde.Maar nog geen meter meegereden.En dat word komend jaar ook niks ben ik bang.

maar dan wel 232 mm aan de voorzijde

Dat past niet binnen een hoop Pro10 bodies..... :(
Maar zoals die nu is uitgewerkt, kun je ergens tussen de 215 en 230 breedte instellen aan de voorkant. Tenzij Salven zonder mijn toestemming nog heeft lopen wijzigen natuurlijk... :mrgreen:

Telefonisch hebben we een paar maanden geleden meerdere opties besproken dus ik ben wel benieuwd welke optie er uiteindelijk voor de achteras is bedacht?

Als Salven ermee bezig is dan zal het wellicht een kit-optie worden??? :D

Ben ook wel erg benieuwd naar de oplossing voor de achteras eigenlijk...

klopt martin,maar ik rij dan ook alleen modified.

Met een lola taartschep.

Ik heb de orginele ''vlinder'' doormidden gezaagd en iets verder uit elkaar weer gemonteerd op het chassis,ala crc het losse deel heeft waar je de voorwiel ophanging op monteerd in hun pro ten.
Dan heb ik een ongeveer 220mm vooras.Een brug tussen de castor blokken is dan wel haast verplicht ivm flex.of niet natuurlijk als xtra tunings optie ;).

En uiteraard voor mod een 235 mm ''vlinder'' eentje voor de serpent ophanging en eentje voor een crc ophanging.

Welke merken banden zijn allemaal goed en komen de hardheden qua kleurcodes ook overeen? Ik rij nu met Corally (purple voor, pink achter) maar de Xceed banden zijn aanmerkelijk goedkoper. Blijf toch een Hollander hè. ;)

En welke 200mm body's zijn toegestaan voor wedstrijden?

Welke merken banden zijn allemaal goed en komen de hardheden qua kleurcodes ook overeen? Ik rij nu met Corally (purple voor, pink achter) maar de Xceed banden zijn aanmerkelijk goedkoper. Blijf toch een Hollander hè. ;)

En welke 200mm body's zijn toegestaan voor wedstrijden?

Ik rij met Xceed carpet hard voor en Xceed carpet medium achter (hard is niet leverbaar in Nederland).

Body is voor een wedstrijd bij mach vrij te bepalen geloof ik. Maar de meeste rijden met een Sophia body.

Halewijn

Hardheden kom qua kleurcodes niet altijd overeen. Dan kan je beter naar de shores kijken van de banden...

Corally, MobGums, Xceed, Shepherd, BSR... Allemaal zéér goede banden maar varieren erg in prijs en verkrijgbaarheid.

Ik zelf ben erg gesteld op de banden van Shepherd. Deze gebruiken een mooie Y-spaak velg en maken net als Xceed gebruik van Ennetti rubber. Alleen zijn er van Shepherd meer shores te krijgen dan Xceed. Probleem bij Shpeherd is wel eens de levertijden en verkrijgbaarheid dus als je op korte termijn banden nodig hebt dan kan je beter voor Xceed of MobGums gaan...

De Sophia is een goede body voor binnen, de Corvette ook...

Als Salven ermee bezig is dan zal het wellicht een kit-optie worden??? :D

Ben ook wel erg benieuwd naar de oplossing voor de achteras eigenlijk...

Wordt een optionele ombouwset inderdaad.
Wel zit alles erin, inclusief turnbuckles enzo....

Er zit een nieuwe langere achteras bij en wielhubs, dus niet met van die opzet blokjes...
Een bredere pot is ook een optie, maar dan schuift de motor erg ver uit het midden.
Mocht de Pro10 aan populairiteit gaan winnen, en dan niet alleen in Duitsland, wie weet wat er dan nog in de toekomst komt. Voorlopig komt er i.i.g. weer een merk bij die naar Pro10 specs kan worden omgebouwd, dus is het eventjes afwachten wat de markt daar mee doet....

klopt martin,maar ik rij dan ook alleen modified.

Met een lola taartschep.

Ik heb de orginele ''vlinder'' doormidden gezaagd en iets verder uit elkaar weer gemonteerd op het chassis,ala crc het losse deel heeft waar je de voorwiel ophanging op monteerd in hun pro ten.
Dan heb ik een ongeveer 220mm vooras.Een brug tussen de castor blokken is dan wel haast verplicht ivm flex.of niet natuurlijk als xtra tunings optie ;).

En uiteraard voor mod een 235 mm ''vlinder'' eentje voor de serpent ophanging en eentje voor een crc ophanging.

Ik heb voor het WK 1/12 een 4.0 Turns motor aangeschaft, en inmiddels al aardig wat mee gereden binnen. Als het WK voorbij is, gaat ie een keer in mijn Pro10, met waarschijnlijk een Blitz body er nog op, gewoon omdat het kan!

In de ombouw zit inderdaad een nieuwe "vlinder" maar ook de originele stiffner krijgt verlengstukjes.

Een bredere pot is ook een optie, maar dan schuift de motor erg ver uit het midden.

Huh? 8O
Hoezo dat dan? :confused:
Heb ik geen last van anders Martin. Ik rij op alle modellen met een brede pod en de motoren liggen netjes in het midden hoor. Kwestie van uitmeten en de juiste as/hub combinatie.

Ik twijfel niet aan Salven's kunnen hoor, integendeel maar het is prima mogelijk om een brede pod te hebben én de motor in het midden te leggen...

Voorlopig komt er i.i.g. weer een merk bij die naar Pro10 specs kan worden omgebouwd

En dát is wéér een goed iets voor de sport en de klasse!!! Goed nieuws!!!

Heren uw informatie heeft tot nu toe elke keer bijgedragen aan verbetering van mijn rondetijden. Vanavond is het dan gelukt om daadwerkelijk structureel wat rondjes onder de 13 seconden te rijden. Ik heb dat voor mijzelf een beetje als minimum eis voor deelname aan wedstrijden gesteld zodat ik niet echt elk rondje een rijdend obstakel zou vormen, kost jullie nu toch minstens elke keer 3 rondjes. :mrgreen: Helaas dit weekend een indoor kunstvliegwedstrijd (Nederlands Kampioenschap F3P) anders had ik meegedaan. 8O :yes: Volgende keer in februari dus wel.

Helaas was de pret van korte duur vanavond. Had graag wat meer meters gemaakt maar vanmorgen een bak extra onderdelen besteld en vanavond natuurlijk het eerste onderdeeltje stuk gereden (Lower A-arm). Zit bij de bestelling maar daar had ik vanavond niets aan. :cry: :evil:

Moeten is een groot woord maar ik heb het ooit zo aangehouden toen ik de eerste GM regelaar in de auto zette. Die had 12awg op de accudraden en 14awg naar de motor.

Sinds de Hobbywing erin zit en ik daar ook allemaal zwarte draden op wilde heb ik dit zo aangehouden. Accudraden 12awg en motordraden 14awg. Zorg er alleen wel voor dat je echt goed flexibel draad neemt en dat de draden niet in de weg van bewegende delen liggen... Dan moet het goed gaan...

Gekopieerde Xerun 1S 120A nu ook verkrijgbaar. Gezien het feit dat de 2in1 programmeerbox van HK het ook prima doet op de echte Xerun en de firmware ook uitwisselbaar is, ga ik er eentje bestellen voor op de Xray T1M. Kijken of het werkt. :? ;)

Niet om het 1 of ander maar deze regelaar mag dan het zelfde beloven, ik zie toch duidelijke verschillen in beide.
Zo zijn bepaalde aansluitingen gewoon open,zit de bedrading direct op de print gesoldeerd(Xerun heeft ze in gold busjes).
Is de BEC maar 1 amp ipv 2 amp bij de Xerun.
Ik zeg voor dat geld mag je een gegeven paard niet in de bek kijken maar ik heb wel mijn twijfels.

mvg Roy

Gekopieerde Xerun 1S 120A nu ook verkrijgbaar. Gezien het feit dat de 2in1 programmeerbox van HK het ook prima doet op de echte Xerun en de firmware ook uitwisselbaar is, ga ik er eentje bestellen voor op de Xray T1M. Kijken of het werkt. :? ;)

My thoughts exactly... Hopelijk presteerd hij zoals erbij staat maar als ik de mensen uit de speedboot wereld mag geloven dan zijn de regelaars van Turnigy niet altijd even betrouwbaar maar je kan het proberen natuurlijk. :D

Hij lijkt in de verste verte niet op de HW regelaar iig...

Niet om het 1 of ander maar deze regelaar mag dan het zelfde beloven, ik zie toch duidelijke verschillen in beide.
Zo zijn bepaalde aansluitingen gewoon open,zit de bedrading direct op de print gesoldeerd(Xerun heeft ze in gold busjes).
Is de BEC maar 1 amp ipv 2 amp bij de Xerun.
Ik zeg voor dat geld mag je een gegeven paard niet in de bek kijken maar ik heb wel mijn twijfels.
Waar :yes: Ook de kwaliteit van de gebruikte FET's is minder. Maar ik ben vooral benieuwd of de boel letterlijk gekopieerd is qua hardware (CPU/print layout) omdat de firmware tussen Hobbywing en Turnigy (en Speed Passion) ook uitwisselbaar is (soms met wat tweaken van het db3 bestand met de database met firmwares).

Tja als je het risico wil lopen om binnen de kortste keren een kapotte ESC te hebben....Be my guest:cool:
Ik zeg niet dat hij slecht is(dit zal getest moeten worden) maar er zijn meerdere dingen uit China die niet beloven wat er gezegt word.
Laders daar vandaan hebben ook wel de reputatie dat BV 1 van de poorten niet werkt(multi channel laders),software niet te updaten is, of dat bij het aanzetten de lader in rook op gaat:confused:
Dit mag in mijn inziens bij een "goede" kopie niet gebeuren.

mvg Roy

Het zou wel gaaf zijn als hij het gewoon zou doen zoals de specs zeggen natuurlijk, dan heb je voor weinig een goede ESC...

Back