multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmz die graupner is wel leuk en aardig maar bij rcbrothers 160 euro en losse servos zijn daar ook 20 euro per stuk ofzo. Dat is echt te duur :)

Zijn de zenders die ik voorstelde dan slecht qua bereik? Want qua budget gezien passne ze wel veel beter bij me.
En als ik uit ga breiden dan is mn volgende stap een funjet dus opzich hoeft te zender niet zo uitgebreid te zijn tot dan.

Woah bedankt zeg!

Die 2e EZ die je voorsteld heeft ookal een ingebouwde regelaar samen met 2 servos.

Ik neem aan dat die regelaar dan wel overweg kan met de accu die deze afstandsbediening met zich meebrengt?

Computerfernsteuerung , ausgebaut auf 6 Kanäle , eingebaute Mixerschalter , 10 Modellspeicher, Modulationsart PPM/SPCM wählbar , eingebaute DSC Buchse. Dieser Handsender hat alles was der anspruchsvolle Pilot zum Fliegen braucht. Im Lieferumfang enthalten : Sender , Akku 1700mAh ,7 Kanal Empfänger , 1 Servo , Quarzpaar , Zubehör

En ook wel met mijn huidige 1100 nimh accus denk ik?

Op die site is het ook nog aardig goedkoop dan dan zou ik met 248 euro al klaar kunnen zijn door die graupner mx12 te nemen en die EZ met ingebouwde regelaar en servo`s.
Ziet er goed uit ofniet?

je hoefd niet bang te zijn dat je zender accu in je model moet nigel.
die moet altijd in de zender blijfen zitten.
dat is dus de accu die bij gelevert word.

je nimh 1100 kunen mischien een beetje licht zijn maar ja dat kun je altijd nog proberen.

Hallo allemaal,
Na wat vliegen met een X-twin en Airlifter, ben ook ik besmet geraakt (vrees ik), en heb op jullie aller advies inmiddels een Easystar in huis gehaald. De 'kale' uitvoering, dus enkel met motor (niet RR/ARF).

Ik ben niet echt technisch onderlegd maar ben ondertussen dagelijks dit forum aan het afstruinen, op zoek naar kennis en ervaring. Het idee achter zelf bouwen voor mij was dat je op die manier het meest leert van je vlieguig, wat sommigen van jullie ook aanraden.
Ik heb de Easystar gekocht bij Quartel, samen met een regelaar (*T2M IMCS-25A, ookgeschikt voor Lipo is mij verteld), en 2 kleine (goedkope? 9E) servo's zodat ik in ieder geval verder kon bouwen. Omdat ik de EZ op mn gemak in elkaar wilde zetten (tijd ervoor nemen) heb ik nog even gewacht met een zender/ontvanger/lader/accu. Daarvoor wil ik eerst wat meer lezen hier, en mogelijk een club bezoeken (zoetermeer?). Nogmaals, ik heb geen haast (hoewel, nu hij in huis wil ik het toch wel graag een keertje uitproberen).

Mijn vraag is de volgende: Woont er iemand in de buurt van Voorburg die af en toe eens met mij mee wil kijken, en bij het bouwen en van advies voorzien? Ondanks al jullie adviezen en tips hier blijven er voor een beginner zonder kennis nog veel te vragen over. Liefst natuurlijk iemand met een EZ*? Of kan ik daarmee bijvoorbeeld naar een club, ook al ben ik (nog) geen lid? Ik hoor bijv. van de club in Zoetermeer dat ze een ledenstop hebben voor mensen buiten de stad.
Iemand uit deze regio met tips misschien? Vooral het electronica gedeelte schrikt me nog een beetje af (te weinig kennis, maar wil graag leren!), maar ook het daadwerkelijke vliegen alstie klaar is (andere mode leren dan bij die X-twinnetjes)

De zender die jullie het meest adviseren voor een beginner is een MX-12. Als ik op de duitse sites kijke, wordt die geleverd met 35 MHz A-band en B-band. Wat is het verschil? (beetje off-topic misschien?).

Alvast enorm bedankt voor alle tips en info op dit prachtige forum! Je blijft lezen en leren hier!
Groetjes,
Martijn

PFf net met een beetje hulp van marco uitgerekend dat een EZ me ongeveer 380 euro (excl. verzenden) gaat kosten als ik em op lipo`s laat lopen!

EZ met ingebouwde servos en regelaar = 109 Euro
Graupner mx12 = 140 Euro
Lipo voeding = 50 Euro
Lipo balancer = 30 Euro
Lipo Accu 2000 mah = 40-50 Euro

Totaal ongeveer 370-380 euro.

Terwijl als je met NIMH 1700 mah gaat werken je op 270-300 uitkomt (ligt eraan of je 1 of 2 accus neemt)

Ik hoorde dat NIMH wat nadelen had qua gewicht en dood kunnen gaan door de belasting maar toch. Ik heb zelf trouwens ook nog 2x 1100mah en een lader dus ik denk dat dat een betere optie blijft als ik het toch doe.

Wat zeggen jullie ervan?

Edit: Hmmz kan ik zon lipo balancer niet gewoon op de voeding van mn pc gooien? Hij trekt max 3a en mn voeding is stabiel op 12v?

pinda man neem aub die enkele tientjes erbij, je gaat zeer tevreden zijn met lipo en je staat van de eerste keer een grote stap verder in het modelvliegen, je gaat langer kunnen vliegen met lipo en hij kan beter zweven omdat hij lichter is.

vriendelijke groeten, sam

Nee ik dan weer net niet...

Een easystar vliegt niet met lipo's, klaar.

Of je moet dusdanig zo veel geld uitgeven aan lipo's dat je lipo evenzwaar is als een 8cell nimh pack.

Als je die lipo koopt van je lijstje, zul je lood moeten toevoegen. Zonde van je geld toch? Dan heb je niets maar aan dat hele lipo gebeuren.

Ik zou dus gewoon nimh/nicd batterijen gebruiken voor je EZ, en later Lipo's voor je volgende vliegtuigen nemen

Mvg Jesse

samuel speltdoorn zei:
hij kan beter zweven omdat hij lichter is.

dit klopt maar gedeeltelijk een zwever heeft ook een bepaalde massa nodig wil het lekker zweven.
ik heb 2s1p lipo 2000 mah maar ik zit met extra gewicht in de neus om hem lekker te laten zweven en het zwaarte punt goed te hebben op 719 gram dat is 39 gram meer dus inplaats van 680 gram.

het langere vliegen is ook maar gedeeltelijk waar je moet namelijk zo denken dat een zwever minder met de motor aan vliegt dan met de motor uit.
tuurlijk zul je de motor vaker of langer kunnen gebruiken.
maar je zult na een tijdje zweven vooral als beginner het wel even gehad hebben. dan wil je eerst even weer rusten om na een tijdje hem op de zelfde lading weer omhoog te gooien.

flying jesse zei:

Of je moet dusdanig zo veel geld uitgeven aan lipo's dat je lipo evenzwaar is als een 8cell nimh pack.

Als je die lipo koopt van je lijstje, zul je lood moeten toevoegen. Zonde van je geld toch? Dan heb je niets maar aan dat hele lipo gebeuren.

Ik zou dus gewoon nimh/nicd batterijen gebruiken voor je EZ, en later Lipo's voor je volgende vliegtuigen nemen

Mvg Jesse

Ik vlieg met een 3s1p lypopack van Tarabat,hij weegt zo'n 150gr, en hij vliegt super.
De lypo zit wel helemaal voorin.

flying jesse zei:

Mvg Jesse

dit vind ik nou echt zever, dan leg je er wat lood in, maar als je nu ncad of nihm koopt en je wilt later overstappen naar lipo, dat er ZEKER komt als modelpiloot dan zit je daar met de laders van je ncad/nihm.
ik had eerst ncad genomen en daarna lipo, en ik heb er erg spijt van, ik had men geld voor niks uitgegeven, mijn ncad lader van 60 euro staat hier nu al 4maanden te niksen.

oh ja en waarom niet? ik vlieg wel met lipos met men easystar, dat moet je mij nu effe uitleggen waarom dit niet zou gaan :P

dus pinda man neem lipos en geen batterijen die van de vorige eeuw zijn :lol:

groeten, samuel

Hokay maareh ik had bij mn cessna al een el cheapo nimh lader gekregen die kan ik gewoon verder gebruiken toch? Dus daar zitten de kosten verder niet.

Njah tis wel goed met jullie rofl. Lipo`s zijn harstikke mooi maar dan moet je 80(!!) euro besteden puur aan laders .. belachelijk eigenlijk.
Maarja 12 volt kun je feitelijk overal vandaan halen :)

Voor 20 euro heb je een perfecte Lipolader van Graupner.....Die easy vliegt perfect met Lipo's dus dat is inderdaad echt grote onzin. of ik ''m nu met 2x 1000mHa of 1x 1500 mHa of een 2200mHa lipopakket vlieg, vliegt en zweeft uitstekend. Gewoon voor Lipo gaan, krijg je anders spijt van..

Awol zei:
Voor 20 euro heb je een perfecte Lipolader van Graupner.....Die easy vliegt perfect met Lipo's dus dat is inderdaad echt grote onzin. of ik ''m nu met 2x 1000mHa of 1x 1500 mHa of een 2200mHa lipopakket vlieg, vliegt en zweeft uitstekend. Gewoon voor Lipo gaan, krijg je anders spijt van..

Ja maar dan moet je een goede 12 volt bron hebben anders moet je zon netstroom adapter kopen voor 50 euro + 20 euro = 70 euro al.

MartijnM zei:
Hallo allemaal,
Na wat vliegen met een X-twin en Airlifter, ben ook ik besmet geraakt (vrees ik), en heb op jullie aller advies inmiddels een Easystar in huis gehaald. De 'kale' uitvoering, dus enkel met motor (niet RR/ARF).

Ik ben niet echt technisch onderlegd maar ben ondertussen dagelijks dit forum aan het afstruinen, op zoek naar kennis en ervaring. Het idee achter zelf bouwen voor mij was dat je op die manier het meest leert van je vlieguig, wat sommigen van jullie ook aanraden.
Ik heb de Easystar gekocht bij Quartel, samen met een regelaar (*T2M IMCS-25A, ookgeschikt voor Lipo is mij verteld), en 2 kleine (goedkope? 9E) servo's zodat ik in ieder geval verder kon bouwen. Omdat ik de EZ op mn gemak in elkaar wilde zetten (tijd ervoor nemen) heb ik nog even gewacht met een zender/ontvanger/lader/accu. Daarvoor wil ik eerst wat meer lezen hier, en mogelijk een club bezoeken (zoetermeer?). Nogmaals, ik heb geen haast (hoewel, nu hij in huis wil ik het toch wel graag een keertje uitproberen).

Mijn vraag is de volgende: Woont er iemand in de buurt van Voorburg die af en toe eens met mij mee wil kijken, en bij het bouwen en van advies voorzien? Ondanks al jullie adviezen en tips hier blijven er voor een beginner zonder kennis nog veel te vragen over. Liefst natuurlijk iemand met een EZ*? Of kan ik daarmee bijvoorbeeld naar een club, ook al ben ik (nog) geen lid? Ik hoor bijv. van de club in Zoetermeer dat ze een ledenstop hebben voor mensen buiten de stad.
Iemand uit deze regio met tips misschien? Vooral het electronica gedeelte schrikt me nog een beetje af (te weinig kennis, maar wil graag leren!), maar ook het daadwerkelijke vliegen alstie klaar is (andere mode leren dan bij die X-twinnetjes)

De zender die jullie het meest adviseren voor een beginner is een MX-12. Als ik op de duitse sites kijke, wordt die geleverd met 35 MHz A-band en B-band. Wat is het verschil? (beetje off-topic misschien?).

Alvast enorm bedankt voor alle tips en info op dit prachtige forum! Je blijft lezen en leren hier!
Groetjes,
Martijn

Hehe kan iemand hem nog helpen mischien? :)

Pinda man zei:
Awol zei:

Ja maar dan moet je een goede 12 volt bron hebben anders moet je zon netstroom adapter kopen voor 50 euro + 20 euro = 70 euro al.

Hoe laad jij je batterijen op het veld? Met een autobatterij toch???????Die kan dan toch ook voor een lipolader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back