Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
samuel speltdoorn zei:hij kan beter zweven omdat hij lichter is.
flying jesse zei:Nee ik dan weer net niet...
Een easystar vliegt niet met lipo's, klaar.
Of je moet dusdanig zo veel geld uitgeven aan lipo's dat je lipo evenzwaar is als een 8cell nimh pack.
Als je die lipo koopt van je lijstje, zul je lood moeten toevoegen. Zonde van je geld toch? Dan heb je niets maar aan dat hele lipo gebeuren.
Ik zou dus gewoon nimh/nicd batterijen gebruiken voor je EZ, en later Lipo's voor je volgende vliegtuigen nemen
Mvg Jesse
flying jesse zei:Nee ik dan weer net niet...
Of je moet dusdanig zo veel geld uitgeven aan lipo's dat je lipo evenzwaar is als een 8cell nimh pack.
Als je die lipo koopt van je lijstje, zul je lood moeten toevoegen. Zonde van je geld toch? Dan heb je niets maar aan dat hele lipo gebeuren.
Ik zou dus gewoon nimh/nicd batterijen gebruiken voor je EZ, en later Lipo's voor je volgende vliegtuigen nemen
Mvg Jesse
Awol zei:Voor 20 euro heb je een perfecte Lipolader van Graupner.....Die easy vliegt perfect met Lipo's dus dat is inderdaad echt grote onzin. of ik ''m nu met 2x 1000mHa of 1x 1500 mHa of een 2200mHa lipopakket vlieg, vliegt en zweeft uitstekend. Gewoon voor Lipo gaan, krijg je anders spijt van..
MartijnM zei:Hallo allemaal,
Na wat vliegen met een X-twin en Airlifter, ben ook ik besmet geraakt (vrees ik), en heb op jullie aller advies inmiddels een Easystar in huis gehaald. De 'kale' uitvoering, dus enkel met motor (niet RR/ARF).
Ik ben niet echt technisch onderlegd maar ben ondertussen dagelijks dit forum aan het afstruinen, op zoek naar kennis en ervaring. Het idee achter zelf bouwen voor mij was dat je op die manier het meest leert van je vlieguig, wat sommigen van jullie ook aanraden.
Ik heb de Easystar gekocht bij Quartel, samen met een regelaar (*T2M IMCS-25A, ookgeschikt voor Lipo is mij verteld), en 2 kleine (goedkope? 9E) servo's zodat ik in ieder geval verder kon bouwen. Omdat ik de EZ op mn gemak in elkaar wilde zetten (tijd ervoor nemen) heb ik nog even gewacht met een zender/ontvanger/lader/accu. Daarvoor wil ik eerst wat meer lezen hier, en mogelijk een club bezoeken (zoetermeer?). Nogmaals, ik heb geen haast (hoewel, nu hij in huis wil ik het toch wel graag een keertje uitproberen).
Mijn vraag is de volgende: Woont er iemand in de buurt van Voorburg die af en toe eens met mij mee wil kijken, en bij het bouwen en van advies voorzien? Ondanks al jullie adviezen en tips hier blijven er voor een beginner zonder kennis nog veel te vragen over. Liefst natuurlijk iemand met een EZ*? Of kan ik daarmee bijvoorbeeld naar een club, ook al ben ik (nog) geen lid? Ik hoor bijv. van de club in Zoetermeer dat ze een ledenstop hebben voor mensen buiten de stad.
Iemand uit deze regio met tips misschien? Vooral het electronica gedeelte schrikt me nog een beetje af (te weinig kennis, maar wil graag leren!), maar ook het daadwerkelijke vliegen alstie klaar is (andere mode leren dan bij die X-twinnetjes)
De zender die jullie het meest adviseren voor een beginner is een MX-12. Als ik op de duitse sites kijke, wordt die geleverd met 35 MHz A-band en B-band. Wat is het verschil? (beetje off-topic misschien?).
Alvast enorm bedankt voor alle tips en info op dit prachtige forum! Je blijft lezen en leren hier!
Groetjes,
Martijn
Pinda man zei:Awol zei:Voor 20 euro heb je een perfecte Lipolader van Graupner.....Die easy vliegt perfect met Lipo's dus dat is inderdaad echt grote onzin. of ik ''m nu met 2x 1000mHa of 1x 1500 mHa of een 2200mHa lipopakket vlieg, vliegt en zweeft uitstekend. Gewoon voor Lipo gaan, krijg je anders spijt van..
Ja maar dan moet je een goede 12 volt bron hebben anders moet je zon netstroom adapter kopen voor 50 euro + 20 euro = 70 euro al.