multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
nieuwsgierig ??, gaat de goede kant op ,en ziet er spannend uit ,maar of het gaat vliegen :confused:, straks plaats ik wat foto's :-P

Zo, hier wat plaatjes ;)

moet nog veel gebeuren ,zoals afstelwerk ,balanceren , zal mij benieuwen

IMG_1370.jpg

IMG_1374.jpg

IMG_1373.jpg

IMG_1372.jpg

Zo heb even een luchtinlaat en uitlaat gemaakt.
Was even uitzoeken hoe ik moest snijden maar zat precies goed.
Lucht stroomt nu mooi langs de regelaar.
Op 3S werd deze toch te warm waardoor de warmteregelaar begon in te treden.

DSC00733.jpg

DSC00737.jpg

DSC00736.jpg

Hoera hoera, de kogel is door de kerk. Heb me gisteren een compact camera aangeschaft om mee te nemen met de easystar! 155 EUR, dat was ongeveer het maximum waar ik mee wilde rondvliegen. Kwaliteit van de foto's is zeer bevredigend voor deze prijsklasse en video is ook super 640x480, jammer genoeg maar 20 fps maar daar kunnen we nog net mee leven. Gewicht met batterijen erin: 210 gram. Dat zal een hele klus worden voor m'n stock easystar. Hopelijk lukt het nog net. Vandaag bezig geweest een houder te bouwen, is nog niet af. Alles moet up en running zijn tegen volgende week want dan ga ik op reis en wil hopen luchtfoto's kunnen trekken van het mooie Bourgogne ;)

Hej,
hoe kan je testen of de motor in de juiste richting draait, zonder dat je de regelaar moet aansluiten ? Want we krijgen de motor niet draaiende.

Hej,
hoe kan je testen of de motor in de juiste richting draait, zonder dat je de regelaar moet aansluiten ? Want we krijgen de motor niet draaiende.
Wat Freek zegt. Je kunt de draairichting niet bepalen. Bij duurdere motoren zou je het nog kunnen zien aan de stand van de koolborstels in het geval een getunede motor betreft. Anders is het een kwestie van + en - naar/op de motor omdraaien en de motor loopt de andere kant op. Niet de + en - naar de accu omwisselen want dan gaat je regelaar en mogelijk ook je accu in rook op!!! :? Bij een brushless draai je twee van de drie draden om en de motor loopt anders om.

Om de juiste draairichting te bepalen moet je kijken naar de spoed van je propeller. De dikste kant van de bladen moet naar de neus toe wijzen, dan wordt met wat logisch nadenken vanzelf duidelijk hoe om de motor moet draaien.

Nee, we zoeken een andere manier. Zodat je kan zien in welke richting de motor draaid, zonder dat je de regelaar moet aansluiten, want de batterij is nog aan het opladen.

Nee, we zoeken een andere manier. Zodat je kan zien in welke richting de motor draaid, zonder dat je de regelaar moet aansluiten, want de batterij is nog aan het opladen.

Inderdaad, pak een andere accu en hou die even tegen de motorklemmen en zie welke richting bij welke polariteit hoort. Of zoek ergens een paar AA batterijtjes of zo en gebruik dat.

Vanmiddag heb ik wat stress testing gedaan met de easystar. Een rol soldeerdraad van 260 gram in de cockpit en gaan maar. Hij bleef in de lucht mits heel veel hoogteroer geven, klimmen was moeilijk. Het komt ook wel door het zwaartepunt dat veel te ver naar voor lag natuurlijk. Wel grappig zicht, de vleugels hangen merkbaar door onder dat extra gewicht :)

Het komt dus allemaal goed, camera van 220 gram, zwaartepunt die beter gaat liggen en ik koop nog een extra cel voor m'n accu zodat die op 8 cellen komt, dat zou allemaal voldoende moeten zijn om hem in de lucht te krijgen met de stock motor en propeller.

Vanmiddag heb ik wat stress testing gedaan met de easystar. Een rol soldeerdraad van 260 gram in de cockpit en gaan maar. Hij bleef in de lucht mits heel veel hoogteroer geven, klimmen was moeilijk. Het komt ook wel door het zwaartepunt dat veel te ver naar voor lag natuurlijk. Wel grappig zicht, de vleugels hangen merkbaar door onder dat extra gewicht :)

Het komt dus allemaal goed, camera van 220 gram, zwaartepunt die beter gaat liggen en ik koop nog een extra cel voor m'n accu zodat die op 8 cellen komt, dat zou allemaal voldoende moeten zijn om hem in de lucht te krijgen met de stock motor en propeller.
Ik zou maar wat langere carbon staven in de vleugels plaatsen, anders worden het heel spectaculaire foto's (van een crash t.g.v. ongewenst ingekorte vleugels).

voila niels, hopelijk verloopt alles nu verder goed he! we hebben enkel wat problemen gehad met de motor. maar het komt door de instellingen aan de regelaar... daar zit een knopje op om de cellen te kiezen, maar bij iedere keer dat je de accu moet aanschakelen moet je dit doen, dit is bij mijn weten nog niet juist. 1keer volgas geven en terug gas dicht dan werkt ie wel juist.

juist accu vastleggen en naam erin zetten en vliegen!! succes ermee

voila niels, hopelijk verloopt alles nu verder goed he! we hebben enkel wat problemen gehad met de motor. maar het komt door de instellingen aan de regelaar... daar zit een knopje op om de cellen te kiezen, maar bij iedere keer dat je de accu moet aanschakelen moet je dit doen, dit is bij mijn weten nog niet juist. 1keer volgas geven en terug gas dicht dan werkt ie wel juist.

juist accu vastleggen en naam erin zetten en vliegen!! succes ermee

Bedankt !
Ik hou je op de hoogte ;)

niels

Langere carbon buis is niet nodig, de vleugels kunnen wel wat hebben
Uh hu... :? Beetje snelheid, zwaardere accu, duikvluchtje, looping en.... *pats* Een heel kort vleugeltje. 8O Met ruim 200 gram extra gewicht in de neus wordt de vleugelbelasting behoorlijk als je ineens een snelle korte bocht maakt of ineens optrekt. Een gewaarschuwd mens.... :teacher:

Maar met wat satéprikkers, UHU POR en een stuk tape kun je al snel weer vliegen (wel meenemen dus en je camera in een stuk schuimrubber doen voordat-ie stuk gaat t.g.v. een crash).

080607-junkie_wing_repair.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back