Vliegtuig meenemen met fiets?

Aangezien dit zoveel succes heeft dacht ik mss hier een algemeen topic van te maken? Iedereen kan hier delen hoe hij zijn vliegtuig vervoert met de fiets, en zo mss andere helpen? Heb zo'n type topic ook gezien op RC groups...

Wat je ook kan doen, is bij je lokale vliegclub eens informeren of ze een aparte afgesloten ruimte hebben. daar kan je je vliegtuigen en andere dingen kwijt, behalve je zender(s) en andere electronica.

Let er wel op dat de club een verzekering heeft tegen brandschade, maar in principe ben je wel zelf verantwoordelijk voor het stallen van je eigen materiaal.

Mijn vliegtuigen, spanwijdte 1.60 mtr en 1 van 2 mtr kan ik niet thuis opslaan, net iets te weinig ruimte, en het zijn ook nog brandstof toestellen. Ik heb dus een dealtje kunnen maken met de vliegclub, natuurlijk op bepaalde voorwaarden.

Het is dus maar een tip :)

Bedankt, en ik zal daar in de toekomst zeker rekening mee houden, maar ga nog niet direct bij een club vliegen...

Daarmee...

Ben je een beginner met vliegen of al enige ervaring? Het vliegen bij een club heeft wel zijn voordelen, zoals kennis, hulp bij bouwprojecten en eventuele vlieglessen.

Daarbij is gezelligheid op zo'n club ook wel leuk, en je hoeft niet altijd te vliegen als je daar bent, je kan ook zogezegd beetje "slap kletsen" over van alles en nog wat. En mocht er een koffie automaatje staan, die dan eerst leeg maken :)

Ja, ik ben compleet beginner... Maar zoals ik in de beginpost van dit topic aan geef moeten mijn ouders veel werken en kunnen die mij niet brengen naar zo'n club... Dus ik moet met de fiets gaan, aangezien ik hier meer in het stad zit zijn de clubs al verder gelegen dus moet ik al 3 kwartier fietsen eer ik bij en club aankom...

Ja, een uur en half fietsen is niet niks he, als ik daar aankom sta ik nat in het zweet en moet ik al bijna terug vertrekken wil ik voor het donker wordt terug thuis zijn.... Gaat ook niet he...

Toch maar ook mijn vervoermiddel laten zien,
zijn wel ook discussies over op MBF, maar maak ook een nieuwe, ha ha

full

groetjes van Heli-Uwe

Laatst bewerkt door een moderator:
J...... dus moet ik al 3 kwartier fietsen eer ik bij en club aankom...

En dat is te ver voor een dag plezier? vreemd hoor "die jeugd" van tegenwoordig :rolleyes:. Vroeger van Papendrecht naar Dordrecht moest ik 2x1,5 uur fietsen om te gaan vliegen, en had het er graag voor over.

Cor

Cor, lees even de rest van het topic. Allerlei oplossingen worden aangedragen en telkens weer hetzelfde soort reactie: "te duur", "te moeilijk", "teveel moeite" etc. En dan nog voorstellen om er een algemeen topic van te maken ook...
Toen ik net begon en nog geen rijbewijs had, heb ik een kist gemaakt waar twee pullers in konden (ik schat het totaalgewicht op zo'n 10 kilo) Die tilde ik vervolgens naar de dichtstbijzijnde bushalte (ruim 1 km), om daar vervolgens de bus te nemen, waarna ik na twee keer overstappen en de nodige wachttijd aankwam in het dorp waar een paar mensen een oefenbaan hadden aangelegd. Totale reistijd: ca 2 uur. En toch was het een mooie tijd. ;)

Laatst bewerkt:
Tja dat is de nieuwe jeugd! Doe je niks aan (ik doe net zo lekker mee hoor :)) tijden veranderen en we worden steeds luier vanwegen het steeds makkelijker vervoer etc...

en tegenwoordig is alles ook een stuk duurder. (volgens mij)
ik vind dat clubgeld alleen al niet niks, en dan nog koste om daar te komen.
voor dat geld koop/bouw ik liever een vliegtuig.
ik wacht wel tot ik van school af ben, tot die tijd kom ik wel af en toe onder begeleiding vliegen bij de club.

verder vlieg ik gewoon thuis, 5min fietsen en er is ruimte zat...
dit zijn te minste voor mij de redenen om te wachten met lid worden van een club.
ik zeg dat een club verkeert is.

mvg david

David, ik ben het niet met je eens om niet bij een vliegclub te gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Mij gaat het erom dat je veel van andere leden kan leren en daarbij is ook het motto "gezelligheid kent geen tijd" .

Tevens is het ook zo, dat wanneer je in je eigen omgeving vliegt op een open locatie, de woonomgeving last kan ondervinden van je geluid van je vliegtuig of helikopter. De kans dat een bewoner of bewoners van de directe locatie jou er op aanspreken met het verzoek om elders te gaan vliegen. Vergeet niet dat een vliegtuigje met electra of brandstof gemiddeld een geluidsnivo produceert van 50 tot 90 DB, afhankelijk van het soort model.

Daarom vlieg ik wel op een toegewezen locatie, die in alle opzichten veilig is.

30 jaar later was ik ook aan de buurt ...

Zo 30 of 35 jaar geleden heeft een buur van mij
een RC helikopter gehad,
mooi en groot, en hij vloog ook,

wilde ik ook hebben,
maar was veel te duur voor mij,
dus dan hielt het op,

nu ... 5 jaar geleden,
was het voor mij betaalbaar,
en ik begon met helivliegen ... 30 jaar later ...

groetjes van Uwe

ik vind dat clubgeld alleen al niet niks, en dan nog koste om daar te komen.
voor dat geld koop/bouw ik liever een vliegtuig.
ik wacht wel tot ik van school af ben, tot die tijd kom ik wel af en toe onder begeleiding vliegen bij de club.

Bij de meeste vliegclubs betalen jeugdleden de helft van de contributie en wat is duur? voor voetballen, hockey, judo ben je in de regel meer contributie kwijt dus vraag je ouders dan of je mag voetballen of naar de vliegclub mag :p of ze nou elke zaterdag langs de lijn staan of jou even naar de vliegclub brengen ik wist het wel hahaha!

Vergeet niet dat de vliegclubs vaak huur betalen voor het veld, dat er gemaaid moet worden de gebouwen en machines onderhouden moeten worden etc... dit loopt soms toch aardig in de papieren.

Dit zal allemaal toch betaald moeten worden en dat gebeurt dus van het lidmaatschap.

Ook ben ik het wel met Wasp250 eens je leert veel van elkaar op een vliegclub, elkaar uitdagen bepaalde tricks uit te halen laatst nog met 4 man geprobeerd wie het laagste meskant durfde, of met 5 strykers tegelijk in de lucht en achter elkaar aanjagen (wel op je eigen letten, ik was mijne toen bijna kwijt) of iemand vragen hoe die een bepaald figuur nou doet in je 1tje modder je vaak wat aan kom je er niet uit en is het wel teleurstellend.

Of je vliegt een paar kistjes in elkaar omdat je weigert contributie te betalen om er later achter te komen dat het toch verstandiger was om het bij een vliegclub te leren en het je wat kistjes had kunnen besparen.

Jongeren hebben vandaag de dag meer te besteden dan ooit. Toen ik een jaar of 15 was, stond er op het schap van de modelbouwzaak een Tamiya Bruiser. Prijs: 550 gulden, voor mij destijds een godsvermogen en dus onbereikbaar. Wat koop je daar tegenwoordig nog voor? Daarnaast is het hele modelbouwgebeuren met de komst van het RTR spul uit het verre Oosten en het internet (en het gemak waarmee men daardoor zelf in het buitenland kan bestellen) sowieso vele malen goedkoper geworden.

Cor, lees even de rest van het topic. Allerlei oplossingen worden aangedragen en telkens weer hetzelfde soort reactie: "te duur", "te moeilijk", "teveel moeite" etc. En dan nog voorstellen om er een algemeen topic van te maken ook...
Toen ik net begon en nog geen rijbewijs had, heb ik een kist gemaakt waar twee pullers in konden (ik schat het totaalgewicht op zo'n 10 kilo) Die tilde ik vervolgens naar de dichtstbijzijnde bushalte (ruim 1 km), om daar vervolgens de bus te nemen, waarna ik na twee keer overstappen en de nodige wachttijd aankwam in het dorp waar een paar mensen een oefenbaan hadden aangelegd. Totale reistijd: ca 2 uur. En toch was het een mooie tijd. ;)

Euhm, hallo, ik weet niet of je de beginpost heb gelezen of dat je zo slim bent geweest om even naar men gebruikerspaneel te kijken? Ik ben 13... Begrijp je het een 1 en een 3.

Denk je dat ik van men ouders even een uur mag gaan rijden naar een club? Ik dacht het niet hoor. Tis allemaal nie mijn schuld ze. En bij jullie zijn het wss allemaal open velde om tussen te fietsen. Hebben jullie al een keer gehoord va n de criminaliteit in belgië? Kinderen tegen houden op de fiets en hun spullen af pakken hoor je veel te vaak. Ik woon namelijk midden in de stad en kan het weten. Heb het velfs al gezien, vlak voor de voordeur. Gewoon met 4 man ervoor gaan staan en dan alles afpakken.

Dat was vroeger niet he? Neeee helemaal niet. Het is niet alleen luiheid. Ik wil het niet meemaken dat ze me tegenhouden en men bixler en zender meenemen hoor.

Man, zo zielig zijn... :nooo:

Back