Zover ik weet had ik em donderdag opgeladen en ging ik er zondag mee vliegen .. nouja ik laad em nu ook op ik ga zo eens kijken wat voor vliegtijd ik kan halen.
Wat vreemd is is dat ik een 2200mah 2s1p pack oplaad maar mn lader een CHG max geeft van 0.5A .. hoezo laad ie op met slechts 0.5 Ampere? Hij zou op moeten laden met 2.2 Ampere.. En de standaard laadkabels zijn ook verschrikkelijk dun?
Huh ik lees net dat CHG max een foutmelding is en dat 0.5 de begrenste oplaadwaarde is? Ik heb mn lader aan het net hangen dus hij kan genoeg trekken. De lader word zelf een klein beetje warm maar de lipo blijft gewoon koud alsof die niet aan de lader hangt.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? De handleiding zegt dit :
automatische stroombegrenzing
Wordt er van het laadapparaat een hogere laadstroom vereist dan dat het apparaat kan opbrengen, dan verkleint deze de laadstroom zelfstandig naar de maximaal mogelijke waarde. Ter controle verschijnt er op het display, afgewisseld door de automatisch gereduceerde stroomwaarde, de tekst *CHG MAX*.
Oorzaken voor een automatisch verkleinen van de laadstroom kunnen zijn:
- Capaciteit van de spanningsomvormer is niet groot genoeg, om de ingestelde laadstroom te kunnen opbrengen.
- Bescherming tegen overbelasting wanneer de lader te warm wordt – reductie als bescherming tegen overbelasting.
- Spanning van de autoaccu is niet voldoende om de ingestelde laadstroom te kunnen leveren.
De tekst *CHG MAX* verschijnt ook, wanneer de ingestelde laadstroom te hoog voor de aangesloten accu is en automatisch verkleind wordt.
Ik stel em altijd in op LIPO 2200mah 2c .. is die 2c nou de cell waarde of de oplaad waarde? Want anders zou ik em op 1c moeten opladen toch?