multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
In ieder geval,sterk zijn ze wel.
De mijne heeft al een paar "neuscorrecties" achter de rug en de staart is al zo'n 3 maal middendoor geweest. Gewoon ff plakken en met die krokodillentape en vliegen doet ie weer als de beste.

Hallo,

Deze avond ook met m'n easystar een neuslanding gemaakt..... :(
Weet er iemand hoe ik nu die neus ietsie-pietsie kan vervormen ? Is door de val een klein beetje 'opgepropt' (klein beetje) maar cockpitje past niet perfect meer. Iemand een idee hoe ik die terug in originele vorm krijg ? En euch..... ook hoogteroer was afgebroken, maar dat is maar lijmen.
Zou dat lukken met de haardroger of onder constante druk terug vormen ? Iemand ervaring hiermee ?

Thx
Jan

Elapor kun je weer in vorm krijgen door het in kokend water te dompelen.
Eventuele bubbeltjes met een lepel gladstrijken.

GS_Jan zei:
Is door de val een klein beetje 'opgepropt' (klein beetje) maar cockpitje past niet perfect meer. Iemand een idee hoe ik die terug in originele vorm krijg ?
Thx
Jan

Ik bewerk hem,na in kokend water gestopt te hebben, gewoon met de hand wat knijpen en zo in z'n originele vorm brengen.

Ik hoorde ook mensen praten over het fohnen.. mischien ook een optie.

Gisteren trouwens ff gevlogen maar mn motor maakt eeen snerpend geluid. Kwam ik er later achter dat de propellor er verkeerd om opzat :P Meteen ff de propellor in balans gebracht en het asje geolied. Zal de volgende keer vast beter gaan.

Mn 2200mah 7.4v lipo pack was trouwens gigantisch snel leeg? :X Hij was vol opgeladen en ik heb er maar 5-6 minuten mee kunnen vliegen en toen wastie leeg?

Da's wel erg snel leeg, waarschijnlijk zat 'ie toch niet helemaal vol? Of lag de accu al een tijdje?
Met m'n NimH van 1700 mAh vlieg ik langer.....

Zover ik weet had ik em donderdag opgeladen en ging ik er zondag mee vliegen .. nouja ik laad em nu ook op ik ga zo eens kijken wat voor vliegtijd ik kan halen.

Wat vreemd is is dat ik een 2200mah 2s1p pack oplaad maar mn lader een CHG max geeft van 0.5A .. hoezo laad ie op met slechts 0.5 Ampere? Hij zou op moeten laden met 2.2 Ampere.. En de standaard laadkabels zijn ook verschrikkelijk dun?

Huh ik lees net dat CHG max een foutmelding is en dat 0.5 de begrenste oplaadwaarde is? Ik heb mn lader aan het net hangen dus hij kan genoeg trekken. De lader word zelf een klein beetje warm maar de lipo blijft gewoon koud alsof die niet aan de lader hangt.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? De handleiding zegt dit :

automatische stroombegrenzing
Wordt er van het laadapparaat een hogere laadstroom vereist dan dat het apparaat kan opbrengen, dan verkleint deze de laadstroom zelfstandig naar de maximaal mogelijke waarde. Ter controle verschijnt er op het display, afgewisseld door de automatisch gereduceerde stroomwaarde, de tekst *CHG MAX*.
Oorzaken voor een automatisch verkleinen van de laadstroom kunnen zijn:
- Capaciteit van de spanningsomvormer is niet groot genoeg, om de ingestelde laadstroom te kunnen opbrengen.
- Bescherming tegen overbelasting wanneer de lader te warm wordt – reductie als bescherming tegen overbelasting.
- Spanning van de autoaccu is niet voldoende om de ingestelde laadstroom te kunnen leveren.
De tekst *CHG MAX* verschijnt ook, wanneer de ingestelde laadstroom te hoog voor de aangesloten accu is en automatisch verkleind wordt.

Ik stel em altijd in op LIPO 2200mah 2c .. is die 2c nou de cell waarde of de oplaad waarde? Want anders zou ik em op 1c moeten opladen toch?

Pinda man zei:
Ik stel em altijd in op LIPO 2200mah 2c .. is die 2c nou de cell waarde of de oplaad waarde? Want anders zou ik em op 1c moeten opladen toch?

Normaaal gezien is die 2200mah te laden op 1c. Dit is op de lipolader 2.2 A max. Zit er een balancer tussen,dan mag je op 2c laden,dus max 4.4A.

Ik kan die C waarde niet lager instellen als 2c dus ik neem aan dat dat wel de cell waarde is en niet de oplaad snelheid.

Enig ander id wat het prob kan zijn?

Mischien ook wel de kabels .. die laadkabels die ik erbij kreeg waren ZO dun .. echt als daar 2.2A over gaat fikken ze helemaal af. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Pinda man zei:
Ik kan die C waarde niet lager instellen als 2c dus ik neem aan dat dat wel de cell waarde is en niet de oplaad snelheid.

Mischien ook wel de kabels .. die laadkabels die ik erbij kreeg waren ZO dun .. echt als daar 2.2A over gaat fikken ze helemaal af. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Je kan je lader toch instellen om minder dan 2.2A te laden?

Welke kabels zijn dat? die van je lader?
Welke lader heb jij?

Een Ultramat 10 van Graupner maar hij geeft ook CHG max. aan wat die foutmelding is.

Had nog een EZ vraagje :

Wanneer ik vlieg met de easystar dan gaat direct de neus omhoog, en deukt ie terug naar beneden. Moet steeds hoogteroer laag houden, maar is niet gemakkelijk. IS mooi in balans zelf ietsje naar voor het gewicht. Is daar iets aan te doen ? mixen op zender ? andere prop ? Heeft iemand ervaring hiermee ?

thx
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back